Παρασκευή 5 Μαρτίου 2010

Ποδόσφαιρο Κωφών


Το Σάββατο 29 Μαϊου θα διεξαχθεί ο πρώτος προκριματικός αγώνας της Εθνικής Ομάδας Ποδοσφαίρου Κωφών με την αντίστοιχη της Πολωνίας για την πρόκριση στα τελικά του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ποδοσφαίρου Κωφών 2011 (Δανία).

Το παιχνίδι θα γίνει στο Στάδιο του Αστέρα Τρίπολης, ώρα 17.00. Ο επαναληπτικός της Πολωνίας έχει οριστεί για τις 10 Ιουλίου.

Το Δικαίωμα του Κωφού Παιδιού στη Διγλωσσία


Κάθε κωφό παιδί, όποιος και αν είναι ο βαθμός απώλειας της ακοής του, έχει το δικαίωμα να μεγαλώσει δίγλωσσο. Αν γνωρίζει και χρησιμοποιεί τη νοηματική και την ομιλούμενη γλώσσα (το γραπτό και, όταν είναι δυνατόν ,τον προφορικό λόγο) το παιδί θα καταφέρει να αναπτύξει πλήρως τις γνωστικές, γλωσσικές και κοινωνικές του ικανότητες.

Το κωφό παιδί μέσω της γλώσσας πρέπει να πετύχει τα εξής:
1. Να επικοινωνήσει με τους γονείς και συγγενείς του όσο νωρίτερα γίνεται.
2. Να αναπτύξει τις γνωστικές του ικανότητες κατά τη διάρκεια της παιδικής ηλικίας. 
3. Να αποκτήσει γνώσεις για τον κόσμο.
4. Να επικοινωνεί πλήρως με το γύρω κόσμο.
5. Να ανήκει πολιτισμικά σε δύο κόσμους.

Η επαφή του με δύο γλώσσες από μικρή ηλικία, θα του προσφέρει πολύ περισσότερη βοήθεια από το να χρησιμοποιεί μόνο μία γλώσσα, όποιο και αν είναι το μέλλον του και όποιος κι αν είναι ο κόσμος στον οποίο θα επιλέξει να ζει (ορισμένες φορές μόνο σε έναν από τους δύο).

Τα παραπάνω αποτελούν σημειώσεις από το άρθρο του Francois Crosjean "The right of the deaf child to grow bilingual", την ελληνική μετάφραση του οποίου μπορείτε να διαβάσετε εδώ. Ενδιαφέρον παρουσιάζει η συνέντευξη του συγγραφέα σχετικά με τη διγλωσσία. Τέλος, αξίζει να παρακολουθήσετε τη διερμηνεία του άρθρου στην Αμερικάνικη Νοηματική Γλώσσα (ASL- διάρκεια 10 περίπου λεπτά), τη  Βρετανική Νοηματική Γλώσσα (BSL- διάρκεια 18 περίπου λεπτά) και την Ιταλική Νοηματική Γλώσσα (LIS- διάρκεια 10 περίπου λεπτά).


«Η ζωή μιας αρκουδίτσας» σε ηλεκτρονικό παιχνίδι από την «Καλλιστώ»


Ηλεκτρονικό παιγνίδι με τη «ζωή μιας αρκουδίτσας» δημιούργησε η περιβαλλοντική οργάνωση για την προστασία της άγριας ζωής «Καλλιστώ», με σκοπό να προσελκύσει το ενδιαφέρον των παιδιών και μέσω αυτού να πάρουν πολλές και ενδιαφέρουσες πληροφορίες για την αρκούδα.

Το παιχνίδι ξεκινάει όταν ένα μικρό αρκουδάκι χάνει τη μαμά του και πρέπει μόνο του να θυμηθεί όλα όσα του είχε μάθει, ώστε να καταφέρει να επιβιώσει στο δάσος. Τα παιδιά καλούνται να καθοδηγήσουν τη μικρή αρκούδα με σκοπό να ξαναβρεί στο τέλος τη μαμά της. Μέσα από την περιπέτεια της αρκουδίτσας και την περιπλάνησή της στο δάσος, έχουν την ευκαιρία να μάθουν πολλές πληροφορίες για τις διατροφικές συνήθειες της αρκούδας, το χειμέριο ύπνο αλλά και τους κινδύνους που έχει να αντιμετωπίσει.

