Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 2009

Παρουσίαση βιβλίου


Η μεγάλη μέρα πλησιάζει. Ο Πέτρος και η "Klise ta aftia sou band" θα λάβουν μέρος στο μαθητικό διαγωνισμό ροκ συγκροτημάτων. Ο Πέτρος όμως πέφτει άρρωστος με πυρετό. Όλα κινδυνεύουν να χαθούν...




Η συγγραφέας Ελένη Σβορώνου και ο ηθοποιός- εμψυχωτής Χρήστος Χριστόπουλος παρουσιάζουν το βιβλίο "Πότε θα γίνω καλά" στην Παιδική Βιβλιοθήκη "Μίμης Βασιλόπουλος", Παλαιολόγου & Σόλωνος του Δήμου Χαλανδρίου στις 21 Νοεμβρίου 2009 και ώρα 11:00 π.μ.
Το βιβλίο "Πότε θα γίνω καλά", εκδόθηκε με την ευγενικη χορηγία της φαρμακευτικής εταιρίας Olvos Science, η οποία με την πρωτοβουλία αυτή επιδιώκει να ενημερώσει τα παιδιά και να τα εξοικειώσει με τα καθημερινά θέματα υγείας.


Special Olympics "Αθήνα 2011": Ο Οικουμενικός Πατριάρχης εθελοντής στους Αγώνες


Εθελοντής των Παγκόσμιων Αγώνων Special Olympics «Αθήνα 2011», είναι από σήμερα ο Παναγιώτατος Οικουμενικός Πατριάρχης, κ.κ. Βαρθολομαίος. Η πρόεδρος της οργανωτικής επιτροπής, Γιάννα Δεσποτοπούλου έγινε δεκτή στην έδρα του Πατριαρχείου στην Κωνσταντινούπολη και ενημέρωσε τον Παναγιώτατο για την πορεία της διοργάνωσης, καθώς και τις προτεραιότητες του κινήματος των Special Olympics σε διεθνές επίπεδο. Συζητήθηκαν τρόποι με τους οποίους η ορθόδοξη εκκλησία θα συνδράμει τους Αγώνες του 2011 κυρίως σε τομείς ευαισθητοποίησης και εθελοντισμού. Σ΄αυτό το πλαίσιο, η κα Δεσποτοπούλου επέδωσε στον Οικουμενικό Πατριάρχη πρόσκληση, να τιμήσει με την παρουσία του τις εκδηλώσεις που θα διοργανωθούν στο πλαίσιο των Αγώνων. Ο Παναγιώτατος δεν έκρυψε τον ενθουσιασμό του, χαρακτηρίζοντας "ιερό" το έργο. Στη συνέχεια επέδωσε ιδιόχειρο σημείωμα, με τις ευλογίες του στους αθλητές των Special Olympics και την πρόεδρο της οργανωτικής επιτροπής, ενώ υπέγραψε την αίτηση εθελοντή.

"Οι Παγκόσμιοι Αγώνες του 2011 αποτελούν έργο ιερό και χρειάζονται θυσίες. Η Αθήνα, η πόλη της Δημοκρατίας, η πόλη της Φιλοσοφίας, θα εκπέμψει εκείνες τις ημέρες ένα μήνυμα φιλίας και αλληλεγγύης σε όλον τον κόσμο. Πώς είναι δυνατόν, λοιπόν, να μην είμαστε όλοι στο πλευρό σας;" με αυτήν την ερώτηση, ο Παναγιώτατος εκδήλωσε την υποστήριξή του στους Αγώνες Special Olympics του 2011, ενώ τη στιγμή που υπέγραψε τη δήλωση εθελοντισμού, είπε χαρακτηριστικά: "Ευχαριστώ που μου δώσατε την ευκαιρία να συμμετάσχω. Εύχομαι καλή επιτυχία στο κοινωφελές έργο σας, κι αυτό σας το έγραψα και στο ιδιόχειρο σημείωμα. Χωρίς αγάπη δεν γίνεται τίποτα". Επίσης, δήλωσε ότι με ιδιαίτερη χαρά θα παραστεί στις εκδηλώσεις της διοργάνωσης του 2011: "Θα φροντίσω από τώρα, εκείνες τις ημέρες να μην αναλάβω κάτι άλλο. Πρώτα ο Θεός, να έχουμε υγεία και θα είμαι κοντά σας τον Ιούνιο του 2011".

Στο γραφείο του Παναγιώτατου παρών ήταν και ο Γενικός Πρόξενος της Ελλάδας, Βασίλης Μπορνόβας. Η κα Δεσποτοπούλου, μετά το τέλος της συνάντησης δήλωσε: "Ήταν εξαιρετική τιμή να γίνω δεκτή από τον Προκαθήμενο της Ορθοδοξίας, ο Οποίος με τα εμπνευσμένα λόγια του μου έδωσε δύναμη και κουράγιο να συνεχίσω με τον ίδιο ενθουσιασμό, μαζί με τους συνεργάτες μου, τη διοργάνωση αυτού του γεγονότος. Γεγονός εξόχως ανθρωπιστικό, πολιτιστικό, εκπαιδευτικό και αθλητικό. Η χώρα μας αντιμετωπίζει προβλήματα, αλλά είμαι σίγουρη πως η Πολιτεία, που έχει ως προτεραιότητα τις ευπαθείς κοινωνικές ομάδες, θα στηρίξει το έργο που έχουμε αναλάβει να φέρουμε εις πέρας".


