Δευτέρα 19 Απριλίου 2021

Δες το, μάθε το: Ζωντανέψτε το μάθημα για τα παιδιά που είναι οπτικοί τύποι.

Οι οπτικοί τύποι πρέπει να σωματικά ενεργοί, να δημιουργούν γνωστικούς χάρτες, να κρατούν σημειώσεις και γενικά να μεταφράζουν τη μάθηση μέσα από το δικό τους δημιουργικό φακό/ πρίσμα. Διαβάστε μερικές – οπτικού τύπου- στρατηγικές που θα βοηθήσουν το παιδί σας να σταθεροποιήσει και να διατηρήσει όσα έμαθε στην τάξη.

Οι ώρες μετά το σχολείο είναι μία ανάπαυλα για τα παιδιά με Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής (ΔΕΠΥ/ ΔΕΠ). Μετά από ένα πρωινό μέσα στην τάξη όπου αισθάνονται άβολα, αγχωμένα και νιώθουν ότι κανείς δεν τα καταλαβαίνει, οι ώρες μετά το σχολείο τούς δίνουν τη δυνατότητα να χαλαρώσουν και να είναι ο εαυτός τους. Ωστόσο, ένα μεγάλο μέρος της μάθησης που «μπήκε» στο μυαλό του παιδιού σας στο σχολείο, μπορεί να χαθεί αν δεν ενισχυθεί στο σπίτι αποκτώντας οπτική μορφή, μια μορφή που τα παιδιά με ΔΕΠΥ μπορούν εύκολα να «πιάσουν».

Κεραμέως : Στόχος να ανοίξουν δημοτικά και γυμνάσια στις 10 Μαΐου

Πρόθεση της κυβέρνησης είναι μετά τις διακοπές του Πάσχα να επαναλειτουργήσουν όλες οι βαθμίδες της εκπαίδευσης και αυτή τη στιγμή ως πιθανότερη ημερομηνία για να ανοίξουν τα σχολεία ορίζεται η Δευτέρα 10 Μαΐου, σύμφωνα με όσα δήλωσε η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, στο Οpen.

Η υπουργός Παιδείας χαρακτήρισε τα self test σημαντικό εργαλείο, καθώς σχεδόν 600 μαθητές και εκπαιδευτικοί βρέθηκαν θετικοί στον ιό. Επίσης, αναφέρθηκε και στο πρόγραμμα Voucher, λέγοντας ότι 335.000 αιτήσεις εγκρίθηκαν, ενώ παράλληλα δήλωσε πως τα παιδιά έχουν επιστρέψει στο σχολείο με ασφάλεια.

Υπ. Παιδείας : «Πράσινο φως» για τη διεξαγωγή εξετάσεων – Τι προβλέπει η νέα ΚΥΑ

Tο «πράσινο φώς» για τη διεξαγωγή κάθε είδους εξετάσεων, όπως γλωσσομάθειας, πιστοποίησης δεξιοτήτων κ.ά., τηρουμένων των μέτρων προστασίας και πρόληψης κατά του κοροναϊού έδωσε το Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Σχολεία: «Φρένο» στη διασπορά από τα self tests

Θετικός είναι ο απολογισμός που κάνει το υπουργείο Παιδείας για την πρώτη εβδομάδα επιστροφής των λυκείων στη διά ζώσης λειτουργία, με αυστηρή προϋπόθεση την πραγματοποίηση self-test δύο φορές την εβδομάδα (τη Δευτέρα και την Πέμπτη). Οπως ανέφεραν στην «Κ» υψηλόβαθμα στελέχη του υπουργείου, το κέρδος είναι πως αποτράπηκαν οι θετικοί στον κορωνοϊό μαθητές, εκπαιδευτικοί και διοικητικοί υπάλληλοι να τον διασπείρουν, ενώ αισιοδοξία δημιουργεί ο μικρός αριθμός των θετικών self tests.

Πανελλήνιες: Τα 12 τμήματα με εργασιακές προοπτικές και χαμηλές βάσεις

Η φετινή χρονιά των πανελλαδικών εξετάσεων θα είναι εξαιρετικά δύσκολη για τους υποψήφιους, που τον Ιούνιο θα διεκδικήσουν μια θέση στα ΑΕΙ της χώρας για πολλούς λόγους αλλά κυρίως διότι για πρώτη φορά οι υποψήφιοι και κυρίως αυτοί των «χαμηλών επιδόσεων» θα έρθουν αντιμέτωποι και την εφαρμογή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής. Για τους λόγους αυτούς οι μαθητές των λυκείων θα πρέπει από τώρα όχι μόνο να εντείνουν τις προσπάθειές τους όσον αφορά στο διάβασμα αλλά και στις επιλογές, που θα κάνουν στο μηχανογραφικό τους δελτίο. Είναι πάρα πολύ σημαντικό λοιπόν να στοχεύσουν σε τμήματα στα οποία η εισαγωγή είναι εφικτή ακόμη και με πολύ λίγα μόρια αλλά ταυτόχρονα θα τους δώσουν ένα καλό «εισιτήριο» μελλοντικά για την αγορά εργασίας.

