Δευτέρα 28 Δεκεμβρίου 2020

Γιατί είναι σημαντικό να μαθαίνουν τα παιδιά για την Έλεν Κέλερ (και την αναπηρία) στο σχολείο.

Πηγή: AFB
Ενώ ο κόσμος έχει ορίσει την 3η Δεκεμβρίου ως Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, η ιστορία των ατόμων με αναπηρία δεν διδάσκεται ακόμα επαρκώς στα σχολεία. Στις ΗΠΑ, αν τα παιδιά στα σχολεία μαθαίνουν κάτι για τα άτομα με αναπηρία, αυτό είναι ο ότι ο Πρόεδρος Φρανγκλίνος Ρούσβελτ είχε περάσει πολιομυελίτιδα και χρησιμοποιούσε αναπηρικό αμαξίδιο στο γραφείο του ή μαθαίνουν για την τυφλοκωφή ακτιβίστρια Έλεν Κέλερ. 

Οι περισσότεροι μαθητές μαθαίνουν ότι η Έλεν Κέλερ, γεννημένη τον Ιούνιο του 1880 στην Τασκούμπια, έμεινε τυφλή και κωφή σε ηλικία 19 μηνών όταν ανέβασε πολύ υψηλό πυρετό, και ότι η δασκάλα της, Αν Σάλιβαν, της δίδαξε Μπράιγ, χειλεανάγνωση, δακτυλικό αλφάβητo και της έμαθε και πώς να μιλάει. Οι μαθητές μπορεί να βλέπουν την βραβευμένη με Όσκαρ ταινία του 1962 «The Miracle Worker» που παρουσιάζουν όλα αυτά τα επιτεύγματα ως θαύματα. Η Κέλερ έγινε παγκόσμιο σύμβολο για όλα τα παιδιά που παλεύουν και ξεπερνούν εμπόδια. Στο Καπιτώλιο υπάρχει ένα χάλκινο άγαλμα της 7χρονης Κέλερ στην αντλία νερού, εμπνευσμένο από την ταινία, όπου η μικρή αναγνωρίζει το νερό που βγαίνει από την αντλία, όταν η Σάλιβαν της συλλαβίζει στο χέρι της τη λέξη «νερό». Ωστόσο, υπάρχουν πάρα πολλά ακόμα για τη ζωή και τα επιτεύγματά της που πολλοί άνθρωποι δεν γνωρίζουν. 

Ο ήχος των άστρων διδάσκει τη μαγεία της αστρονομίας στους τυφλούς

«Οταν μιλάς σε έναν μαθητή για το ηλεκτρομαγνητικό πεδίο της Γης και πώς αυτό παγιδεύει τα σωματίδια, δεν είναι σίγουρο ότι θα κερδίσεις την προσοχή του. Αν εκείνη την ώρα του βάλεις τον ήχο που σχετίζεται με το φαινόμενο, τότε είναι σίγουρο ότι θα τον καθηλώσεις. Υπάρχει το οξύμωρο να έχουμε ταυτίσει την αστρονομία με εντυπωσιακές εικόνες από το Διάστημα. Ομως, η αίσθηση της ακοής, η αξιοποίηση των καταγεγραμμένων ραδιοκυμάτων από τους δορυφόρους δίνουν σε εμάς τους επιστήμονες εκπληκτικά στοιχεία», λέει από την άλλη άκρη της γραμμής, η Φιόρη Μεταλληνού, αστρονόμος στο Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών.

Οδηγός για αγκαλιές με στοργή κι ασφάλεια

Τα ευρωπαϊκά ΜΜΕ προσπαθούν να λύσουν τον γρίφο της στοιχειώδους κοινωνικότητας ακόμα και σε αυτά τα λιτά τραπεζώματα με τους ευάριθμους καλεσμένους. Υπάρχουν μάλιστα τρία διαφορετικά «σενάρια» για τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά, αλλά σε κάθε περίπτωση «οι εναγκαλισμοί πρέπει να είναι σύντομοι, δίχως λόγια και με μάσκα» 

Η μαγεία του Άι Βασίλη για μικρά και μεγάλα παιδιά

Τα Χριστούγεννα είναι μία μαγική περίοδος για τα παιδιά κάθε ηλικίας.