πηγή: http://omogeneia.ana-mpa.gr/press.php?id=7955

Για να δηλώσετε κι εσείς συμμετοχή στο σώμα των εθελοντών, συμπληρώστε την ηλεκτρονική αίτηση

Σεμινάριο: Απελευθερώνοντας την πολιτική φωνή μέσω του θεάτρου

"Απελευθερώνοντας την πολιτική φωνή μέσω του θεάτρου"

Εμψυχωτής: Brendon Burns, σκηνοθέτης, καλλιτεχνικός διευθυντής του Foundation for Citizens Arts (Ίδρυμα για τις Τέχνες και τον Ενεργό Πολίτη) του Λονδίνου.
Θεσσαλονίκη, 29 και 30 Νοεμβρίου 2009
Ώρες: 17:30-21:20
15ο Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης, Καρόλου Ντηλ 24

Περιγραφή: το συγκεκριμένο εργαστήριο θα θέσει σε χρήση μια ποικιλία/ εύρος δυναμικών τεχνικών, συμπεριλαμβανομένου του θεάτρου σκιών και της συνδυαστικής χρήσης πολυμέσων όπως το μοντάζ (multimedia montage). Με αυτόν τον τρόπο θα προσπαθήσουμε να διερευνήσουμε συλλογικά και βιωματικά τρόπους με τους οποίους το θέατρο μπορεί να αξιοποιηθεί ως μέσο πολιτικής έκφρασης και προσέγγισης πολιτικών ζητημάτων. Ο απώτερος στόχος είναι να βρεθούν ποικίλοι τρόποι που να προσελκύουν και να ενεργοποιούν τους νέους ανθρώπους σε διάλογο για την πολιτική και τα ανθρώπινα δικαιώματα, σε διάλογο που μπορεί να λειτουργήσει ως κινητήρια δύναμη για θετικές αλλαγές στην κοινωνία.
Το εργαστήριο θα έιναι σωματικό και βιωματικό, γι' αυτό παρακαλούνται οι συμμετέχοντες να φοράνε κατάλληλα ρούχα και παπούτσια.

Το εργαστήριο θα πραγματοποιηθεί στην αγγλική γλώσσα με βοήθεια στα ελληνικά.

Δίδακτρα:
45 ευρώ για τα μέλη του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση με τακτοποιημένη τη συνδρομή του 2009
60 ευρώ για τα μη μέλη

Αιτήσεις και τρόπος καταβολής των διδάκτρων.
Οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να καταθέσουν επωνύμως το ποσό στο λογαριασμό της ALPHA BANK 202-00-200-000277 και να στείλουν συμπληρωμένο το έντυπο της αίτησης μαζί με τη φωτοτυπία από την ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ κατάθεση του ποσού στο fax 2371031268.


Λόγω του βιωματικού χαρακτήρα των εργαστηρίων οι θέσεις είναι περιορισμένες. Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας. Πληροφορίες για διαθεσιμότητα θέσεων:
Μιχαλοπούλου Πασχαλιά 2310849065, 6976793269
Τότσιου Ιωάννα 6979477928
Τσολάκη Ντίνα 6972819555


Εκπαιδευτική ημερίδα- Θέατρο στην Εκπαίδευση



Το Γραφείο Βόρειας Ελλάδας του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, σε συνεργασία με το Φεστιβάλ Κινηματογράφου, στο πλαίσιο της Παγκόσμιας Ημέρας για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, 27 Νοεμβρίου 2009, οργανώνει την ετήσια επιστημονική φθινοπωρινή Ημερίδα του με τίτλο:

Θέατρο στην Εκπαίδευση
«Προτάσεις και εφαρμογές για μια σύγχρονη παιδαγωγική πρακτική»

Η ημερίδα θα γίνει στην Θεσσαλονίκη, την Κυριακή, 29 Νοεμβρίου 2009, 09:00- 15.00 στο Θέατρο ΟΛΥΜΠΙΟΝ, Πλατεία Αριστοτέλους 10


Στην Ημερίδα θα παρουσιαστούν εκπαιδευτικά προγράμματα και δράσεις που υλοποιήθηκαν ή υλοποιούνται από το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και άλλους φορείς (Foundation for Citizen Arts του Λονδίνου, Κ.Θ.Β.Ε., Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, Φεστιβάλ Παντομίμας και Κουκλοθεάτρου Κιλκίς, Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης και Λαογραφικό και Εθνολογικό Μουσείο Μακεδονίας-Θράκης).

Στόχος της ημερίδας είναι η επαφή εκπαιδευτικών και μαθητών με την τέχνη του θεάτρου, των παραστατικών τεχνών και του κινηματογράφου, έτσι ώστε να ενθαρρυνθεί η υλοποίηση δημιουργικών δραστηριοτήτων μέσα και έξω από την τάξη.

Η ημερίδα απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων και ειδικοτήτων, θεατρολόγους, καθώς και σε καλλιτέχνες, σπουδαστές και επαγγελματίες που ενδιαφέρονται ενεργά για τις παραστατικές τέχνες και την εκπαίδευση.


Η είσοδος στην Ημερίδα είναι ελεύθερη.



