Τα μαθηματικά είναι παντού και τα περισσότερα παιδιά ασχολούνται με αυτά σε καθημερινή βάση χωρίς καν να το καταλαβαίνουν.
Αυτό είναι εύκολο να το δει κανείς, όταν παρατηρεί έναν έφηβο να κάνει ρυθμίζει τα έξοδά του για να εξοικονομήσει εισιτήρια για συναυλίες ή έναν προέφηβο να υπολογίζει την ποσότητα γάλακτος για να φτιάξει στιγμιαία μακαρόνια και τυρί. Έτσι, όταν οι μαθητές λένε ότι μισούν τα μαθηματικά και ότι απλώς δεν είναι «μαθηματικά μυαλά», η πραγματικότητα είναι ότι αυτό στο οποίο πιθανώς αντιδρούν είναι το να αισθάνονται «σύγχυση, εκφοβισμό και αμηχανία» από τις εμπειρίες τους στο μάθημα μαθηματικών, λέει ο βετεράνος καθηγητής μαθηματικών και ιδρυτής του Mathnasium Λάρρυ Μάρτινεγκ. «Σκεφτείτε το εξής: δεν νομίζω ότι κανείς μισεί να ξέρει πώς να παίζει είκοσι-μία, ή Μονόπολη, ή πώς να βρίσκει μια καλή ευκαιρία στην αγορά αυτοκινήτου».