Πολλοί άνθρωποι λανθασμένα πιστεύουν ότι τα παιδιά που δεν μιλάνε δεν μπορούν να μάθουν να διαβάζουν. Αλλά αυτό δεν ισχύει!
Δύο χρόνια πριν δημοσίευσα τα αποτελέσματα μιας μικρής έρευνας για την αποτελεσματικότητα ενός προγράμματος ανάγνωσης προσαρμοσμένο για παιδιά 5-6 ετών που είχαν ελάχιστο προφορικό λόγο. Όλοι οι μαθητές έδειξαν αυξημένη κατανόηση των ιστοριών και ενεργή συμμετοχή. Δυστυχώς έχουμε λίγες έρευνες σχετικά με την ικανότητα εκμάθησης της ανάγνωσης από παιδιά με Αυτισμό που έχουν περιορισμένο λόγο. Συνεπώς, πραγματικά δεν γνωρίζουμε πόσα παιδιά στο Φάσμα του Αυτισμού χωρίς (ή με ελάχιστο) προφορικό λόγο μπορούν να διαβάσουν ή έχουν την ικανότητα να μάθουν να διαβάζουν.