Ευρωπαίοι Πολίτες, κάντε τη φωνή σας να ακουστεί


"Οι άνθρωποι θα έχουν τη δυνατότητα να επηρεάζουν με πιο άμεσο τρόπο τις ευρωπαϊκές πολιτικές με την πρωτοβουλία του πολίτη που προβλέπεται στη Συνθήκη της Λισσαβώνας. Θα απολαμβάνουν ένα νέο συλλογικό πολιτικό δικαίωμα και θα μπορούν να λένε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή αυτό που θέλουν να κάνει. Με τη συλλογή ενός εκατομμυρίου υπογραφών σε όλη την Ευρωπαϊκή Ενωση, οι πολίτες θα είναι σε θέση να ζητούν άμεσα από την Επιτροπή να αναλάβει δράση σε ένα συγκεκριμένο πολιτικό τομέα. Ετσι, εκτός από την άμεση συμμετοχή στις εκλογές του Eυρωπαϊκού Κοινοβουλίου και από το δικαίωμα να υποβάλει αναφορά στο ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο οι πολίτες θα έχουν ευρύτερη επιρροή στις πρωτοβουλίες της Επιτροπής.
Στη διάρκεια του αξιώματός μου ως αντιπροέδρου της Επιτροπής, αρμόδιας για τη στρατηγική επικοινωνίας και τις διοργανικές σχέσεις, υποστήριζα με επιχειρήματα και πράξεις την άποψη ότι έπρεπε να εισακούονται περισσότερο οι γνώμες των πολιτών. Επίσης, ήμουν υπέρ της καλύτερης διασαφήνισης του τρόπου με τον οποίο οι αποφάσεις που λαμβάνουμε επηρεάζουν την καθημερινή ζωή των πολιτών και υπέρ της δραστηριοποίησης σε τοπικό επίπεδο για την επανασύνδεση με τους πολίτες. Η βασική λέξη είναι η δημοκρατία. Χρειαζόμαστε μια πιο ισχυρή ευρωπαϊκή δημοκρατία, η οποία να παρέχει τη δυνατότητα να εισακούεται η γνώμη περισσότερων πολιτών. Και η Συνθήκη της Λισσαβώνας θα βοηθήσει στο πλαίσιο αυτό.
Πρωτοβουλίες των πολιτών υπάρχουν ήδη σε εθνικό επίπεδο σε διάφορα κράτη-μέλη, όπως στην Αυστρία, την Ιταλία, την Ουγγαρία, την Ισπανία, τις Κάτω Χώρες και την Πορτογαλία. Σε ευρωπαϊκό επίπεδο, τα τελευταία χρόνια είχαμε ορισμένες περιπτώσεις αληθινών πολιτικών εκστρατειών σε όλη την Ε.Ε., στις οποίες η συλλογή υπογραφών είχε επιτυχία. Η εκστρατεία με τίτλο «1million4disability», π.χ., που διοργανώθηκε από το Ευρωπαϊκό Φόρουμ Αναπηρίας με στόχο να βελτιωθούν τα δικαιώματα των ανθρώπων με αναπηρία μέσω πιο αποτελεσματικής νομοθεσίας, καθώς και με την καταπολέμηση κάθε μορφής διακριτικής μεταχείρισης των ανθρώπων με αναπηρία.
Μέχρι σήμερα δεν υπάρχει επίσημα ο θεσμός της πρωτοβουλίας των Ευρωπαίων πολιτών. Καθώς πλησιάζουμε πλέον στην έναρξη ισχύος της νέας συνθήκης είναι ουσιαστικό να διαμορφώσουμε αυτό το νέο δημοκρατικό μέσο με τρόπο που να την καθιστά προσιτή, διαφανή και φιλική προς τους χρήστες. Είναι σημαντικό να καθορίσουμε σαφείς κανόνες για τις εκστρατείες των πολιτών, έτσι ώστε να είναι αποτελεσματικές.
Σύμφωνα με τη Συνθήκη της Λισσαβώνας, μόλις ένα εκατομμύριο Ευρωπαίων πολιτών από σημαντικό αριθμό κρατών-μελών έχουν το δικαίωμα να καλέσουν την Επιτροπή, εντός των ορίων της εξουσίας που διαθέτει, να υποβάλει πρόταση σχετικά με κάποιο συγκεκριμένο τομέα. Μολονότι οι κανόνες της Συνθήκης είναι σαφείς, εξακολουθούν να υπάρχουν ορισμένα σημαντικά πρακτικά ερωτήματα. Τι ακριβώς σημαίνει η διατύπωση «σημαντικός αριθμός κρατών-μελών»; Πρέπει οι πολίτες να είναι ηλικίας 18 ετών για να συμμετάσχουν σε μια πρωτοβουλία του πολίτη; Πώς μπορεί αυτό το νέο εργαλείο να είναι αποτελεσματικό χωρίς να γίνεται πολύ γραφειοκρατικό και πολύπλοκο; Πώς μπορεί να είναι σε όλους προσιτό, ενώ ταυτόχρονα να εξασφαλίζει ότι δεν θα υπάρχει κατάχρηση και ότι οι άνθρωποι που υπέγραψαν την αναφορά υπάρχουν πραγματικά;
Υπάρχουν ορισμένα ερωτήματα για τα οποία δεν έχουμε ακόμη όλες τις απαντήσεις και για τα οποία ζητούμε τις εισηγήσεις όλων. Σήμερα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αρχίζει ευρεία δημόσια διαβούλευση και καλεί τους πολίτες, τις οργανώσεις της κοινωνίας των πολιτών και τους ενδιαφερόμενους φορείς σε όλη την Ε.Ε. να βοηθήσουν στον καθορισμό των πρακτικών στοιχείων της πρωτοβουλίας των πολιτών.
Κάθε πολίτης μπορεί να υποβάλει εισηγήσεις απαντώντας στην πράσινη βίβλο μας που διατίθεται σε όλες τις 23 επίσημες γλώσσες στην ιστοσελίδα μας.
Η προθεσμία για τις απαντήσεις είναι το τέλος Ιανουαρίου και ελπίζουμε να λάβουμε πολλές απαντήσεις από όλη την Ευρώπη.
Στο τέλος της διαβούλευσης, θα υποβάλουμε προς έγκριση πρόταση κανονισμού στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και στο Συμβούλιο των Υπουργών. Είναι σημαντικό η πρόταση αυτή να υποβληθεί αμέσως μετά την έναρξη ισχύος της Συνθήκης, επειδή οι πολίτες πρέπει να είναι σε θέση να ασκήσουν αυτό το νέο δικαίωμά τους πολύ σύντομα. Η πρωτοβουλία των πολιτών θα δημιουργήσει έναν πιο άμεσο τρόπο για τη συμμετοχή των πολιτών στη χάραξη πολιτικής στην Ε.Ε. Μπορείτε να κάνετε τη φωνή σας να ακουστεί ήδη από τώρα με τη συμμετοχή σας στη διαβούλευση."
Margot Wallstrom(Aντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής)

