Τετάρτη 17 Μαρτίου 2010

Προβολή ταινίας: "Κάθε παιδί είναι διαφορετικό"


Μια εξαιρετική ταινία ινδικής παραγωγής που παρουσιάζει την ζωή ενός δυσλεκτικού παιδιού στο σπίτι και στο σχολείο. 
Με ελληνικούς υπότιτλους.

Κυριακή 21-3-2010
Αίθουσα Αλέξανδρος Νομαρχίας Θεσσαλονίκης
Εθν. Αμύνης (Δίπλα στην Λέσχη Αξιωματικών)
Ώρα 10.30-14.00
Θα ακολουθήσει συζήτηση

Με την ευγενική υποστήριξη της Νομαρχίας Θεσ/νίκης
Κόστοw συμμετοχής: Παιδιά δωρεάν, Μέλη συλλόγου, όλη η οικογένεια 5 ευρώ. Μη μέλη 10 ευρώ το άτομο. 
ΤΗΛ. 2310449554, 2310935352

Σεμινάριο στην Ε.Κ.Β.Ε


Η Ένωση Κωφων Βορείου Ελλάδας διοργανώνει στο χώρο της, σεμινάριο σχετικά με το ελεύθερο λογισμικό, την Παρασκευή, 26 Μαρτίου 2010, ώρα 20:00. 
Εισηγητής είναι ο κύριος Παναγιώτης Γιαννακόπουλος.
Είναι μια καλή ευκαιρία αν θέλετε να μάθετε γιατί να επιλέξετε ένα διαφορετικό λειτουργικό σύστημα στον υπολογιστή σας, τι είναι τα linux και πώς μπορείτε να τα εγκαταστήσετε χωρίς να διαγράψετε τα windows.


Κρεγκ Λούντμπεργκ


Σας προτείνουμε να δείτε το  μονόλεπτο βίντεο με τον Κρεγκ και την εν λόγω τεχνική, καθώς και τη συμμετοχή του στην αγγλική ομάδα ποδοσφαίρου τυφλών.

Κυλικεία σχολείων σέρβιραν και καφέ στους μαθητές!


Τσιπς, γαριδάκια, πατατάκια, σοκολατοειδή, πίτσες και σάντουιτς με ζαμπόν και μπέικον, αναψυκτικά και πολλά άλλα ανθυγιεινά πουλούσαν περισσότερα από τα μισά σχολικά κυλικεία που ελέγχθηκαν στην Ανατολική Αττική. Πολλά από αυτά μάλιστα σέρβιραν ακόμη και καφέ! «Είναι για τους καθηγητές» δικαιολογήθηκαν στους επόπτες δημόσιας υγείας οι υπεύθυνοι των κυλικείων, οι οποίοι πιάστηκαν στα... πράσα για δεύτερη φορά. Σύμφωνα με ανακοίνωση της Νομαρχίας Ανατολικής Αττικής, οι επόπτες κατά τον επανέλεγχο που έκαναν το διάστημα από τον Δεκέμβριο 2009 ως τον Ιανουάριο 2010 διαπίστωσαν ότι κυλικεία που είχαν βρεθεί να παρανομούν κατά τον προηγούμενο έλεγχο (Σεπτέμβριος- Οκτώβριος 2009), δεν είχαν συμμορφωθεί. Κατά τον δεύτερο έλεγχο οι επόπτες διαπίστωσαν ότι το 57% των κυλικείων εξακολουθούσε να πουλάει απαγορευμένα προϊόντα και το 9% δεν είχε την απαιτούμενη άδεια. Στο 30% των κυλικείων έγιναν συστάσεις, κυρίως για μικροπαραλείψεις. Σύμφωνα με τον νόμο 1183/2006 στα κυλικεία επιτρέπεται η πώληση μόνο υγιεινών τροφίμων, όπως φρέσκα ή αποξηραμένα φρούτα σε ατομική συσκευασία, μπισκότα με χαμηλά λιπαρά, σταφιδόψωμα, μουστοκούλουρα, τοστ ολικής άλεσης χωρίς μαγιονέζα, γάλα (λευκό ή σοκολατούχο) χαμηλό σε λιπαρά, γιαούρτι χωρίς συνθετικές γλυκαντικές ουσίες, ρυζόγαλο, φυσικοί χυμοί φρούτων χωρίς ζάχαρη κ.ά. 

Οι ειδικοί πάντως συνιστούν στους γονείς να ετοιμάζουν σπιτικό κολατσιό για τα παιδιά τους, χρησιμοποιώντας, κατά προτίμηση, βιολογικά προϊόντα. Ορισμένες ενδεικτικές επιλογές είναι:

* Σάντουιτς με τυρί, γαλοπούλα και σαλάτα (μαρούλι, αγγούρι, ντομάτα) ή ένα κομμάτι κέικ και φυσικός χυμός. 
* Σπιτική σπανακόπιτα ή τυρόπιτα και φρούτο. 
* Γιαούρτι και φρούτο. 
* Αβγό σφιχτό με ψωμί και τυρί όχι πολύ λιπαρό. 
* Παστέλι απλό ή με ξηρούς καρπούς ή ψωμί με ταχίνι και μέλι. 


Διαβάστε περισσότερα: Το Βήμα

Μήνυση στο σχολείο για διατάραξη κοινής ησυχίας!