Για εκείνα ίσως είναι μία ακόμα πιο ιδιαίτερη γιορτή καθώς ο Άγιος Βασίλης έρχεται από το Βόρειο Πόλο με τους μαγικούς ιπτάμενους ταράνδους για να τα επισκεφθεί και να τους χαρίσει δώρα.

Διαγωνισμός δημιουργίας ταινίας μικρού μήκους «Ονειρεύομαι με τα μάτια ανοιχτά»

Διαγωνισμός δημιουργίας ταινίας μικρού μήκους «Ονειρεύομαι με τα μάτια ανοιχτά» (για παιδιά ηλικίας 7 έως 13 ετών)

Το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης προσκαλεί εκπαιδευτικούς, παιδιά και εφήβους να γευτούν τη μαγεία της κινηματογραφικής δημιουργίας, οπουδήποτε και αν βρίσκονται, συμμετέχοντας στο μαθητικό διαγωνισμό «Ονειρεύομαι με τα μάτια Ανοιχτά».

Χριστούγεννα «πρόκληση» για τα παιδιά

Από το βάθος ακούστηκε η ήχος του θυροτηλεφώνου. «Σ’ αφήνω, σ’ αφήνω», μου είπε η φίλη μου από την άλλη άκρη της τηλεφωνικής γραμμής, «ήρθε ο κούριερ!» Ο ενθουσιασμός δεν είχε σχέση με τις καθυστερήσεις στις παραδόσεις των πακέτων. Καμία σχέση. Επρεπε απλώς να φροντίσει να παραλάβει το δέμα κρυφά από τα παιδιά. «Είναι το δώρο Χριστουγέννων του μικρού και αν το δει χαθήκαμε». Να κάτι που κανείς δεν είχε υπολογίσει. Οτι σε καθεστώς lockdown, ο Αγιος Βασίλης εμφανίζεται μέρα μεσημέρι, φοράει κάσκα και καβαλάει μηχανή. 

Χριστουγεννιάτικα εγκαίνια για τις μαθητικές εικονικές επιχειρήσεις του ΓΕΛ Μούδρου

Μέσω διαδικτυακής πλατφόρμας πραγματοποιήθηκαν τα εγκαίνια των δύο εγκεκριμένων μαθητικών εικονικών επιχειρήσεων του Γενικού Λυκείου Μούδρου.

Συγκεκριμένα, η επιχειρηματική ομάδα μαθητών και μαθητριών της Α΄ τάξης θα δημιουργήσει χειροποίητα οικολογικά, αρωματικά κεριά με θέμα τη Λήμνο και με την επωνυμία: “Cuddle A Candle” (Αγκάλιασε ένα κερί), ενώ η επιχειρηματική ομάδα μαθητών και μαθητριών της Β΄ τάξης θα δημιουργήσει χειροποίητα μπλουζάκια και φούτερ, φιλικά προς το περιβάλλον, με σχέδια ζωγραφισμένα στο χέρι και με την επωνυμία: Lemnos Eco Co.

Τι σχέση έχει ο προγραμματισμός στα σχολεία με τη βιωσιμότητα;

Coding for Sustainability: Το νέο πρόγραμμα του British Council που συνδυάζει την εκπαίδευση με τη βιωσιμότητα και το περιβάλλον.

Τι σχέση έχει ο προγραμματισμός στα σχολεία με το περιβάλλον και τη βιωσιμότητα; Την ίδια απορία με εσάς, είχαμε κι εμείς όταν μάθαμε για το νέο, και φιλόδοξο, πρόγραμμα του British Council. Για αυτό λοιπόν απευθυνθήκαμε στους ίδιους τους εκπαιδευτές και στον υπεύθυνο του προγράμματος για να μας κατατοπίσουν.

