Τετάρτη 23 Ιουλίου 2014

Οριστική λύση για τη φοίτηση ΑμεΑ σε ΑΕΙ - ΤΕΙ

Άρση των διατάξεων που «παραβιάζουν την αρχή της ισότητας στην πρόσβαση στην ανώτατη εκπαίδευση» ζήτησε ο υπουργός Παιδείας Άνδρεας Λοβέρδος από τους πρυτάνεις και τους προέδρους των ΤΕΙ, με αφορμή την υπόθεση του τυφλού αποφοίτου λυκείου, ο οποίος δεν είχε γίνει δεκτός στο τμήμα Φυσικής του ΑΠΘ.

Παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες «χάνονται» στο Γυμνάσιο

Της Λένας Κισσάβου

Χωλαίνει η ειδική εκπαίδευση στη Λάρισα, καθώς εντοπίζεται ένα μεγάλο κενό στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, το οποίο βέβαια λειτουργεί σε βάρος των μαθητών που χρειάζονται στήριξη στην πορεία τους στο σχολείο.

Εκτός του ότι πολλοί μαθητές βρίσκονται στη δύσκολη θέση να αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες, πολλές εκ των οποίων οφείλονται σε γενετικούς παράγοντες και ως εκ τούτου μη αναστρέψιμοι, βρίσκουν και την πόρτα της εκπαίδευσης κλειστή, στην ανάγκη βοήθειας που επιζητούν, με αποτέλεσμα να μην έχουν τις ίδιες ευκαιρίες με τα υπόλοιπα παιδιά.

Girl Summit 2014, για την καταπολέμηση των καταναγκαστικών γάμων και των κλειτορειδεκτομών

Περισσότερα από 700 εκατομμύρια γυναίκες σε όλο τον κόσμο παντρεύτηκαν όταν ήταν ακόμη παιδιά, όπως κατήγγειλε σήμερα η Unicef η οποία διοργανώνει στο Λονδίνο μια διάσκεψη για την καταπολέμηση των καταναγκαστικών γάμων και του ακρωτηριασμού των γυναικείων γεννητικών οργάνων.

Έρευνα: Μαζί με τη μόρφωση αυξάνεται… και η μυωπία

Η αύξηση των χρόνων εκπαίδευσης φαίνεται ότι δεν ανεβάζει μόνο το επίπεδο μόρφωσης, αλλά και τη μυωπία, σύμφωνα με μια νέα γερμανική επιστημονική έρευνα.

Όπως υποστηρίζει η μελέτη, όσο ανεβαίνει το μορφωτικό επίπεδο κάποιου, τόσο χειρότερα βλέπει, ενώ η μόρφωση επηρεάζει περισσότερο τη σοβαρότητα της μυωπίας από ό,τι τα σχετικά γονίδια.

Επιδέξιο «χέρι» με δυο πρόσθετα -ρομποτικά- δάχτυλα

Ερευνητές του Πανεπιστημίου ΜΙΤ των ΗΠΑ κατασκεύασαν ένα ρομποτικό "γάντι" που φοριέται στο ανθρώπινο χέρι και του προσθέτει δύο ακόμη δάχτυλα, αυξάνοντας έτσι σημαντικά τις δυνατότητες χειρισμού των αντικειμένων.

Πολύχρωμα θαύματα για παιδιά που δοκιμάζονται

Ειδικότητά τους, να γεμίζουν χρώματα τα γκρίζα και άχρωμα σχολεία. Με πινέλα στο χέρι και έμπνευση που ξεχειλίζει, σχεδιάζουν παιχνίδια και αερόστατα, θαλασσογραφίες, παραλίες, αμμουδιές με ξεφωνητά παιδιών, ονειρότοπους εκεί που η ανάγκη επιβάλλει ένα πιο χαρούμενο περιβάλλον.

Η "Πόρτα" ξανανοίγει διάπλατα

Μετά το κλείσιμο της ιστορικής Πόρτας για οικονομικούς λόγους, για μια θεατρική σεζόν, οι θεατράνθρωποι Ξένια Καλογεροπούλου και Θωμάς Μοσχόπουλος επανέρχονται δυναμικά, ανοίγονται πάλι προς το κοινό και προχωρούν μπροστά, με ουσιαστικές κινήσεις κατά της φτήνιας και της προχειρότητας. Ξανανοίγουν την Πόρτα, ως ένα κέντρο συνάντησης και ανταλλαγής ιδεών, ανοιχτό στο κοινό κάθε ηλικίας από το πρωί μέχρι το βράδυ! Αν και κινούνται χωρίς κρατικές επιχορηγήσεις και με ελάχιστους πόρους δεν το βάζουν κάτω. Δονκιχωτισμός; Ίσως. Αλλά, όπως λένε χαρακτηριστικά, η μιζέρια είναι μια μεταδοτική ασθένεια που θέλει αντιβίωση και ως τέτοια επιθυμούν να λειτουργήσουν, με τόλμη, στόχους, διάλογο και συνεργασία. Στην περίπτωσή τους, η κρίση λειτούργησε ως ευκαιρία για επανατοποθέτηση των καλλιτεχνικών τους σχεδίων, διερεύνηση των οριζόντων τους, αναζήτηση νέων δρόμων και τρόπων καλλιτεχνικής δημιουργίας. Φυσικά, τα παιδιά κάθε ηλικίας δεν θα μπορούσαν να λείπουν από αυτή τους την προσπάθεια! Σας παρουσιάζουμε, λοιπόν, εν συντομία τα όσα έχουν ετοιμάσει για βρέφη, παιδιά και εφήβους για την επόμενη σεζόν.