Mε υπεύθυνους μπαρ και κέντρων διασκέδασης που κατηγορούνταν ότι έπαιζαν μουσική σε ώρες κοινής ησυχίας γέμισε πρόσφατα το Δικαστικό Μέγαρο των Ιωαννίνων. Μεταξύ των... ταραξιών; Και ένα σχολείο της πόλης!

Οι ευρηματικοί «Κιβωτοί» του Γιάννη Γούτσια


Ο Γ. Γούτσιας είναι ίσως ο μοναδικός κωφός καλλιτέχνης στα ελληνικά χρονικά, τα έργα του οποίου εκτίθενται λίγους μόλις μήνες μετά την αποφοίτησή του από την σχολή Καλών Τεχνών (αποφοίτησε πέρυσι τον Ιούνιο) σε μια από τις πιο προβεβλημένες γκαλερί της Αθήνας. Η πρώτη μεγάλη ατομική έκθεση ζωγραφικών κατασκευών του με τίτλο “Κιβωτοί” εγκαινιάζεται την Πέμπτη 18 Μαρτίου στην αίθουσα τέχνης ΑΣΤΡΟΛΑΒΟΣ (Ξανθίππου 11, Δεξαμενή Κολωνάκι, 8 μ.μ. – 10.30 μ.μ.).

Τα έργα του Γ. Γούτσια θα εκτίθενται από Τρίτη έως Παρασκευή από 10.30 ως 15.00 και από 18.00 ως 21.00, ενώ το Σάββατο από 10.30 ως 15.00. Η έκθεση – κατασκευές από χαρτί και χρώμα - θα φιλοξενηθεί στο μεσαίο επίπεδο της γκαλερί. Για ακόμα περισσότερες πληροφορίες: τηλ: 210 7294342, 3, φαξ: 210 7293317, www.astrolavos.gr, gallery@astrolavos.gr. 

Τι είναι οι “Κιβωτοί” αναλαμβάνει να αποδώσει με γλώσσα εικαστική το συνοδευτικό της έκθεσης υλικό. Σε σχετικά λίγες γραμμές: Πρόκειται για μικρά θεατράκια με σκηνές και χώρους της καθημερινότητάς ή τοπία. Έργα-μινιατούρες από τα οποία αναδύεται μια αίσθηση χειρονακτικής απλότητας και προσωπικής εικαστικής γραφής, που βγαίνει στις 3 διαστάσεις. Στα έργα αυτά, οι σκηνές εκτυλίσσονται σε επάλληλα μεταξύ τους εικονιστικά πλάνα, ορισμένα από μικρά καθημερινά αντικείμενα, όπως ένα σκαμπώ, το τραπέζι, τα έργα ζωγραφικής στους τοίχους του εσωτερικού χώρου ή τα στοιχεία του φυσικού τοπίου. Ανεξαρτήτως της θεματογραφίας του κάθε έργου το στοιχείο που μοιάζει να κυριαρχεί, ο συνεκτικός τους κρίκος, είναι η αίσθηση της ησυχίας, της ηρεμίας. Σαν η σιγή να απέκτησε σχήμα και να κλείστηκε σε ένα μικρό θεατράκι σκιών. Κάθε έργο του καλλιτέχνη περιχαρακώνει την ησυχία σε ένα κουτί, ένα προοπτικό κουτί που στη συνέχεια αναιρεί στο εσωτερικό του τη μία και μοναδική εστία. 

Ο καλλιτέχνης παίζει με την ιδέα της προοπτικής, παραθέτοντας φιγούρες αντικειμένων που παραπέμπουν στον Καραγκιόζη. Μα εδώ, σε αντίθεση με το θέατρο Σκιών, υπάρχει η απουσία της ανθρώπινης φιγούρας, ένας ηχηρός υπαινιγμός σε ένα σιωπηλό ανθρώπινο τοπίο της καθημερινής ζωής. Οι χώροι που κινούμαστε μετατρέπονται σε σκηνικά, φτιαγμένα από χαρτόνι τοποθετημένα σε διαφορετικά επίπεδα, το χρώμα πλακάτο και μετά ο σχεδιασμός με μαύρο περίγραμμα που κυκλώνει τις μνήμες, τις εντάσεις και ισχυροποιεί τη σιωπή. Ο τρισδιάστατος χώρος κατασκευάζεται από δισδιάστατες χαρτοκοπτικές «άψυχες» φιγούρες αντικειμένων, που δημιουργούν μαγικά «έμψυχα» δωμάτια, δωμάτια που έζησε ή ονειρεύτηκε να ζήσει, και τοπία, αστικά τοπία της καθημερινότητάς του, που τα μετέτρεψε σε μυθολογικούς τόπους της προσωπικής του πορείας. Κουτιά έφτιαξαν και ο Τζόζεφ Κορνέλ, o Μαρσέλ Ντυσάν, ο Αλέξης Ακριθάκης, ο Γιάννης Τσαρούχης. Σε αυτήν την ιδέα της ένταξης του έργου σε ένα κιβώτιο, ακολουθεί και ο Γούτσιας, καταθέτοντας ευρηματικά τη δική του εικαστική μυθολογία με αναφορές στον εξπρεσσιονισμό, τη λαϊκή Τέχνη διαφορετικών λαών και πολιτισμών και το Θέατρο Σκιών, δημιουργώντας μια προσωπική, δική του, γεωμετρία του σύμπαντος.