Τρίτη 2 Απριλίου 2019

Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου 2019- «Τα βιβλία μας βοηθούν να μη βιαζόμαστε»


«Τα βιβλία μας βοηθούν να μη βιαζόμαστε»
“Βιάζομαι!… Δεν έχω χρόνο!… Αντίο!… Ακούμε τέτοιες κουβέντες κάθε μέρα, όχι μόνο στη Λιθουανία, που βρίσκεται στο κέντρο της Ευρώπης, αλλά και σε πολλά μέρη του κόσμου. Συχνά επίσης ακούμε να λέγεται ότι ζούμε στην εποχή της υπέρμετρης πληροφόρησης, της ταχύτητας και της βιασύνης.
Αν όμως πάρεις στα χέρια σου ένα βιβλίο, νιώθεις αμέσως διαφορετικά. Φαίνεται πως τα βιβλία έχουν αυτή τη θαυμαστή ιδιότητα- μας βοηθούν να χαλαρώνουμε. Μόλις ανοίξεις ένα βιβλίο και βυθιστείς στα ήρεμα βάθη του, δεν έχεις πια τον φόβο πως όλα περνούν με ξέφρενη ταχύτητα κι εσύ δεν προλαβαίνεις να δεις τι γίνεται. Ξαφνικά, αρχίζεις να πιστεύεις ότι δε χρειάζεται να τρέχεις με τόση βιασύνη για μια δουλειά μάλλον ασήμαντη. 
Στα βιβλία όλα συμβαίνουν ήσυχα, με μία τάξη καθορισμένη με ακρίβεια. Ίσως επειδή οι σελίδες τους είναι αριθμημένες, ίσως γιατί οι σελίδες κυλούν απαλά και γαλήνια καθώς τις γυρίζεις. Στα βιβλία, όσα έχουν γίνει στο παρελθόν, συναντούν με ηρεμία τα όσα πρόκειται να συμβούν.

Grunya Sukhareva: Πώς η ιστορία ξέχασε τις γυναίκες που όρισαν τον Αυτισμό

Grunya Sukhareva
Η Grunya Sukhareva περιέγραψε τον Αυτισμό περίπου δύο δεκαετίες πριν τον Αυστριακό γιατρό Leo Kanner και τον Hans Asperger. Γιατί όμως οι τελευταίοι ήταν αυτοί που έτυχαν όλης της αναγνώρισης;

Το 1924 ένα δωδεκάχρονο αγόρι πήγε σε κλινική της Μόσχας για αξιολόγηση. Από όλες τις απόψεις ήταν τελείως διαφορετικό από τους συνομηλίκους του. Οι άλλοι άνθρωποι δεν τον ενδιέφεραν ιδιαίτερα και προτιμούσε την παρέα ενηλίκων παρά την παρέα παιδιών της ηλικίας του. Ποτέ δεν έπαιξε με παιχνίδια. Έμαθε να διαβάζει μόνος του σε ηλικία πέντε ετών και από τότε διάβαζε ό,τι έβρισκε. Αδύνατο και σκυφτό, το αγόρι κινούνταν αργά και αδέξια. Υπέφερε επίσης συχνά από άγχος και είχε συχνά στομαχόπονο. Στην κλινική, μια ταλαντούχα νεαρή γιατρός, η Grunya Efimovna Sukhareva, είδε το αγόρι. Τρυφερή και προσεκτική, το παρατήρησε προσεκτικά, διαπιστώνοντας ότι ήταν ιδιαίτερα ευφυές και του άρεσε να συμμετέχει σε φιλοσοφικές συζητήσεις. Κατά τη διαδικασία της διάγνωσης, το είχε περιγράψει ως «ένα εσωστρεφές, με μια αυτιστική τάση προς στον εαυτό του, άτομο». 

Αποτελέσματα διαγωνισμών του Ελληνικού Τμήματος της ΙΒΒΥ 2019

Με το μήνυμα «Τα βιβλία μάς βοηθούν να μη βιαζόμαστε» το Ελληνικό Τμήμα της ΙΒΒΥ – Κύκλος του Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου, σε συνεργασία με τη Μουσική Βιβλιοθήκη Λίλιαν Βουδούρη, πραγματοποίησε το Σάββατο 30 Μαρτίου εκδήλωση για τον 53o εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Παιδικού Βιβλίου 2019 στον Πολυχώρο του Συλλόγου Οι Φίλοι της Μουσικής στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών. Ο εορτασμός της Παγκόσμιας Ημέρας Παιδικού Βιβλίου 2019 τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού.

