Πέμπτη 14 Απριλίου 2022

Δανειστικές βιβλιοθήκες και παιδιά με σύνδρομο Asperger

Οι βιβλιοθήκες είναι για πολλούς λόγους ένα ιδανικό μέρος για τα παιδιά με Σύνδρομο Asperger, πολλά από τα οποία θέλουν να δραπετεύουν από τις απαιτήσεις του κοινωνικού μας κόσμου μέσα από τα βιβλία και τους υπολογιστές. Το παιδικό τμήμα των βιβλιοθηκών μπορεί να τους προσφέρει ακόμα την δυνατότητα να συμμετέχουν σε δραστηριότητες και παιχνίδια με τυπικώς αναπτυσσόμενα παιδιά. Ένας βιβλιοθηκάριος που κατανοεί τα διλήμματα και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα παιδιά με Σύνδρομο Asperger και οι οικογένειές τους, μπορεί να μετατρέψει τη βιβλιοθήκη σε καταφύγιο για αυτές τις οικογένειες.

Γιατί είναι σημαντικό οι βιβλιοθηκάριοι να είναι καλύτερα προετοιμασμένοι για να καλύψουν τις ανάγκες παιδιών με Σύνδρομο Asperger;

Παιδιά: Το αποτύπωμα της καραντίνας

Παραμονή στο σπίτι, απαγόρευση κυκλοφορίας, περιορισμένος αριθμός συμμετεχόντων σε συγκεντρώσεις, διακοπή της διά ζώσης λειτουργίας των σχολείων, απαγόρευση αθλητικών και πολιτιστικών δραστηριοτήτων κ.ά. Πολλά γράφτηκαν, ιδίως τον καιρό της λήψης των επίπονων μέτρων αντιμετώπισης της πανδημίας, σε σχέση με τον αντίκτυπό τους στα ανθρώπινα δικαιώματα, ωστόσο ελάχιστη έμφαση δόθηκε στην επίδρασή τους στα παιδιά. Ηταν τελικά τα κατάλληλα μέτρα ή υπήρχε εναλλακτικός τρόπος επίτευξης των ίδιων στόχων; Ποιες ήταν οι επιπτώσεις αυτών των μέτρων στην άσκηση των δικαιωμάτων των παιδιών στην εκπαίδευση, στην ψυχική υγεία και στην προστασία από την ενδοοικογενειακή βία;

Podcast: Τα μαθηματικά εντός και εκτός σχολικού προγράμματος

Η ομάδα ΘΑΛΗΣ + ΦΙΛΟΙ συνεχίζει τη σειρά podcast με συζητήσεις, συνεντεύξεις και παρουσιάσεις θεμάτων επιστημονικού ενδιαφέροντος.

Στο τέταρτο επεισόδιο της ενότητας, με τίτλο «Συζητώντας με τους φίλους του ΘΑΛΗ», η μαθηματικός Άλκηστη Πατρινέλη συζητά με τον δημοσιογράφο Γιώργο Καρουζάκη για τη διδασκαλία των μαθηματικών εντός και εκτός σχολικού προγράμματος.

Ένας δάσκαλος στα Γρεβενά χτίζει τη μεγαλύτερη γέφυρα φιλίας και συνεργασίας

Ένα οικουμενικό μήνυμα ειρήνης στέλνει μέσα από την πρωτοβουλία του δασκάλου Αργύρη Καραλιόλιου, το 2ο Δημοτικό Σχολείο Γρεβενών. Στις 14 Απριλίου, 295 σχολεία από όλο τον κόσμο, στο πλαίσιο του προγράμματος συνεργασίας etwinning «Τα σχολεία χτίζουν γέφυρες φιλίας», θα συμμετάσχουν στη διαδικτυακή εκδήλωση με θέμα: «Χτίζουμε το γεφύρι του Πασά και το μετονομάζουμε σε γέφυρα φιλίας και συνεργασίας των λαών».

Σχολεία: Χωρίς self test η επιστροφή των μαθητών στα θρανία μετά το Πάσχα

Οι μαθητές μετά τις διακοπές του Πάσχα θα επανέλθουν στα σχολεία χωρίς την υποχρέωση διενέργεια self test.

Αυτό ανέφερε ο υπουργός Υγείας, Θάνος Πλεύρης, κατά τις ανακοινώσεις του για την άρση των μέτρων για τον κορωνοϊό.

Συγκεκριμένα, όπως είπε ο κ. Πλεύρης, από την 1η Μαΐου καταργείται η υποχρέωση διενέργειας self test για τους μαθητές, προκειμένου να προσέρχονται στα σχολεία.

Ανάδοχος κουταβιού: Η εμπειρία του Τόμας

Ο Τόμας ήρθε στην Ελλάδα από τη Γερμανία με ένα πρόγραμμα εθελοντισμού και έγινε ανάδοχος κουταβιού. Καταθέτει την εμπειρία του από την ανατροφή του Μπάμπου της Σχολής Λάρα.