Οι νέες δράσεις για παιδιά από τη Δημοτική Βιβλιοθήκη Αλεξανδρούπολης

Άλλη μια εβδομάδα διαδικτυακών δράσεων της Δημοτικής Βιβλιοθήκης Αλεξανδρούπολης για παιδιά.
Τη Δευτέρα 19 Απριλίου, στις 10:00 το πρωί, πηγαίνουμε βόλτα στην "Ονειρούπολη" της Κατερίνας Καραμπάση. Εκεί, ένας τοσοδούλικος ήρωας με μεγάλη και δυνατή καρδιά, γίνεται φίλος με έναν δράκο και σώζει το χωριό του! Μέσα από τον μικρό Τρομπέτα γνωρίζουμε την αξία της αγάπης και της φιλίας.

Η δράση απευθύνεται σε παιδιά ηλικίας 5-9 ετών.

Την Τετάρτη 21 Απριλίου στις 10:00, ξεκινάμε την ημέρα μας με την Μιμή και τον Φασόλα οι οποίοι έρχονται, όπως πάντα, με τις μουσικές τους περιπέτειες!

Λογοτεχνία και παιδική κακοποίηση: όρια και δυνατότητες της γραφής (της Σίσσυς Τσιφλίδου)

Κάθε χρόνο και σύμφωνα με τις εμπειρικές μελέτες εκατομμύρια παιδιά πέφτουν θύματα σωματικής ή σεξουαλικής κακοποίησης. Η λογοτεχνία, σαν ένα καθρέφτης της κοινωνίας που ζούμε, δεν θα μπορούσε να μείνει αδιάφορη σε αυτή την πραγματικότητα. Τα παιδικά βιβλία με θέμα την κακοποίηση ως μια μορφή εξουσίας που ασκείται στο αδύναμο παιδί είτε από τον ενήλικα είτε από άλλους ανήλικους εμφανίζονται στη δυτική παιδική λογοτεχνία στη δεκαετία του ΄80. Η συντηρητική ελληνική αγορά βέβαια μέχρι και πριν από λίγα χρόνια αντιμετώπιζε με σοβαρή επιφύλαξη την έκδοσή τους με αποτέλεσμα να μην βρίσκουμε πολλούς τίτλους στα ράφια των βιβλιοπωλείων, οι περισσότεροι μάλιστα ήταν μεταφρασμένοι, αλλά είναι γεγονός ότι την τελευταία πενταετία έχουμε αρκετά και μάλιστα πολύ καλά βιβλία από Έλληνες και ξένους συγγραφείς.

Προβολή: ΤΑ ΚΟΡΔΟΝΙΑ ΤΟΥ - Γυμνάσιο Αλικιανού Χανίων

Ταινία που δημιουργήθηκε στο πλαίσιο των εκπαιδευτικών προγραμμάτων του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Χανίων το σχολικό έτος 2017/2018.

Δράσεις Τεχνολογίας και Πληροφορικής, για γονείς και παιδιά, από τη Δημόσια Βιβλιοθήκη της Βέροιας

Το Veria Tech Lab της Δημόσιας Κεντρικής Βιβλιοθήκης της Βέροιας, από αυτό το Πάσχα, εγκαινιάζει ένα πιλοτικό σχέδιο υβριδικών δράσεων. Μακάρι να ήταν διαφορετικές οι συνθήκες και να είχαμε τη δυνατότητα να σας υποδεχτούμε στο χώρο μας. Προσαρμοζόμαστε στα νέα δεδομένα, για να είμαστε όλοι ασφαλείς και ερχόμαστε στο σπίτι σας.

Μαθητές καταγράφουν τις μυρωδιές του τόπου τους

Για πρώτη φορά τα τετράδιά των παιδιών γέμισαν από μυρωδιές, μυρωδιές που εκείνα είχαν εντοπίσει χρησιμοποιώντας μία από τις βασικές τους αισθήσεις, την όσφρηση

Πριν ένα μήνα η φιλόλογος στο Γυμνάσιο Κρεστένων, Πανωραία Μακρή, κατά τη διάρκεια του μαθήματος, διάβασε στους μαθητές της το χρονογράφημα του Εμμανουήλ Ροΐδη, «Τα υαλοπωλεία», ένα κείμενο που περιγράφει με ειρωνικό και χιουμοριστικό ύφος καθημερινά προβλήματα που αντιμετώπιζαν όσοι κινούνταν στο κέντρο της παλιάς Αθήνας. Μέσα από το κείμενο αναδεικνύονται οι μυρωδιές της πόλης, δυσάρεστες κι ευχάριστες. Αυτή ήταν και η εργασία τους, να καταγράψουν τις οσμές του τόπου τους, του σπιτιού τους, της γειτονιάς τους και να τις χωρίσουν σε «καλές» και «κακές». Από εκείνη τη μέρα οι «μύτες» των μαθητών και μαθητριών της τρίτης γυμνασίου άρχισαν να παίζουν πρωταγωνιστικό ρόλο για τις ανάγκες της εργασίας. Τα παιδιά καθετί που μύριζαν το κατέγραφαν είτε στα τετράδιά τους, είτε στο κινητό τους, το χώριζαν σε κατηγορίες και στη συνέχεια το καταχωρούσαν σε μία παγκόσμια διαδικτυακή πλατφόρμα, την OdourCollect, όπου κάθε πολίτης μπορεί να καταγράψει τις οσμές της περιοχής του.

