Πέμπτη 13 Ιανουαρίου 2022

Πώς βοηθά το πλέξιμο τα παιδιά

Ο Ολυμπιονίκης Τομ Ντέιλι
παρακολουθεί τις καταδύσεις,
πλέκοντας,
στους Ολυμπιακούς Αγώνες το 2021
 
«Ένα παιδί που πλέκει είναι ένα χαρούμενο παιδί» φαίνεται να είναι το σύνθημα μιας ολοένα αυξανόμενης τάσης στο εξωτερικό για την ενασχόληση των μικρών παιδιών με το … πλέξιμο!

Όταν ακούτε πλέξιμο σας έρχεται στο μυαλό η εικόνα μιας ηλικιωμένης μοναχικής κυρίας να πλέκει για να περάσει η ώρα μπροστά στο τζάκι; Κακώς! Το πλέξιμο πλέον, κερδίζει καθημερινά οπαδούς ανεξαρτήτως φύλου, ηλικίας, μορφωτικού και κοινωνικού επιπέδου, σωματικής κατάστασης.

Πώς βοηθά το πλέξιμο τα παιδιά (αγόρια και κορίτσια)

Ηλεκτρονική επιτήρηση σε ράμπες ΑμεΑ

Απευθείας σήμα στη Δημοτική Αστυνομία θα στέλνεται στο εξής μόλις ένα αυτοκίνητο παρκάρει σε διαβάσεις και ράμπες ΑμεΑ σε 830 σημεία, κυρίως στο κέντρο της Αθήνας. Ετσι, μέσα σε ελάχιστο χρόνο ο πλησιέστερα ευρισκόμενος αστυνομικός θα καταφτάνει με τη μοτοσικλέτα του για να αφαιρέσει τις πινακίδες του παραβάτη. Πρόκειται για μια νέα εφαρμογή την οποία έθεσε σε λειτουργία εδώ και τρεις ημέρες ο Δήμος Αθηναίων, προκειμένου να περιορίσει το φαινόμενο της παράνομης στάθμευσης σε διαβάσεις και ράμπες ΑμεΑ που είναι ιδιαίτερα συχνό ειδικά σε περιοχές όπου υπάρχει μεγάλο πρόβλημα στάθμευσης, όπως το Κολωνάκι, το Μοναστηράκι και οι δρόμοι πέριξ της οδού Αθηνάς, το Παγκράτι, η Ομόνοια και το Σύνταγμα. «Το μέτρο δεν είναι εισπρακτικό εφόσον για το παράνομο παρκάρισμα σε ράμπα ΑμεΑ δεν επιβάλλεται πρόστιμο, αλλά αφαιρούνται οι πινακίδες και η άδεια κυκλοφορίας για δύο μήνες», λέει στην «Κ» ο αντιδήμαρχος Δημοτικής Αστυνομίας και Κοινόχρηστων Χώρων, Βασίλειος Κορομάντζος. «Oταν παρκάρεις σε ράμπα ΑμεΑ, σε πολλά σημεία πλέον μπορείς να είσαι σίγουρος ότι θα σε πιάσουν», συμπληρώνει.

Διαδικτυακή συζήτηση «Γραμματισμοί: Μια σύγχρονη παιδαγωγική προσέγγιση της μάθησης».

Ο IANOS, οι Εκδόσεις Κριτική & το Εργαστήριο Γλωσσολογίας +ΜόρΦωΣη σάς προσκαλούν στη διαδικτυακή συζήτηση «Γραμματισμοί: Μια σύγχρονη παιδαγωγική προσέγγιση της μάθησης».

Θα μιλήσουν:
Mary Kalantzis, Kαθηγήτρια, Τμήμα Εκπαιδευτικής Πολιτικής, Οργάνωσης & Ηγεσίας (University of Illinois)
Bill Cope, Καθηγητής, Τμήμα Εκπαιδευτικής Πολιτικής, Οργάνωσης & Ηγεσίας (University of Illinois)

Νεκτάριος Παΐσιος: Στον κολοσσό Google παρά την αναπηρία όρασης

Το γεγονός ότι είναι τυφλός από την ηλικία των τεσσάρων ετών δεν τον εμπόδισε να προοδεύσει, να προχωρήσει, να εξελιχθεί και να κατακτήσει τους στόχους του. Αποτέλεσμα αυτής της εκπληκτικής του πορείας να είναι σήμερα, για 15 ολόκληρα χρόνια, αναπόσπαστο μέρος στο δυναμικό μίας από τις μεγαλύτερες εταιρείες στον κόσμο, της Google. Ο λόγος για τον συμπατριώτη μας, Νεκτάριο Παΐσιο, τον οποίο «γνωρίσαμε» μέσα από τη ραδιοφωνική εκπομπή του Πανεπιστημίου Κύπρου «Λόγος και Αντίλογος», στο ΡΙΚ, το βράδυ της περασμένης Τρίτης, ανήμερα των γενεθλίων του αλλά και της Παγκόσμιας Ημέρας Braille. 

Επιστημονικές συναντήσεις από το Τ.Ε.Π.Α.Ε. (ΑΠΘ)

Το Τ.Ε.Π.Α.Ε. οργανώνει μια σειρά επιστημονικών συναντήσεων με στόχο να δημιουργηθεί ένα forum ενημέρωσης, συζήτησης και προβληματισμού πάνω σε θέματα που απασχολούν τη διεθνή κοινότητα των Επιστημών της Αγωγής και της Εκπαίδευσης. Στο πλαίσιο αυτό διακεκριμένοι Έλληνες και Ελληνίδες ομιλητές και ομιλήτριες που εργάζονται σε ιδρύματα του εξωτερικού και διεθνείς φορείς παρουσιάζουν και συζητούν θέματα αιχμής.