Η μουσική «μεγαλώνει» έξυπνα παιδιά

Πρόσφατη έρευνα υποστηρίζει ότι η εκμάθηση ενός μουσικού οργάνου σε μικρή ηλικία επιταχύνει την ανάπτυξη των κινητικών δεξιοτήτων. 

Όπως δημοσιεύεται στην επιστημονική επιθεώρηση «Journal of Neuroscience», τα παιδιά που μαθαίνουν ένα μουσικό όργανοπριν από την ηλικία των 7 ετών, εμφανίζουν διαφορετικές δομές στον εγκέφαλό τους. Φαίνεται πως σε εκείνη την ηλικία υπάρχει ένα «παραθυράκι», όπου η μουσική εκπαίδευση αλληλεπιδρά με το ρυθμό ανάπτυξης των κινητικών δεξιοτήτων των παιδιών, προκαλώντας έτσι μακροπρόθεσμες αλλαγές στον εγκέφαλό τους.

"Πες μου Google, είναι η κόρη μου όμορφη;"

Αποτελεί κοινή πεποίθηση ότι όλοι οι γονείς κάνουν κοινά όνειρα για τους γιους και τις κόρες τους. Μια έρευνα ωστόσο της Google αποδεικνύει πως οι γονείς κυρίως, στην Αμερική θέλουν τα αγόρια τους να είναι “έξυπνα” και τα κορίτσια τους “αδύνατα”. Ένα ακόμη πιο “παράξενο” στοιχείο θέλει την ευφυΐα και την εξωτερική εμφάνιση να αναζητώνται μέσω της μηχανής Google.

Δωρεάν κατασκηνωτικό: "Καλοκαίρι στην Αίγινα 2014"

Η Στέγη Αυτιστικών Παιδιών "Ανάδυση" στο πλαίσι του προγράμματος "Καλοκαίρι στην Αίγινα" θα φιλοξενήσει και φέτος ΔΩΡΕΑΝ στης εγκαταστάσεις της στην Αίγινα, δίπλα στην θάλασσα σε 15νθήμερα παραθεριστικά εκπαιδευτικά προγράμματα παιδιά με ειδικές ανάγκες (Αυτισμό, Νοητική Υστέρηση, Σύνδρομο Down) οικογενειών που βρίσκονται σε συνθήκες οικονομικής αδυναμίας μέχρι πλήρους απορίας. Μπορείτε να δείτε περισσότερες πληροφορίες εδώ για τη συμμετοχή του παιδιού σας ή για να προσφέρετε εθελοντική εργασία στο πρόγραμμα. 

Κριτική Σκέψη

Από το ιστολόγιο Ars Longa Vita Brevis

Πώς καλλιεργείται η κριτική σκέψη; Και κυρίως πώς το κατορθώνεις στο Δημοτικό; Δύσκολες οι απαντήσεις για πολλούς λόγους:
Δεν είναι εύκολο να την ορίσεις. Υπάρχουν δεκάδες ορισμοί, οι οποίοι από μόνοι τους δεν προσφέρουν πολλά.
Ακόμα κι αν το κατορθώσεις, το αποτέλεσμα θα είναι πολυσχιδής έννοια, η οποία δύσκολα τιθασεύεται στα πλαίσια του μαθήματος. Ο ορισμός από μόνος του δεν αρκεί. Αυτό που χρειάζεται είναι ένα πλήρες αναλυτικό πρόγραμμα. 
Όλο το ελληνικό αναλυτικό πρόγραμμα είναι σχεδιασμένο για να εμποδίζει την καλλιέργειά της. Στην πραγματικότητα στα σχολεία δε διδάσκουμε πώς να σκεφτόμαστε· διδάσκουμε απόλυτες αλήθειες σε όλα ανεξαιρέτως τα μαθήματα. Τίποτα χειρότερο…
Εμείς οι εκπαιδευτικοί αγνοούμε τι είναι και πώς διδάσκεται. Υπάρχει το πρόβλημα της ανύπαρκτης επιμόρφωσης· υπάρχει όμως και το διαδίκτυο…