«STEM ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ»: Ανακαλύπτουν τον επιστήμονα που κρύβουν μέσα τους

Τον επιστήμονα που κρύβουν μέσα τους καλούνται να ανακαλύψουν μαθητές του Ηρακλείου που συμμετέχουν στη δράση «STEM στο σπίτι», που γίνεται για πρώτη φορά και ήδη έχει μεγάλη ανταπόκριση.

Πρόκειται για μία εκπαιδευτική δράση που οργανώθηκε από τα 1ο και 2ο Εργαστηριακά Κέντρα Φυσικών Επιστημών (ΕΚΦΕ) Ηρακλείου και απευθύνεται στους μαθητές Γυμνασίων της περιφερειακής ενότητας Ηρακλείου.

Γιατί πεινάει συνέχεια το παιδί;

Το παιδί έχει φάει το μεσημεριανό του και πριν προλάβετε καλά καλά να μαζέψετε το τραπέζι, έρχεται και σας λέει ότι πεινάει.. Πρέπει να του δώσουμε κάποιο σνακ, ακόμα και είκοσι λεπτά μετά το φαγητό του ή όχι; Τι απαντούν οι ειδικοί;

Σίδνεϊ: 10 χρονο Ελληνόπουλο βραβεύεται για ιδέα που διασώζει την ελληνική γλώσσα

Ένα δεκάχρονο αγόρι ελληνικής καταγωγής από το Σίδνεϊ είναι ανάμεσα στους επτά νικητές του διαγωνισμού νέων «Westpac Youth Impact Challenge», η κριτική επιτροπή της οποίας συσπείρωσε διευθύνοντες συμβούλους από μεγαθήρια όπως οι Microsoft, Westpac και Singularity U.

O Τζόναθαν Λούκας σκέφτηκε να δημιουργήσει μια κοινότητα ανταλλαγής γνώσεων και δεξιοτήτων ανάμεσα σε ηλικιωμένους και εγγόνια, εμπνευσμένος από τη δική του σχέση με τη γιαγιά του. Όπως είπε, συγκεκριμένα: «Το όνομά μου είναι Τζόναθαν. Γεννήθηκα στην Αυστραλία με ελληνική καταγωγή και περνάω πολύ χρόνο με τους παππούδες μου. Βασικά, έτσι μού ήρθε η ιδέα. Η γιαγιά μου με βοηθάει με τις εργασίες μου στα ελληνικά κι εγώ, ως αντάλλαγμα, τη βοηθάω με την τεχνολογία.

«Ιστορίες για μικρούς και μεγάλους»: Ένα ψηφιακό εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Βυζαντινού και Χριστιανικού Μουσείου

Η αναστολή των εκπαιδευτικών προγραμμάτων και δράσεων του Βυζαντινού και Χριστιανικού Μουσείου λόγω της πανδημίας του ιού covid-19, οδήγησε στη δημιουργία ψηφιακών παρουσιάσεων εκπαιδευτικού περιεχομένου για την κατά το δυνατόν κάλυψη της ανάγκης διατήρησης επικοινωνίας με τους μαθητές και την εκπαιδευτική κοινότητα.

Δωρεάν ανοικτά ψηφιακά μαθήματα στο πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

Τα ανοικτά ψηφιακά μαθήματα του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας αποτελούν μια πρωτοβουλία που μορφοποιήθηκε μετά από μακροχρόνια και κοπιώδη προσπάθεια μελών ΔΕΠ και επιστημονικών συνεργατών του Πανεπιστημίου. Είναι ελεύθερα προσβάσιμα και δωρεάν διαθέσιμα για όλους στον ιστότοπο των Ανοικτών Μαθημάτων του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας (Π.Θ.) 

Συνέντευξη: Ούτε ένα σχολείο στις γυναικείες φυλακές Κορυδαλλού;

Γυναίκες κρατούμενες, αναλφάβητες, που στερούνται το θεμελιώδες δικαίωμα στην εκπαίδευση και η αναιτιολόγητη αδράνεια του κράτους.

Φυλακές χωρίς εκπαιδευτικές δομές, με συνωστισμό και ελλείμματα στις υπηρεσίες υγείας.

Δεν είναι ήδη αρκετή η στέρηση της ελευθερίας;