PISA 2022: Από 15 Μαρτίου έως 15 Απριλίου οι εξετάσεις-Τα 255 σχολεία που θα συμμετάσχουν

Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής έχει αναλάβει την ευθύνη διεξαγωγής της Διεθνούς Έρευνας PISA (Programme for International Student Assessment), που πραγματοποιείται ανά τριετία υπό την αιγίδα του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (Ο.Ο.Σ.Α.).

Η έρευνα διεξάγεται σε περισσότερες από 80 χώρες και διερευνά κατά πόσον οι γνώσεις και οι δεξιότητες των 15χρονων μαθητών και μαθητριών τούς επιτρέπουν να ανταποκρίνονται αποτελεσματικά τις απαιτήσεις της καθημερινής ζωής στις σύγχρονες κοινωνίες. Τα γνωστικά πεδία που διερευνώνται είναι τα Μαθηματικά, οι Φυσικές Επιστήμες, η Κατανόηση Κειμένου και επιπλέον το πεδίο: Δημιουργική Σκέψη.

Φωτοβολταϊκά σε τρία σχολεία του Δήμου Καλαμαριάς

Φωτοβολταϊκά σε τρία σχολεία του έχει τοποθετήσει ο Δήμος Καλαμαριάς, κάνοντας άλλο ένα σημαντικό βήμα προς την εξοικονόμηση ενέργειας.

Ήδη έχουν τεθεί σε λειτουργία τα φωτοβολταϊκά συστήματα, που εγκαταστάθηκαν στα σχολικά κτίρια, στα πλαίσια του έργου «Ενεργειακή αναβάθμιση 1ου Δημοτικού σχολείου στο Α και Β κτίριο, 23ου Δημοτικού και του 3ου Γυμνασίου – Λυκείου» προϋπολογισμού 1.150.000,00€, τα οποία είναι ενταγμένα και χρηματοδοτούνται από το ΕΣΠΑ και πιο συγκεκριμένα από το Ε.Π ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ 2014-2020, ΣΤΟΝ ΑΞΟΝΑ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑΣ – ΑΞ04 «Υποστήριξη της μετάβασης προς μια οικονομία χαμηλών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα σε όλους τους τομείς».

Πόση άδεια δικαιούνται οι εργαζόμενοι γονείς παιδιών που νόσησαν με Covid-19

Τουλάχιστον 14 ημέρες άδεια δικαιούνται οι γονείς, που τα παιδιά τους νοσούν από covid19, και μάλιστα αυτή η άδεια δίδεται επιπρόσθετα των υπολοίπων ημερών αδείας που δικαιούνται βάσει τον Ν. 4722/2020 (ΦΕΚ Α’ 177 -15/9/2020) και αφορούν στην ασθένεια ή στη νοσηλεία τέκνων, όπως αναφέρει σε σχετική ανακοίνωσή της η Ομοσπονδία Ιδιωτικών Υπαλλήλων Ελλάδας (ΟΙΥΕ).

Ο Λευτέρης Είναι ο Πρώτος Τυφλός Φοιτητής που Αποφοίτησε από το Τμήμα Πολιτικών Επιστημών του ΑΠΘ

Συναντήσαμε τον Λευτέρη Ζυγούρα, ένα βροχερό μεσημέρι στην Καλλιθέα. Είναι 23 χρονών και είναι ο πρώτος τυφλός φοιτητής που κατάφερε να αποφοιτήσει από το Τμήμα Πολιτικών Επιστημών του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Όταν τον βλέπει κανείς, αισθάνεται αμέσως τον δυναμισμό που εκπέμπει. Οι πρακτικές δυσκολίες που βιώνει στην καθημερινότητά του, ποτέ δεν στάθηκαν εμπόδιο για εκείνον. Αντίθετα, του έδωσαν περίσσια ώθηση και κουράγιο να ανοίξει τον δικό του δρόμο. Ποτέ δεν παραπονέθηκε για όσα του στερήθηκαν. Πάντα, σε κάθε βήμα του, προσπαθούσε να αναμετρηθεί με τα όριά του. Και πολλές φορές, κατάφερε να τα ξεπερνά. Οι τρικλοποδιές που του έβαλε η ζωή, δεν τον έριξαν κάτω. Θέλει συνεχώς να εξελίσσεται.

Πρόσκληση για μόνιμο διορισμό σε κενές οργανικές θέσεις σχολείων Α/θμιας και Β/θμιας Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, υποψήφιων εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης

Πρόσκληση για μόνιμο διορισμό σε κενές οργανικές θέσεις σχολείων Α/θμιας και Β/θμιας Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, υποψήφιων εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, κατηγορίας ΠΕ, κλάδων/ειδικοτήτων ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04.01,ΠΕ04.02, ΠΕ04.04, ΠΕ11, ΠΕ60, ΠΕ61, ΠΕ70, ΠΕ71, ΠΕ78, ΠΕ80, ΠΕ81, ΠΕ83, ΠΕ84 ΠΕ87.08, ΠΕ88.01 και ΠΕ88.02, εγγεγραμμένων στους αξιολογικούς πίνακες κατάταξης Β’ του ΑΣΕΠ (Γ’ 937/2020), όπως αναμορφώθηκαν και ισχύουν, κατόπιν ανακαθορισμού κενών θέσεων [αριθμ. 99052/Ε1/10.8.2021 (Β’ 3715) κ.υ.α.] και ανακλήσεων διορισμών