Κυριακή 8 Οκτωβρίου 2023

Ταχύτητα επεξεργασίας: Γιατί η αργή ταχύτητα επεξεργασίας κάνει τις απλές εργασίες τρομακτικές για τα παιδιά

Ο Μαξ, ένα 7χρονο αγόρι, συχνά δυσκολεύεται να εκτελέσει τις πιο απλές καθημερινές εργασίες. Εμφανίζει προβλήματα προσοχής στο σχολείο και αποσπάται συχνά από τη δραστηριότητα που πρέπει να κάνει. Για παράδειγμα, το πρωί, πρέπει να πει κανείς στον Μαξ τρεις με τέσσερις φορές να βουρτσίσει τα δόντια του. Όταν ολοκληρώνει το βούρτσισμα, έχει ξεχάσει τι άλλο πρέπει να κάνει για να ετοιμαστεί για το σχολείο. Τα ρούχα του είναι απλωμένα ήδη στο δωμάτιό του, αλλά αποσπάται η προσοχή του από τα παιχνίδια και αρχίζει να παίζει. Οι γονείς του πρέπει να τον παρακολουθούν στενά και να του υπενθυμίζουν συνέχεια τι πρέπει να κάνει. 

Η νούμερο ένα συμβουλή που δίνουν οι ψυχολόγοι του Χάρβαρντ για να μεγαλώσουμε σωστά τα παιδιά μας

Η υπερπληροφόρηση με την οποία βομβαρδιζόμαστε επεκτείνεται και στα άρθρα που απευθύνονται για γονείς, με αποτέλεσμα συχνά να καταλήγουμε να αναρωτιόμαστε ποιος είναι, τελικά, ο «σωστός» τρόπος να μεγαλώσουμε ένα παιδί. Όπως όμως συμβαίνει και με τη διατροφή -όπου, π.χ., το μεσογειακό μοντέλο έχει αποδείξει ξανά και ξανά την υπεροχή του- έτσι και στην ανατροφή, όποια ευρήματα κι αν έχουμε κατά καιρούς, παραμένουν κάποιοι γενικοί κανόνες. Ψυχολόγοι του Χάρβαρντ επισημαίνουν έναν πολύ βασικό, ο οποίος ωστόσο δεν είναι πάντα τόσο απλός όσο ίσως φαίνεται:

Οι φωνές στα παιδιά μπορεί να αποδειχτούν «εξίσου επιζήμιες όσο η σωματική ή σεξουαλική κακοποίηση»

Οι γονείς που φωνάζουν στα παιδιά τους ή τους μιλούν υποτιμητικά, αποκαλώντας τα για παράδειγμα «χαζά», τα θέτουν σε μεγαλύτερο κίνδυνο αυτοτραυματισμών στο μέλλον, χρήσης ναρκωτικών ουσιών ή παραβατικών συμπεριφορών με κατάληξη ακόμη και τη φυλακή, υποστηρίζει νέα έρευνα.

Οι φωνές και τα σκληρά λόγια στα παιδιά θα έπρεπε να αναγνωρίζονται ως μορφή κακοποίησης λόγω της τεράστιας ζημιάς που προκαλούν, υποστηρίζουν οι ειδικοί.

Τι είναι το Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή: Πώς οι γονείς θα το στείλουν ηλεκτρονικά στα σχολεία

Τη δυνατότητα να στέλνουν οι γονείς το Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή (ΑΔΥΜ) στα σχολεία, ηλεκτρονικά, δίνει το υπουργείο Παιδείας προκειμένου να διευκολυνθούν. Το ΑΔΥΜ κατατίθεται στη σχολική μονάδα ως δικαιολογητικό εγγραφής του μαθητή/τριας στο Νηπιαγωγείο και στην Α΄ Τάξη του Δημοτικού και στην έναρξη φοίτησης στη Δ΄ Τάξη του Δημοτικού Σχολείου. Το συμπληρωμένο αρμοδίως ΑΔΥΜ μπορεί να κατατίθεται και ηλεκτρονικά από τους γονείς/κηδεμόνες στην ηλεκτρονική διεύθυνση που υποδεικνύει ο Διευθυντής της κάθε σχολικής μονάδας. )

Ανάπηρα άτομα και ΜΜΜ - μία σχέση ... από απόσταση

Περίπου το 15% της ελληνικής κοινωνίας δεν μπορεί να χρησιμοποιήσει ένα βασικό δημόσιο αγαθό. Τις δημόσιες συγκοινωνίες. Τι φταίει; Ποια η κατάσταση των ελληνικών ΜΜΜ; Και τι πρέπει να γίνει;

Το βίντεο του Χρήστου Μελέτη (@kapten_amearika) που κυκλοφόρησε τις τελευταίες μέρες στα social media, επανέφερε για μια ακόμη φορά στο δημόσιο διάλογο τον αποκλεισμό των αναπήρων και των ατόμων με περιορισμένη κινητικότητα από τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, ειδικά από λεωφορεία και τρόλεϊ.