«Η πρώτη μου επαφή με τους σκύλους οδηγούς ήταν την περίοδο που εργαζόμουν εθελοντικά στο σχολείο τυφλών στη Θεσσαλονίκη (ΚΕΑΤ) το 2007. Εκεί είχα πάει με ένα πρόγραμμα της Ευρωπαϊκής Εθελοντικής Υπηρεσίας. Στη Θεσσαλονίκη γνώρισα και την Ιωάννα- Μαρία Γκέρτσου, πρόεδρο της Σχολής Λάρα. Είχε μαζί της τον πρώτο σκύλο οδηγό της, τη Λάρα, και συμμετείχε σε ένα τηλεοπτικό γύρισμα για την ΕΡΤ. Από τότε έγινα θερμός υποστηρικτής της Σχολής Λάρα και ήθελα να συμβάλλω κι εγώ στην επιτυχία της.

Σχολείο: Σκηνοθετώντας την… επιστήμη

Μπορεί ένα φυσικό φαινόμενο να γίνει θεατρικό παιχνίδι; Μπορούν οι μαθητές μέσα από ένα θεατρικό έργο να μάθουν Φυσική και να ανακαλύψουν πόσοι δημιουργικοί τρόποι υπάρχουν για να μελετήσουν τη σχολική ύλη πλην της… παπαγαλίας; Η θετική απάντηση έρχεται ως συνέχεια της σύγχρονης παιδαγωγικής τάσης που καλεί για τον σχεδιασμό καινοτόμων προσεγγίσεων, οι οποίες καθιστούν την επιστήμη μέρος μιας μαθησιακής συνέχειας μέσα και μέσω της αλληλεπίδρασης με ένα ευρύ φάσμα δραστηριοτήτων που βασίζονται στη δημιουργικότητα των μαθητών.

Αιγύπτιος κολυμβητής κατέρριψε δύο ρεκόρ Γκίνες αφότου έχασε το πόδι του

Κάτοχος δύο ρεκόρ Γκίνες είναι, πλέον, ο 31χρονος κολυμβητής Ομάρ Χεγκάζι που έχασε το ένα του πόδι το 2015.

Ο Αιγύπτιος κολυμβητής είναι ο νέος ρέκορντμαν στη «μεγάλη απόσταση υποβρύχιας κολύμβησης με μία ανάσα» αλλά και τη «μεγάλη απόσταση υποβρύχιας κολύμβησης με μία ανάσα και χρήση βατραχοπέδιλων», όπως ενημέρωσαν επισήμως τα Γκίνες. Στην πρώτη κατηγορία διένυσε 56,48 μέτρα, ενώ στη δεύτερη 76,7 μέτρα.

Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Πιερίας – Αγώνες Επιχειρηματολογίας Λυκείων

Οι Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πέλλας, Ημαθίας και Πιερίας σε συνεργασία με το 3ο ΠΕΚΕΣ Κεντρικής Μακεδονίας συνδιοργανώνουν το τρέχον σχολικό έτος τους “3ους «Αγώνες Επιχειρηματολογίας Λυκείων”.

Οι Μαθητικοί “Αγώνες Επιχειρηματολογίας” δίνουν στα παιδιά την ευκαιρία να εκφράσουν τις απόψεις τους συγκροτημένα βασισμένες σε λογικά επιχειρήματα, να εξετάσουν σφαιρικά και να κατανοήσουν ένα θέμα επιλεγμένο. Οι μαθητές μαθαίνουν να είναι ενεργητικοί ακροατές και των αντεπιχειρημάτων εφόσον βασίζονται σε λογική απόδειξη, αναπτύσσουν την κριτική τους σκέψη και την συνεργασία.

Σύμβουλοι Εκπαίδευσης: Το ΦΕΚ με τη διαδικασία επιλογής και τοποθέτησης

Οι ενδιαφερόμενοι υποβάλλουν τις αιτήσεις - υπεύθυνες δηλώσεις υποψηφιότητας για την επιλογή τους ως Συμβούλων Εκπαίδευσης αποκλειστικά και μόνο ηλεκτρονικά στη διαδικτυακή πύλη https://teachersapp. it.minedu.gov.gr/.

Δημοσιεύθηκε σήμερα το ΦΕΚ που ρυθμίζει τα θέματα που αφορούν στη διαδικασία επιλογής και τοποθέτησης των Συμβούλων Εκπαίδευσης.

Επίδομα ρεύματος για φοιτητές: Πώς η δήλωση – Τι να προσέξουν οι γονείς

Όλοι οι φοιτητές έχουν πλέον το δικαίωμα του επιδόματος ρεύματος εφόσον νοικιάζουν σπίτια καθώς δεν υπάρχουν άλλα κριτήρια. Η σχετική απόφαση δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (Α.1042/2022) με το επικαιροποιημένο έντυπο Ε1, και την προσθήκη νέου πεδίου στον Πίνακα 6 για τη συμπλήρωση αριθμού παροχής της φοιτητικής κατοικίας για παιδιά γονέων που σπουδάζουν στο εσωτερικό (Ελλάδα).