Άποψη: Ξ. Κουναλάκη "Τα προσφυγόπουλα δεν πάνε σχολείο"

Διαβάζω την τελευταία έκθεση της οργάνωσης Refugee Support Aegean (RSA), στην οποία περιγράφεται η φθίνουσα πρόσβαση των προσφυγόπουλων στην εκπαίδευση στη χώρα μας. Οπως επισημαίνεται, ο αποκλεισμός των παιδιών-προσφύγων από το εκπαιδευτικό σύστημα έχει φτάσει σε επίπεδα-ρεκόρ. Από τα διαθέσιμα επίσημα στατιστικά στοιχεία καταδεικνύεται μια ταχεία και ραγδαία πτώση των εγγραφών παιδιών-προσφύγων σε δημόσια σχολεία τα τελευταία δύο χρόνια, από 12.867 τον Ιούνιο του 2019 σε 8.637 τον Μάρτιο του 2021. Η πανδημία επιδείνωσε κατά πολύ μια υπάρχουσα τάση:

Κοροναϊός: Το 40% των νεογνών από θετικές μητέρες κινδυνεύει από πολλά νευροαναπτυξιακά προβλήματα

Όλο και περισσότερα παιδιά, γεννιούνται πρόωρα από μητέρες θετικές στον κοροναϊό και παρόλο που είναι πολύ νωρίς για στατιστικά δεδομένα, υπάρχει σαφής τάση προς τον πρόωρο τοκετό. Επίσης παρά το γεγονός ότι τα παιδιά από Covid θετικές μητέρες, στη συντριπτική πλειονότητα γεννιούνται αρνητικά, ένα σημαντικό ποσοστό της τάξης του 60% παρουσιάζει αναπνευστικά, νευρολογικά και σιτιστικά προβλήματα, ενώ διερευνάται σε μικρές μελέτες διεθνώς, το αν θα παρουσιάσουν στη συνέχεια της ζωής τους προβλήματα στο νευρικό σύστημα.

Ερευνα: Τα ατυχήματα ο πρώτος λόγος κινδύνου για την υγεία των παιδιών

Οι κακώσεις από ατυχήματα αποτελούν τη σημαντικότερη απειλή για τη σωματική ακεραιότητα και τη ζωή των παιδιών σε όλες τις βιομηχανικές χώρες αλλά και την πρώτη αιτία θανάτου στην παιδική ηλικία μετά τον πρώτο χρόνο ζωής. Στην Ευρώπη, κάθε μέρα πεθαίνουν 14 παιδιά από τραύματα, 2500 παιδιά εισάγονται στα νοσοκομεία εξαιτίας ατυχήματος ενώ 28.000 παιδιά περιθάλπονται στα ΤΕΠ.

«Η δουλειά μας αφορά τη χαρά»: Τζέφ Κουνς και Tακάσι Μουρακάμι ζωγραφίζουν σε παιδικά νοσοκομεία

Δουλεύοντας με έναν μη κερδοσκοπικό οργανισμό, πολλοί και διάσημοι καλλιτέχνες όπως ο Ντέρικ Άνταμς, ο Τζεφ Κουνς και ο Τακάσι Μουρακάμι ζωγραφίζουν τις αίθουσες νοσοκομείων για παιδιά προκειμένου να κάνουν την εμπειρία τους λιγότερο αγχωτική.

Αμέτρητες μελέτες εδώ και χρόνια έχουν αποδείξει τη σχέση της τέχνης με την ευεξία και υποστηρίζουν ότι η κάθε είδους δημιουργική έκφραση μπορεί να βοηθήσει στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος ενώ βελτιώνει τη διάθεση, μειώνοντας το άγχος και την αρτηριακή πίεση.

Ανάπτυξη παιδιού: Γιατί σκαρφαλώνει παντού;

Eίναι αξιολάτρευτο να βλέπετε για πρώτη φορά το μικρό σας να προσπαθεί να ανέβει στον καναπέ. Ίσως να μην μπορείτε να σταματήσετε τα χαμόγελα και τα γέλια. Ίσως ακόμη και να καταφέρετε να βιντεοσκοπήσετε τον αγώνα του να κατακτήσει τον καναπέ, ώστε να μπορείτε να απολαύσετε ξανά ξανά αυτήν την αστεία απόπειρα. Ωστόσο, μετά από μερικές εβδομάδες ή μερικούς μήνες, το χαρούμενο συναίσθημά σας μπορεί να εξαφανιστεί καθώς παρακολουθείτε το μικρό σας να σκαρφαλώνει σε κάθε έπιπλο ή αντικείμενο που βρίσκεται μπροστά του.