Για περισσότερα, μπορείτε να επισκεφτείτε την ελληνική σελίδα για τη δημόσια διαβούλευση για την πρωτοβουλία των Ευρωπαίων Πολιτών και να διαβάσετε την Πράσινη Βίβλο της Επιτροπής σχετικά με την πρωτοβουλία των Ευρωπαίων πολιτών, η οποία παροσυιάζει τα νομικά, διοικητικά και άλλα πρακτικά θέματα που θα πρέπει να αποτελέσουν αντικείμενο του νέου κανονισμού και θέτει ορισμένα ερωτήματα τα οποία καλούνται να απαντήσουν οι ενδιαφερόμενοι έως τις 31 Ιανουαρίου 2010.
Για περισσότερα στοιχεία και για να υποβάλετε τα σχόλιά σας, πατήστε εδώ

Υπουργείο Παιδείας: Απαντήσεις σε συχνές ερωτήσεις σχετικά με τη γρίπη και τις απουσίες των μαθητών


Αν το παιδί απουσιάσει από το σχολείο με συμπτώματα γρίπης, κατά την επιστροφή του χρειάζεται νε προσκομίσει βεβαίωση γιατρού ότι δεν νοσεί πια;
Αν το παιδί απουσιάσει από το σχολείο με συπτώματα γρίπης, δεν χρειάζεται κατά την επιστροφή του να προσκομίσει βεβαίωση γιατρού ότι δεν νοσει.

Αν το παιδί απουσιάσει από το σχολείο με συμπτώματα γρίπης, πόσο διάστημα χρειάζεται να παραμείνει στο σπίτι ώστε να είναι βέβαιο ότι κατά την επιστροφή του δεν θα μεταδώσει τον ιό; Αν κατά την επιστροφή του παρατηρηθεί ύπαρξη συμπτωμάτων, όπως βήχας, θα πρέπει να ενημερωθεί ο γονέας ώστε να παραμείνει και άλλο κατ' οίκον;
Τα παιδιά που παρουσιάζουν γριπώδη συνδρομή παραμένουν στο σπίτι τους για όσες μέρες διαρκεί ο πυρετός και επιπλέον ένα 24ωρο μετά την υποχώρησή του χωρίς χρήση αντιπυρετικών. Βήχας που επιμένει μετά την παρέλευση του προαναφερόμενου χρονικού διαστήματος δεν υποχρεώνει το μαθητή να παρατείνει την παραμονή του στο σπίτι.

Μπορούν να πραγματοποιούνται σχολικές εορτές και επισκέψεις σε κλειστούς χώρους (θέατρα, κινηματογράφους, μουσεία κλπ);
Με τα σημερινά επιδημιολογικά δεδομένα, δεν συντρέχει λόγος ακύρωσης σχολικών εορτών και επισκέψεων σε κλειστούς χώρους.

Η μετακίνηση μαθητών με σχολικά λεωφορεία δημιουργεί, λόγω του ανεπαρκούς αερισμού, προβλήματα στην υγεία των μαθητών;
Εφόσον τα οχήματα μεταφοράς των μαθητών αερίζονται επαρκώς και καθαρίζονται κατά τον συνήθη τρόπο πριν και μετά την επιβίβαση των μαθητών, δεν συντρέχουν λόγοι ανησυχίας για την υγεία των μαθητών.

Με ποιον τρόπο προμηθεύονται οι σχολικές μονάδες τα αντισηπτικά και τα άλλα υλικά των οποίων η προμήθεια απαιτείται από τις εγκυκλίους για την πρόληψη της διασποράς της νέας γρίπης;
Η προμήθεια αντισηπτικών και άλλων υλικών προβλεπόμενων από τη σχετική εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας, δια βίου μάθησης και Θρησκευμάτων και του Υπουργείου Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης πραγματοποιείται από τις σχολικές μονάδες μέσω των σχολικών επιτροπών. Το Υπουργείου Παιδείας, δια βίου μάθησης και Θρησκευμάτων απέστειλε προς όλες τις Διευθύνσεις πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης χρηματικό ποσό ανάλογο με το σύνολο των μαθητών και των εκπαιδευτικών της κάθε Διεύθυνσης με σκοπό να διατεθεί στις αντίστοιχες σχολικές Επιτροπές όλων των σχολικών μονάδων.