"Και στους δύο γονείς-δημοσίους υπαλλήλους παιδιών με αναπηρία το δικαίωμα ειδικής άδειας και μειωμένου ωραρίου"

H Υπουργός Διοικητικής Ανασυγκρότησης Μαριλίζα Ξενογιαννακοπούλου απηύθυνε το πρωί χαιρετισμό στην ημερίδα «Εργαζόμενοι με αναπηρία/χρόνια πάθηση και εργαζόμενοι γονείς/κηδεμόνες παιδιών με αναπηρία/χρόνια πάθηση, στον Δημόσιο Τομέα», που συνδιοργανώνουν το «Κοινωνικό Πολύκεντρο» της ΑΔΕΔΥ και το «Παρατηρητήριο Θεμάτων Αναπηρίας» της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ατόμων με Αναπηρία (ΕΣΑμεΑ).

Βραβείο Παιδικής/Νεανικής Βιβλιοθήκης απονέμεται στη Βιβλιοθήκη της Καλαμπάκας

Το Σάββατο 30 Μαρτίου, η Βιβλιοθήκη Καλαμπάκας έλαβε το Βραβείο «Παντελής & Χρήστος Αλέφαντος» από τον οργανισμό Διεθνούς Οργάνωσης Βιβλίων για τη Νεότητα (ΙΒbΥ) – Κύκλος του Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου το οποίο δίνεται σε παιδική/νεανική βιβλιοθήκη για τη συνολική της δράση.

Πράσινο και μπλε φως για την Αψίδα του Αδριανού και τα παιδιά

Ο φιλομαθής Ρωμαίος που άφησε ως παρακαταθήκη τη βιβλιοθήκη του στην πόλη της Αθήνας, ο Αδριανός, τιμάται και αυτός και έρχεται στη μνήμη μας καθώς με πράσινο χρώμα θα φωτιστεί η Βιβλιοθήκη του Αδριανού στις 2 Απριλίου για την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου, αλλά και για την Παγκόσμια Ημέρα για την ευαισθητοποίηση για τον αυτισμό. Η Βιβλιοθήκη θα είναι ανοιχτή για δωρεάν επισκέψεις παιδιών και σχολείων.
Πηγή: TheTOC

7ο Διεθνές Μαθητικό Συνέδριο Λογοτεχνίας: «Αντώνης Σαμαράκης. Ο αιώνιος έφηβος»

Μαθητές, πανεπιστημιακοί, λογοτέχνες, ηθοποιοί, μουσικοί και δημοσιογράφοι θα συμμετάσχουν στο 7ο Διεθνές Μαθητικό Συνέδριο Λογοτεχνίας με θέμα: «Αντώνης Σαμαράκης. Ο αιώνιος έφηβος»,για να προσεγγίσουν τη ζωή και το έργο του μεγάλου Έλληνα δημιουργού.

Το συνέδριο διοργανώνει το Ζωγράφειο Λύκειο Κωνσταντινούπολης και τα Εκπαιδευτήρια Ε. Μαντουλίδη Θεσσαλονίκης, υπό την αιγίδα του Οικουμενικού Πατριαρχείου, και θα πραγματοποιηθεί στην Κωνσταντινούπολη, στο Ζωγράφειο Λύκειο, από τις 10 έως τις 14 Απριλίου 2019.

«Δώστε μας βιβλία, δώστε μας φτερά!» | Διεθνής Βιβλιοθήκη Νεότητας του Μονάχου

Το ELNIPLEX έχει τη χαρά να φιλοξενεί την Θεοδώρα Αραμπατζή, υπεύθυνη του ελληνόγλωσσου τομέα της Διεθνούς Βιβλιοθήκης Νεότητας του Μονάχου| Internationale Jugendbibliothek, München σε μια μεγάλη συνέντευξη-αφιέρωμα στην μεγαλύτερη βιβλιοθήκη διεθνούς παιδικής και εφηβικής λογοτεχνίας παγκοσμίως, η οποία φέτος συμπληρώνει 70 χρόνια παρουσίας και προσφοράς.

