Οι επιστήμονες πίστευαν επί μακρόν ότι η περιοχή του εγκεφάλου που εμπλέκεται σε ορισμένες από τις ανώτερες γνωστικές και λογικές διεργασίες - ο προμετωπιαίος φλοιός - είναι ιδιαίτερα υποαναπτυγμένη στα μικρά παιδιά και ειδικά στα βρέφη. Μια νέα μελέτη όμως που δημοσιεύθηκε στην επιστημονική επιθεώρηση «Journal of Neuroscience» δείχνει ότι δεν είναι έτσι τα πράγματα. Οταν ένα μωρό καλείται να μάθει απλούς κανόνες ιεραρχίας, φαίνεται να χρησιμοποιεί τα ίδια κυκλώματα του εγκεφάλου που χρησιμοποιεί ένας ενήλικος όταν καλείται να φέρει εις πέρας ένα παρόμοιο καθήκον.
Τετάρτη 19 Οκτωβρίου 2016
Παιδιά πρόσφυγες αποτύπωσαν τα συναισθήματα τους σε θεατρικές μάσκες
Παιδιά και έφηβοι από τα κέντρα φιλοξενίας προσφύγων του Σχιστού και του Ελληνικού κατασκεύασαν και ζωγράφισαν θεατρικές μάσκες, στις οποίες αποτύπωσαν στοιχεία του χαρακτήρα και συναισθήματα συχνά ανομολόγητα. Φόβοι, ελπίδες, προβληματισμοί, ανασφάλειες, ένα ευρύ φάσμα σκέψεων αποτυπώνεται στις μάσκες αυτές.
Κύφωση στα παιδιά: Πότε πρέπει να ανησυχήσουμε και πώς αντιμετωπίζεται
Τα σχολεία έχουν ξεκινήσει, πλέον, σε εντατικούς ρυθμούς, με τα παιδιά να έχουν επιστρέψει στις καθημερινές τους δραστηριότητες και υποχρεώσεις. Μπορεί για κάποιους μπορεί να ακούγεται αστείο, όμως στη σημερινή εποχή τα παιδιά είναι από τους πιο σκληρά εργαζόμενους. Αυτό μπορεί να το παρατηρήσει κανείς βλέποντας ένα παιδί «φορτωμένο» την σχολική του τσάντα. Δείχνουν σαν να ψάχνουν κάτι στα πεζοδρόμια με την τόσο σκυφτή τους θέση, από το βάρος των σακιδίων τους.
Νέες οδηγίες για την εκπαίδευση ξένων γλωσσών στα σχολεία
Μετά από σχετική εισήγηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής απο το υπουργείο Παιδείας δίνονται οδηγίες σχετικά με την αναδιάρθρωση και εξορθολογισμό της διδακτέας ύλης των ξένων γλωσσών στο Δημοτικό και στο Γυμνάσιο για το σχολικό έτος 2016-2017.
Διαβάστε περισσότερα εδώ.
Ινστιτούτο Prolepsis: Πρόκληση η επισιτιστική ασφάλεια για τα παιδιά
Επισιτιστική ασφάλεια για όλα τα παιδιά, εξάλειψη της πείνας και υιοθέτηση υγιεινών διατροφικών συνηθειών για μία ζωή. Για το Ινστιτούτο Prolepsis αυτή είναι η πρόκληση της εποχής μας στην οποία καλείται να ανταποκριθεί.
Το Πρόγραμμα ΔΙΑΤΡΟΦΗ που υλοποιεί από το 2012 το Ινστιτούτο Prolepsis με Μέγα Δωρητή το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, αποτελεί το σημαντικότερο πρόγραμμα παρέμβασης για την καταπολέμηση της επισιτιστικής ανασφάλειας μαθητών και της παιδικής φτώχειας. Εκτός από την ιδιωτική πρωτοβουλία, αρωγοί σε αυτή την προσπάθεια είναι και η τοπική αυτοδιοίκηση.
Πολέμιοι των εμβολίων: Μια μάστιγα
Με αφορμή το θάνατο βρέφους από κοκίτη στο Παιδιατρικό Κέντρο της Αθήνας πριν από λίγες ημέρες, έχει ξεκινήσει και πάλι μια συζήτηση για τη μείωση στην εμβολιαστική κάλυψη που σημειώνεται τα τελευταία χρόνια και στη χώρα μας, λόγω των οικονομικών δυσχερειών πολλών συμπολιτών μας, της έλλειψης πρόσβασης στις υπηρεσίες Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας και, βεβαίως, λόγω του αντιεμβολιαστικού κινήματος. Το τελευταίο μάλιστα, αν και δεν έχει ιδιαίτερες διαστάσεις στη χώρα μας —και ίσως ήδη ο όρος κίνημα να είναι και καταχρηστικός—, εκμεταλλεύεται τις συνθήκες οικονομικής κρίσης, την ημιμάθεια γύρω από τα εμβόλια και τη χρησιμότητά τους και τείνει να γίνει μια επικίνδυνη μόδα.
Γιατί δεν πρέπει να πιέζουμε το παιδί να φάει όταν δεν θέλει
Δεν θα σηκωθείς από το τραπέζι εάν δεν καθαρίσεις το πιάτο σου. Είναι μια φράση που ακούμε πάρα πολύ συχνά από γονείς που αγχώνονται επειδή νομίζουν πως το παιδί τους δεν τρώει αρκετά. Τώρα όμως, νέα έρευνα Αμερικανών επιστημόνων δείχνει πως αν πιέζουμε παιδιά μας να τρώνε ενώ δεν θέλουν θα μάθουν να τρώνε πολύ ακόμα κι αν δεν πεινάνε. Αποτέλεσμα; Παχυσαρκία.
Την ακύρωση της απόφασης για τα Ολοήμερα σχολεία ζητούν εκπαιδευτικοί
Εξώδικες προσκλήσεις διαμαρτυρίας προς το υπουργείο Παιδείας αλλά και προς άπασες τις Περιφερειακές Διευθύνσεις της χώρας, έχουν ήδη αποστείλει εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων θεατρολογίας, εικαστικών αλλά και μουσικής ζητώντας να ακυρωθεί η υπουργική απόφαση για τις β΄αναθέσεις των μαθημάτων τους στο Δημοτικό Σχολείο.
Οικογένεια σε κρίση: Γονικό άγχος και σχολική επίδοση
Πέρασε κιόλας ένας μήνας από την έναρξη της σχολικής χρονιάς. Τούτες τις μέρες, τόσο οι μαθητές, όσο και οι γονείς κάνουν μία πρώτη αποτίμηση των έως τώρα δειγμάτων γραφής.
Κοινός παρονομαστής όλων των ενδοοικογενειακών συζητήσεων το γονικό άγχος για τις επιδόσεις των παιδιών, οι οποίες -υπό τον παραμορφωτικό φακό των προσδοκιών του μπαμπά και της μαμάς- μετατρέπονται σε μείζον πρόβλημα της οικογένειας.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)