Εάν το παιδί έχει κάνει το εμβόλιο της νέας γρίπης θα χρειαστεί να κάνει και το εβόλιο της κοινής γρίπης;
Το εμβόλιο κατά της νέας γρίπης δεν παρέχει προστασία έναντι των στελεχών της εποχικής γρίπης. Για το λόγο αυτό, τα παιδιά που ανήκουν σε ομάδες υψηλού κινδύνου συνιστάται να εμβολιαστούν και για την εποχική γρίπη.
Οι ομάδες αυτές, όπως περιγράφονται στη με αριθμ. Πρωτ. Υ1/Γ.Π.105420/15-9-2009 εγκύκλιο του Υπουργείου Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης είναι:
Α. Υγιή παιδιά 6μηνών- 5 ετών, για την αποφυγή ταυτόχρονης νόσησης από διαφορετικούς τύπους του ιού της γρίπης.
Β. Πάσχοντες απόάσθμα ή άλλες χρόνιες πνευμονοπάθειες
Γ. Πάσχοντες από καρδιακή νόσο με σοβαρές καρδιοαιμοδυναμικές διαταραχές.
Δ. Πάσχοντες από ανοσοκαστολή (κληρονομική ή επίκτητη εξαιτίας νοσήματος ή θεραπείας)
ΣΤ. Παιδιά που παίρνουν ασπιρίνη μακροχρόνια (π.χ. νόσος Kawasaki) για να ελαττωθεί ο κίνδυνος εμφάνισης συνδρόμου Reye μετά από γρίπη.
Ζ. Πάσχοντες από σακχαρώδη διαβήτη ή άλλο χρόνιο μεταβολικό νόσημα
Η. Πάσχοντες από χρόνια νεφροπάθεια.
Θ. Μεταμοσχευθέντες
Ι. Κλειστοί πληθυσμοί (προσωπικοί και εσωτερικοί σπουδαστές Γυμνασίων- Λυκείων, στρατιωτικών και αστυνομικών σχολών, τρόφιμοι και προσωπικό ιδρυμάτων, οίκων ευγηρίας).

Εάν το παιδί έχει κάνει εμβόλιο για πνευμονιόκοκκο κινδυνεύει από τον ιό της γρίπης εφόσον αυτός εξελιχθεί σε πνευμονία;
Η πνευμονία είναι μια πιθανή επιπλοκή της γρίπης, που μπορεί να έχει αίτιο πέραν του πνευμονιόκοκκου και άλλα μικρόβια και ιούς (ακόμα και τον ίδιο τον ιό της νέας γρίπης). Το εμβόλιο κατά του πνευμονιόκοκκου προστατεύει από τη λοίμωξη από το συγκεκριμένο μικρόβιο- αίτιο πνευμονίας.

Με ποιο τρόπο γίνεται η απολύμανση των σχολείων;
Η απολύμανση γίνεται σύμφωνα με την πρόσφατη εγκύκλιο του Υπουργείου Υγείας που τονίζει ότι: "Πέρα από τις συνήθεις εργασίες καθαρισμού, χρειάζεται συχνός καθαρισμός των λείων επιφανειών που χρησιμοποιούνται συχνά (π.χ. πόμολα, χερούλια, κουπαστή από σκάλες ή κιγκλίδωμα, βρύσες κλπ) με κοινά καθαριστικά, δηλαδή υγρό σαπούνι και νερό ή διάλυμα οικιακής χλωρίνης 10% (ένα μέρος οικιακής χλωρίνης αραιωμένο σε 10 μέρη νερό) ή αλκοολούχο αντισηπτικό. Σημειώνεται ότι οι εργασίες καθαρισμού πρέπει να γίνονται με χρήση γαντιών και στολή εργασίας."

Οι διάφορες σχολικές δραστηριότητες (εκδρομές, πολιτιστικές εκδηλώσεις κλπ) αναστέλλονται;
Δεν υπάρχει ανάγκη για οιαδήποτε αναστολή δραστηριοτήτων λόγω της νέας γρίπης, ούτε συνίσταται κάτι τέτοιο από ελληνικούς και διεθνείς φορείς (ΚΕΕΛΠΝΟ, ΠΟΥ).

Η γαλλική εξαίρεση


Στο ευρωπαϊκό πρόβλημα του χαμηλού δείκτη γεννήσεων, η Γαλλία είναι η εξαίρεση. Μολονότι οι Γαλλίδες, όπως όλες οι Ευρωπαίες, αποκτούν παδιά πλεόν γύρω στα 30, στις άλλες χώρες παραμένουν οι πιο πολλές με ένα παιδί, ενώ οι Γαλλίδες αποκτούν (σττιστικά) και ένα δεύτερο ως τα 40.
Ειδικοί ερμηνεύουν αυτήν την εξαίρεση με τρεις αιτίες: την προσαρμογή στις εξελίξεις ιδεών και ηθών, την κρατική πολιτική και την παράδοση υποδοχής μεταναστών.
Το κράτος παίρνει υπόψη ότι σήμερα στη Γαλλία 52% των παιδιών γεννιούνται εκτός γάμου. Αναγνωρίζει ότι οι χαμηλοί δείκτες γεννήσεων είναι άρνηση των γυναικών στην υποχρέωση του γάμου για την απόκτηση παιδιού και στην εγκατάλειψη της εργασίας και της καριέρας έως ότου πάει σχολείο.
Το νηπιαγωγείο δέχεται τα παιδιά από τα 3 χρόνια. Υπάρχει ευρεία υποδομή σε βρεφονηπιακους σταθμούς και άλλες υπηρεσίες, για βρέφη και νήπια. Γι' αυτή την υποδομή και για την οικονομική ενίσχυση των ατόμων που αποκτούν παιδιά, το γαλλικό κράτος διαθέτει 30 δις ευρώ το χρόνο και άλλα 13 για απαλλαγή φόρου. Δικαιούνται αυτών των προνομίων και της φοροαπαλλαγής γονείς, είτε είναι έγγαμοι, είτε συζούν χωρίς γάμο, είτε διαζευμένοι, είτε χωρίς σύντροφο. Η φοροαπαλλαγή δίνεται και για ενήλικά άτομα που σπουδάζουν, γι απαιδιά κάθε ηλικίας με αναπηρίες ή που κάνουν στρατιωτική θητεία, είτε κανονική είτε ως αντιρρησίες συνείδησης.
...
Η Γαλλία είναι λοιπόν δημογραφική εξαίρεση στην Ευρώπη.
Αυτό΄σχετίζεται με το δίκαιο του εδάφους που αποδίδει την ιθαγένεια. Επίσης με την κρατική πολιτική που ευνοεί την απόκτηση παιδιών, όμως απαλλάσσει τις γυναίκες από το κόστος του υποβιβασμού να παίρνουν από το σύζυγο τα έξοδα της ημέρας, αλλά και από την υποχρέωση να εγκαταλείπουν τη φιλοδοξία για πειτυχημένη καριέρα.