Bessel van der Kolk: o «σύγχρονος Φρόιντ» του Τραύματος

Ο Dr. Bessel van der Kolk είναι ο σπουδαιότερος εκπρόσωπος παγκοσμίως της κατανόησης και αντιμετώπισης του ψυχικού τραύματος, και θεωρείται ο «σύγχρονος Σίγκμουντ Φρόιντ» της μετατραυματικής αποκατάστασης. Είναι ιδρυτής του Κέντρου Ψυχικού Τραύματος της Μασαχουσέτης, καθηγητής Ψυχιατρικής του Χάρβαρντ και συγγραφέας του παγκόσμιου best seller «Το σώμα δεν ξεχνά» (“The body keeps the score”), που κυκλοφορεί στα ελληνικά από τις εκδόσεις Κλειδάριθμος. Τον συναντήσαμε και μιλήσαμε μαζί του στο πλαίσιο του διήμερου masterclass, που διοργάνωσε στην Αθήνα το Ινστιτούτο για την ψυχική υγεία Trauma2Therapy.

Μαθητές: Τεστ γνώσεων για το γυμνάσιο και το λύκειο

Τεστ για όλους τους μαθητές κατά την αποφοίτησή τους από το δημοτικό και το γυμνάσιο σχεδιάζει το υπουργείο Παιδείας σε Γλώσσα, Μαθηματικά και ακόμη ένα μάθημα. Αυτό θα επιλεγεί ανάμεσα στις φυσικές επιστήμες και την πληροφορική. Δεν θα πρόκειται για απολυτήριες εξετάσεις, αλλά για διαγωνίσματα των οποίων η βαθμολογία δεν θα μετράει για την πρόοδο κάθε μαθητή. Ομως θα αξιοποιούνται από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) και την Αρχή Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (ΑΔΙΠΠΔΕ).

Εθνικό Θεματικό Δίκτυο «Παιδεία Στα Μέσα»: 3ο Έτος Λειτουργίας

Το ΕΚΟΜΕ, η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Σερρών (Τμήμα Συμβούλων Εκπαίδευσης) και το Τμήμα Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης και Ψηφιακών Μέσων της Διεύθυνσης Υποστήριξης Προγραμμάτων και Εκπαίδευσης για την Αειφορίατου Υ.ΠΑΙ.Θ.Α., ως συντονιστικοί φορείς του Εθνικού Θεματικού Δικτύου σχολείων «Παιδεία στα Μέσα: τηλεόραση, διαδίκτυο, κινηματογράφος», προσκαλούν σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, γενικής και ειδικής αγωγής, της Ελλάδας και της Ομογένειας, να συμμετάσχουν στο Δίκτυο κατά το τρίτο σχολικό έτος υλοποίησής του (2023-2024).

Προβληματισμός σε γονείς και εκπαιδευτικούς για τα ενεργειακά ποτά!

Από τις 8.00 το πρωί, μαθητές προμηθεύονται επικίνδυνα για την υγεία τους ροφήματα!

Τους βλέπεις στην ουρά των σούπερ μάρκετ, ώρα 8 το πρωί. Λίγο πριν κτυπήσει το κουδούνι, μαθητές σχολείων και στην Κρήτη σπεύδουν να προμηθευτούν ενεργειακά ποτά, ακατάλληλα για την υγεία τους.

Απίστευτη υπόθεση: Ο ΕΦΚΑ έκοψε επίδομα παραπληγίας φοιτητή του ΑΠΘ και ταυτόχρονα, ζητά επιστροφή 30.000 ευρώ

Μια σοβαρή καταγγελία κάνουν φοιτητικοί σύλλογοι (Ηλεκτρολόγων-Μηχανολόγων Μηχανικών, Φυσικού και Δασολογίας) του Αριστοτέλειου πανεπιστημίου η οποία αφορά συμφοιτητή τους. Σύμφωνα με τους φοιτητές, ο ΕΦΚΑ ζητά την εφάπαξ επιστροφή του ποσού των 28.726€ ,που έλαβε ως επίδομα παραπληγίας φοιτητής του Πολυτεχνείου με αναγνωρισμένο ποσοστό αναπηρίας στο 80%.