Ενημερωτική συνάντηση για το Έργο «Learning from the Extremes» που αφορά στη μείωση του ψηφιακού χάσματος σχολικών κοινοτήτων απομακρυσμένων περιοχών

Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) συμμετέχει ως Συντονιστής Εταίρος στο Έργο με τίτλο «Learning from the Extremes» (Grant Agreement no. LC01760255 / 101052266 LfE) στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος «Pilot Projects and Preparatory Actions in the field of "Communications Networks, Content and Technology"- Preparatory Action - Increasing access to educational tools in areas and communities with low connectivity or access to technologies». Το έργο έχει διάρκεια δύο έτη (01-02-2022 έως 31-01-2024) και σε αυτό συμμετέχουν δέκα (10) χώρες της Ευρώπης (Ελλάδα, Πορτογαλία, Κύπρος, Κροατία, Φιλανδία, Ιρλανδία, Βουλγαρία, Ρουμανία, Ιταλία και Ισπανία).

Ο δήμος Πυλαίας Χορτιάτη δίνει φωνή στα παιδιά με το U Report

Ο δήμος Πυλαίας Χορτιάτη εγκαινιάζει το U Report, την ψηφιακή πλατφόρμα που δίνει βήμα στους νέους να καταθέσουν τις απόψεις τους για ζητήματα που τους αφορούν.

Όπως αναφέρει ο δήμος στη σχετική ανακοίνωση, «συνεργαζόμαστε με τη UNICEF, στο πρόγραμμά της για τα δικαιώματα των παιδιών σε 191 χώρες. ο Δήμος μας πρωτοπορεί, ακούει τις ανάγκες των παιδιών και τις υπηρετεί.

Δήμος Ρεθύμνου: Δωρεάν μαθήματα Αγγλικών σε υποψηφίους Πανελληνίων

Για την καλύτερη κι εμπρόθεσμη οργάνωση των μαθημάτων, δηλώσεις θα γίνονται δεκτές μέχρι τις 21 Απριλίου 2022

Ο Δήμος Ρεθύμνης, η Κοινωνική του Υπηρεσία και η αρμόδια Αντιδήμαρχος Δρ ΄Αννα Ελευθεριάδου- Γκίκα με σεβασμό στις κοινωνικές ανάγκες, οι οποίες εμφανώς έχουν οξυνθεί κατά την κρίσιμη περίοδο που διανύουμε αλλά και με αίσθημα ευθύνης στη διαχείρισή τους, εξασφάλισαν και προσφέρουν σε μαθητές Γ’ Λυκείου – μέλη ευάλωτων οικογενειών τη δυνατότητα, να παρακολουθήσουν δωρεάν μαθήματα Αγγλικών προκειμένου να ενισχύσουν την προετοιμασία τους για τις Πανελλαδικές εξετάσεις, εφόσον πρόκειται να εξεταστούν στο συγκεκριμένο μάθημα.

Γραφειοκρατία και μετάβαση στην ενηλικίωση, οι κυριότερες κοινές προκλήσεις στην προστασία ασυνόδευτων παιδιών

Η μετάβαση των ασυνόδευτων παιδιών στην ενηλικίωση, η γραφειοκρατία, οι προκλήσεις της φιλοξενίας παιδιών από διαφορετικές χώρες και οι επικαλύψεις αρμοδιοτήτων ανάμεσα στις υπηρεσίες, αποτελούν τα κυριότερα κοινά ζητήματα που αντιμετωπίζουν η Ελλάδα, η Γερμανία, η Ολλανδία και η Ισπανία στην προστασία και ένταξη των ασυνόδευτων παιδιών.

Πασχαλινό εργαστήριο στο Πλωτό Μουσείο Νεράιδα!

Επιβιβαστείτε στο Νεράιδα για να μάθουμε μαζί ένα έθιμο από τον ουρανό!
Η συμμετοχή είναι δωρεάν.
Σάββατο 16/4 και Κυριακή 17/4 | 11:00-12:00

Στο Λεωνίδιο της Αρκαδίας, το βράδυ της Ανάστασης δεκάδες αυτοσχέδια φωτεινά αερόστατα κατακλύζουν τον ουρανό δημιουργώντας ένα μοναδικό θέαμα! Εμείς χρησιμοποιούμε καθημερινά υλικά, δημιουργούμε τα δικά μας αερόστατα και αφήνουμε τη φαντασία μας να πετάξει.

Πανεπιστήμια: Υποτροφίες και ποσά μέχρι 6.000 ευρώ σε 2.500 φοιτητές - Ποιοι αποκλείστηκαν

Τους πίνακες κατάταξης επιλεγέντων και μη επιλέξιμων υποψηφίων ανακοίνωσε το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών για το πρόγραμμα οικονομικής ενίσχυσης επιμελών φοιτητών που ανήκουν σε ευπαθείς κοινωνικές ομάδες (EKO) – ακαδημαϊκό έτος 2019-2020». Οι πίνακες που ανακοινώθηκαν είναι οι εξής:

α) Πίνακας Κατάταξης των υποψηφίων, κατά φθίνουσα σειρά μοριοδότησης,
β) Προσωρινός Πίνακας Επιλεγέντων Υποψηφίων
γ) Προσωρινός Πίνακας Μη Επιλέξιμων Υποψηφίων.