άρθρο της 'Αννας Φραγκουδάκη στην εφημερίδα "Τα Νέα"

Δήμος Περάματος: Θετική ανταπόκριση μεταναστών στο πρόγραμμα εκμάθησης ελληνικών



Η Δημοτική Κοινωφελής Επιχείρηση του Δήμου Περάματος (ΔΗ.Κ.Ε.Π.) στα πλαίσια της κοινωνικής πολιτικής του Δήμου και μέσα από τις δραστηριότητές της, λειτορυγεί τμήματα Εκμάθησης Ελληνικής Γλώσσας σε μετανάστες δημότες του Δήμου Περάματος. Στόχος είναι η εκοικείωση με την ελληνική γλώσσα, ώστε οι μετανάστες δημότες να ενσωματωθούν στο κοινωνικό σύνολο και να έχουν ίσες ευκαιρίες στα δρώμενα της πόλης. Η μηνιαία συμμετοχή ανέρχεται στα 10 ευρώ. Η λειτουργία των τμημάτων ξεκίνησε την περασμένη Πέμπτη και έχει υπάρξει σημαντικό ενδιαφέρον.
Επίσης, λειτουργεί ένα ακόμη πρόγραμμα, που αφορά στην εκμάθηση υπολογιστών, στο οποίο ήδη λειτουργούν δύο τμήματα και δρομολογείται η δημιουργία ενός τρίτου, αυτού της εκμάθησης υπολογιστών στην τρίτη ηλικία και σε άτομα με αναπηρία.

Τηλέφωνο επικοινωνίας 2104092312

Online παιχνίδι ανακύκλωσης


Η Ελληνική Εταιρεία Αξιοποίησης Ανακύκλωσης- Ε.Ε.Α.Α. έχει δημιουργήσει για τους μικρούς φίλους ένα παιχνίδι ανακύκλωσης. Με τη βοήθεια του πληκτρολογίου, πρέπει να πέσουν τα αντικείμενα στον μπλε κάδο. όμως, τα πράγματα δεν είναι εύκολα, καθώς πρέπει να γίνει διαλογή και να συλλεχθούν μόνο τα αντικείμενα που ανακυκλώνονται. Σε αντίθετη περίπτωση, ο παίκτης χάνει μια ζωή. Προσοχή λοιπον στις μπαταρίες, τα υπολείμματα τρόφών, τις ηλεκτρικές συσκευές και όλες αυτές τις καθημερινές "παγίδες" που δεν ανακυκλώνοντα στους μπλε κάδους!

Χαρακτηριστικά παιδιών με απορριπτικούς- αδιάφορους γονείς



Ο επίκουρος καθηγητής του Τμήματος Κοινωνιολογίας Πανεπιστημίου Αιγαίου, κ. Ευστράτιος Παπάνης στο ομότιτλο άρθρο του, σημειώνει: "Υπάρχουν αρκετά χαρακτηριστικά γνωρίσματα ενός παιδιού που βιώνει μια απορρίπτική συμπεριφορά- αδιαφορία ποικίλης φύσης από το οικογενειακό του περιβάλλον." Στη συνέχεια παραθέτει ενδεικτικες συμπεριφορές παιδιών και προτείνει λύσεις, κατασκευάζοντας μια λίστα στόχων για γονείς που πρέπει να αφιερώσουν περισσότερο χρόνο στα παιδιά τους, ώστε τα τελευταία να αποκτήσουν την αίσθηση της ασφάλειας, της ταυτότητας, του ανήκειν, του σκοπού και της προσωπικής επάρκειας.

Σας προτείνουμε να το διαβάσετε!!

Κυριακάτικος Κόσμος Γνώσης και Δημιουργίας...

Τις Κυριακές... τη μία ΙΜΕ θαλασσοπόρος... την άλλη ΙΜΕ στην παραμυθοχώρα... την επόμενη θα ΙΜΕ επιστήμονας!