Διαβάστε το άρθρο του Απόστολου Πάππου στο ELPINEX, εδώ

2ο Φεστιβάλ Παιδικής και Νεανικής Λογοτεχνίας στο Αγρίνιο

Ο Δήμος Αγρινίου σε συνεργασία με την Α/θμια,τη Β/θμια Εκπαίδευση Αιτ/νίας και Αγρινιώτες Βιβλιοπώλες συνδιοργανώνουν το 2ο Φεστιβάλ Παιδικής και Νεανικής Λογοτεχνίας στο Αγρίνιο.
Παρασκευή 5 έως Κυριακή 7 Απριλίου

Πρόγραμμα:

Η συνάντηση Μουσικών Σχολείων στα Ανώγεια

Τη δημιουργία θεσμού Συνάντησης Μουσικών Σχολείων Κρήτης, με τιμώμενο Μουσικό Σχολείο από την υπόλοιπη Ελλάδα ανακοίνωσε από τα Ανώγεια ο δήμαρχος Ανωγείων Μανώλης Καλλέργης στο πλαίσιο 1ης συνάντησης Μουσικών Σχολείων που πραγματοποιήθηκε χθες Σάββατο και σήμερα Κυριακή στο ορεινό ιστορικό δήμο του Ψηλορείτη στο Ρέθυμνο.

Όταν το παιδί έχει πονοκέφαλο

Σε μία έρευνα που έγινε στο Παιδικό Εθνικό Ιατρικό Κέντρο και στο Πανεπιστήμιο Τζορτζ Ουάσινγκτον, ανακάλυψαν ότι το 17% των παιδιών άνω των 4 ετών είχαν συχνούς ή έντονους πονοκεφάλους. Για την ακρίβεια, οι ημικρανίες είναι ανάμεσα στις 5 κορυφαίες παθήσεις που επηρεάζουν τα παιδιά, μαζί με το άσθμα, τις αλλεργίες, την παχυσαρκία και την κατάθλιψη. Συμβαίνουν ακόμα και στα μωρά. Τα ενθαρρυντικά νέα είναι ότι ο παιδικός πονοκέφαλος μπορεί να μειώνεται με το πέρασμα των χρόνων γιατί αλλάζει και ο εγκέφαλος όσο μεγαλώνει. Μετά την εφηβεία, τα αγόρια είναι λιγότερο επιρρεπή. Σε γενικές γραμμές όμως, έχουν μικρότερη διάρκεια, συγκριτικά με αυτούς των ενηλίκων και εσείς μπορείτε να επιταχύνετε τη διαδικασία.

Νέος κύκλος μαθημάτων γραφής και ανάγνωσης τυφλών συστήματος Braille στο Άργος

Η ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΕΝΩΣΗ ΤΥΦΛΩΝ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ πιστοποιημένο κέντρο εκμάθησης του συστήματος γραφής και ανάγνωσης τυφλών Braille, αρχίζει νέο κύκλο μαθημάτων διάρκειας 52 διδακτικών ωρών (επιπλέον 8 ώρες για τους φιλολόγους της αρχαίας ελληνικής και των ξένων γλωσσών) στις 09 Απριλίου 2019. 

Αίτημα να περιληφθούν τα αρχαία ελληνικά στην άυλη πολιτιστική κληρονομιά της Unesco

Την εγγραφή των αρχαίων γλωσσών στον κατάλογο της άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς της Unesco ζήτησε σήμερα μια γαλλική ένωση, κατά τη διάρκεια ενός συνεδρίου στο οποίο συμμετείχε και ο υπουργός Παιδείας της Γαλλίας.

Πρωταπριλιά: Πώς επικράτησε το έθιμο να λέμε ψέματα

Κάθε χρόνο, η 1η Απριλίου είναι η ημέρα των αθώων ψεμάτων. Σκοπός του εθίμου, που έχει παγκόσμια διάσταση, είναι να κοροϊδέψουμε, όσο πιο πειστικά μπορούμε το επίδοξο «θύμα» μας. Μάλιστα, σε ορισμένες περιοχές όποιος πει το πιο πετυχημένο ψέμα και καταφέρει τελικά να ξεγελάσει τον συνομιλητή, θα έχει την τύχη στο πλευρό του όλον τον χρόνο.

Λάρισα: «Πανεπιστήμιο των Πολιτών» και μαθήματα αγγλικής γλώσσας για έφηβους πρόσφυγες

Το «Πανεπιστήμιο των Πολιτών» του Δήμου Λαρισαίων σε συνεργασία με το πρόγραμμα της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους πρόσφυγες (UNHCR) που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ασύλου, Μετανάστευσης και Ένταξης της Ευρωπαϊκής Πολιτικής στη Λάρισα – ESTIA, υλοποίησε με επιτυχία Κύκλο εκμάθησης της αγγλικής γλώσσας σε 25 έφηβους πρόσφυγες και αιτούντες άσυλο ηλικίας 14 έως 17 ετών, προκειμένου να μπορούν να συνεννοηθούν σε αυτή, καλύπτοντας με τον τρόπο αυτό βασικές ανάγκες τους ανάγκες για επικοινωνία και ανθρώπινη επαφή.