Κάθε Κυριακή πρωί πραγματοποιούνται στον "Ελληνικό Κόσμο" εκπαιδευτικά προγράμματα για παιδιά 5-12 ετών, τα οποία σχεδιάζονται και υλοποιούνται από τους ειδικούς μουσειοπαιδαγωγούς του Ιδρύματος Μείζονος Ελληνισμού (ΙΜΕ).
Ο αρχαίος ελληνικός κόσμος, η μυθολογία, η τέχνη, το παραμύθι και πολλά άλλα θέματα αποτελούν αφατηρία για προγράμματα με στόχο την επικοινωνία, το παιχνίδι, τη δημιουργία. η φύση και η σύγχρονη καθημερινότητα εμπνέουν για έναν ακόμη κύκλο εκπαιδευτικών προγραμμάτων με στόχο την πληροφόρηση και το στοχασμό για τον καιρό, το χρόνο, τη διαφορετικότητα, την ανακύκλωση.
Με τη συζήτηση, το παιχνίδι και τις κατασκευές, με οπτικοακουστικά ερεθίσματα, και πάνω από όλα την ενεργό συμμετοχή, τα προγράμματα ενεργοποιούν τη φαντασία και τη δημιουργικότητα των παιδιών.

Το κόστος συμμετοχής είναι 8,50 ευρώ για κάθε παιδί ανα πρόγραμμα. (Στα μέλη της παιδικής λέσχης "Τα ΙΜΕάκια", καθώς και της λέσχης των "Ερευνητών", παρέχεται ειδική έκπτωση)
Ώρες έναρξης 10:30 και 12:30.

Είναι απαραίτητη η έγκαιρη τηλεφωνική κράτηση, λόγω του περιορισμένου αριθμού θέσεων, στο τηλέφωνο 2122540000 (κωδ. 0600) σε εργάσιμες ημέρες και ώρες.
Αναλυτικά τα εκπαιδευτικά Προγράμματα μπορείτε να τα βρείτε εδώ.

Ελληνικό Παιδικό Μουσείο- Πρόγραμμα εκδηλώσεων



Το "Παιδικό Μουσείο- Πολιτισμικός Οργανισμός Δήμου Αθηναίων" με τη συνεργασία του σωματείου "Ελληνικό Παιδικό Μουσείο" υπάρχει για να βοηθά τα παιδιά να καταλάβουν και να χαρούν τον κόσμο στον οποίο ζουν. Κεντρική φιλοσοφία του Μουσείου είναι η πεποίθηση ότι τα πραγματικά αντικείμενα, οι άμεσες εμπειρίες και η ψυχαγωγία, υποστηρίζουν τη μάθηση.

Στα πλαίσια των δράσεών τους διοργανώνονται οι παρακάτω εκδηλώσεις για τους μήνες Νοέμβριο και Δεκέμβριο.

21-22 Νοεμβρίου 2009
Πίσω από τη σκηνή (για παιδιά 3 έως 5 χρονών).
Τα παιδιά ανακαλύπτουν επαγγελματα όπως φωτιστής, ενδυματολόγος... και εργαλεία τα οποία χρειάζονται για να ολοκληρωθεί μια παράσταση θεάτρου. Παίρνουν ρόλους, φτιάχνουν κοστούμια για τη δική τους παράσταση και δημιουργούν τα κατάλληλα εργαλεία για την παράσταση.
Πώς ένα παραμύθι γίνεται θεατρικό... (για παιδιά 6 έως 12 χρονών).
Τα παιδιά συνεργάζονται και μετατρέπουν ένα παραμύθι σε σενάριο το οποίο περιλαμβάνει την περιγραφή χαρακτήρων, την πλοκή ή τις ατομικές σκηνές της παράστασης.

28-29 Νοεμβρίου 2009
Η παράσταση αρχίζει (για παιδιά 3 έως 5 χρονών).
Σενάριο, κοστούμια, σκηνικά, φωτισμός! Όλα είναι έτοιμα για την παράσταση. Το μόνο που χρειάζεται είναι κέφι και φαντασία. Τα παιδιά γίνονται ηθοποιοί και ανεβάζουν τη δική τους παράσταση.
Παίζουμε μια παράσταση; (για παιδιά 6 έως 12 χρονών).
ήρθε η ώρα για να ανεβάσουν τα παιδιά τη δική τους παράσταση. Κάνουν πρόβα το σενάριο, δοκιμάζουν τα κοστούμια, παίρνουν ρόλους και ... "φώτα παρακαλώ!"

5-6 Δεκεμβρίου 2009
Κάρτες για τα Χριστούγεννα (για παιδιά 3 έως 5 χρόνων)
Με ανακυκλώσιμα υλικά, χαρτόνια και μπογιές, τα παιδιά θα φτιάξουν μια κινούμενη κάρτα για τα Χριστούγεννα.
Νοσταλγικές κάρτες (για παιδιά 6 έως 12 χρονών).
Στο πιο νοσταλγικό έκθεμα του Παιδικού Μουσείου, στο έκθεμα "Σοφίτα" τα παιδιά δημιουργούν τις δικές τους κάρτες από υλικά τα οποία θυμίζουν μία άλλη εποχή.

12-13 Δεκεμβρίου 2009
Στο Πνεύμα των Χριστουγέννων (για παιδιά 3 έως 5 χρονών)
Με αφορμή μια ιστορία για τα Χριστούγεννα, τα παιδιά θα δημιουργήσουν τα δικά τους έργα για να στολίσουν το δωμάτιό τους.
Τραγανά στολίδια... (για παιδιά 6 έως 12 χρονών).
τα παιδιά δημιουργούν πρωτότυπα στολίδια για το Χριστουγεννιάτικο δέντρο τους που σύμφωνα με ένα έθιμο δεν είναι τίποτε άλλο από τραγανά κουλούρια.

19-20 Δεκεμβρίου 2009
Διαφορετικά στολίδια (για παιδιά 3 έως 5 χρόνων).
Ζυμαρικά όσπρια, αλεύρι, νερό και άλλα υλικά μαγειρικής θα μεταμορφωθούν στα χέρια των παιδιών σε Χιστουγεννιάτικα στολίδια για το δέντρο τους.
Χιονάτοι κουραμπιέδες... (για παιδιά 6 έως 12 χρόνων).
Τα παιδιά ανακαλύπτουν υλικά και μυρωδιές της μαγειρικής, πειραματίζονται μ' αυτά και φτιάχνουν κουραμπιέδες για τα Χριστούγεννα.

24 Δεκεμβρίου 2009
Κάλαντα (για παιδιά 3 έως 5 χρόνων).
Πόσα διαφορετικά είδη Χριστουγεννιάτικών καλάντων υπάρχουν; Θα το ανακαλύψουν τα παιδιά και αφού συμφωνήσουν σε ένα από αυτά, θα "τα πουν" στο Παιδικό Μουσείο και στους επισκέπτες του.
Μουσικά όργανα για τα κάλαντα (για παιδιά 6 έως 12 χρόνων).
Στο Παιδικό Μουσείο τα παιδιά δημιουργούν τη δική τους ορχήστρα και παίζουν χριστουγεννιάτικα κάλαντα με μουσικά όργανα που τα ίδια έχουν δημιουργήσει.

27 Δεκεμβρίου 2009
Γλυκό για τον Άγιο Βασίλη (για παιδιά 3 έως 5 χρόνων).
Τα παιδιά ανακαλύπτουν τα υλικά της μαγειρικής, πειραματίζονται μ'αυτά και φτιάχνουν τους κουραμπιέδες για τον Αϊ-Βασίλη
Κι αν βαριόταν ο Αϊ- Βασίλης... (για παιδιά 6 έως 12 χρόνων).
Τα παιδιά γίνονται χημικοί, πειραματίζονται με τη μίξη διαφόρων βοτάνων και παρασκευάζουν μια συνταγή, ώστε να βοηθήσουν τον Αϊ-Βασίλη να ξεπεράσει τη ραθυμία του.

29 Δεκεμβρίου 2009
Τούρτα για το μουσείο (για παιδιά 3 έως 5 χρόνων)
Γιορτάζει το Παιδικό Μουσείο τα γενέθλιά του και του κάνουμε την τούρτα του. Σβήνουμε κεριά και λέμε τραγούδια και ευχές.
Χρόνια Πολλά Παιδικό Μουσείο! (για παιδιά 6 έως 12 χρόνων)
Το Παιδικό Μουσείο σε καλεί στο πάρτι που θα κάνει για τα γενέθλιά του. 'Ελα να διασκεδάσουμε μαζί, να το εξερευνήσουμε και να δημιουργήσουμε για αυτό το σκοπό το πιο όμορφο δώρο που φτιάχτηκε ποτέ!

30-31 Δεκεμβρίου 2009
Ο Αϊ- Βασίλης και τα ξωτικά (για παιδιά 3 έως 5 χρόνων)
Τα παιδιά φτιάχνουν κούκλες για το κουκλοθέατρο που απεικονίζουν τους βοηθούς του Αϊ-Βασίλη. Κατόπιν παίζουν κουκλοθέατρο τη δική τους ιστορία για την πρωτοχρονιά.
Άγγελοι Αρχάγγελοι (για παιδιά 6 έως 12 χρόνων)
Τι μηνύματα μας μεταφέρουν οι άγγελοι; Τι μορφή δίνει η τέχνη στο πνεύμα; Τα παιδιά ερευνούν το συμβολισμό των αγγέλων στο πέρασμα των εποχών και προσδίδουν στη δική τους αγγελική μορφή τα δικά τους χαρακτηριστικά.

Οι ώρες λειτουργίας του "Παιδικού Μουσείου- Πολιτισμικός Οργανισμο΄ς του Δήμου Αθηνάιων" με τη συνεργασία του σωματείου "Ελληνικό Παιδικό Μουσείο" τα Σαββατοκύριακα είναι 10:00-15:00. Η διάρκεια των εκπαιδευτικών προγραμμάτων είναι 45 λετπά κι επαναλαμβάνονται κάθε μία ώρα ξεκινώντας η πρώτη ομάδα στις 11:00. Η συμμετοχή των παιδιών στα προγράμματα είναι προαιρετική- καθώς υπάρχει η δυνατότητα ελεύθερης ερμηνείας στα εκθέματα- και δηλώνεται στην υποδοχή του Μουσείου η ημερομηνία διεξαγωγής του προγράμματος.

Κυδαθηναίων 14 Πλάκα τηλ. 2103312995
info@hcm.gr

Χριστουγεννιάτικο Bazaar "ΑΡΩΓΗ"


Το Κέντρο Δημιουργική Απασχόλησης Παιδιών με Ειδικές Ανάγκες "ΑΡΩΓΗ" του Δήμου Αχαρνών και το Φιλανθρωπικό Σωματείο ΑΡΩΓΗ σας προσκαλούν στο Χριστουγεννιάτικο Bazaar που θα γίνει από το Σάβατο 5 και την Κυριακή 6 Δεκεμβρίου από τις 10:30 έως τις 19:00.
Η εκδήλωση γίνεται υπό την αιγίδα του Δημάρχου κ Π. Φωτιάδη.
Όλα τα έσοδα από τις αγορές θα διατεθούν για την οικονομική στήριξη του κέντρου και για τις ανάγκες των παιδιών!