"Το παιδί μέσα από το παιχνίδι θα αντιληφθεί πως οι κυριότεροι κίνδυνοι για την αρκούδα προέρχονται από τις ανθρώπινες δραστηριότητες και πως πάντα υπάρχουν τρόποι ώστε αρκούδα και άνθρωπος να συνυπάρχουν αρμονικά. Το παιχνίδι θα αποτελέσει το όχημα, ώστε τα ίδια τα παιδιά να συμμετάσχουν στη διαδικασία της περιβαλλοντικής τους ευαισθητοποίησης", αναφέρει η υπεύθυνη επικοινωνίας της "Καλλιστώ" Ηλιάνα Μπουσιάκη.

Η εφαρμογή αναπτύχθηκε από την περιβαλλοντική οργάνωση, στο πλαίσιο του έργου "Εκστρατεία Ευαισθητοποίησης για τη διατήρηση των μεγάλων σαρκοφάγων στην Ελλάδα και τη συνύπαρξή τους με τον άνθρωπο", του Επιχειρησιακού Προγράμματος Περιβάλλον.


Παίξτε το παιχνίδι εδώ

«Εξαιρετικά» επικίνδυνο το παθητικό κάπνισμα για τα παιδιά

Καρδιαγγειακούς κινδύνους από την ηλικία των 13 ετών εμφανίζουν τα παιδιά που εκτίθενται σε παθητικό κάπνισμα. Οι πιο συχνοί είναι η αύξηση χοληστερίνης και η σκλήρυνση των αρτηριών.

«Κρυφή» απειλή οι διατροφικές διαταραχές στα παιδιά

Aνώφελη και επικίνδυνη είναι η αναζήτηση διαιτολόγου για ένα παιδί που έχει διατροφικές διαταραχές. Το πρόβλημα έχει ψυχολογική προέλευση και απαιτεί συστηματική θεραπεία. Αρκετοί γονείς παρασύρονται από την εμμονή των παιδιών για μείωση του βάρους, έλεγχο των θερμίδων και καθημερινό ζύγισμα. Οι διατροφικές διαταραχές, ωστόσο, είναι μία σοβαρή απειλή, η οποία πρέπει να εντοπίζεται άμεσα από ειδικό θεραπευτή.

Εκπαιδευτικά προγράμματα για παιδιά στη Θεσσαλονίκη


Σειρά εκπαιδευτικών προγραμμάτων για παιδιά ηλικίας από 4 έως 15 ετών διοργανώνει από το Μάρτιο μέχρι το Μάιο η γκαλερί Μ55 στο νεοκλασικό της οδού Μαυρομιχάλη.
Τα περισσότερα προγράμματα διαρκούν τρεις ώρες, κατά τη διάρκεια των οποίων οι γονείς μπορούν είτε να επισκεφτούν την έκθεση φωτογραφίας που λειτουργεί στην γκαλερί, απολαμβάνοντας παράλληλα έναν καφέ ή τσάι, είτε να επιστρέψουν και να πάρουν τα παιδιά τους στο τέλος του προγράμματος. Πιο συγκεκριμένα, το Μάρτιο διοργανώνονται υπό το γενικό τίτλο «Reuse Me» τρία εργαστήρια κατασκευής και εμψύχωσης κούκλας, θεατρικού παιχνιδιού και animation για παιδιά ηλικίας 4-12 ετών, με σκοπό την ευαισθητοποίηση αλλά και την πρακτική ενασχόληση των παιδιών με την ανακύκλωση.

Κάνε κι εσύ έναν άθλο, μπορείς! Ο Ηρακλής ξαναγυρίζει στη Λέρνα της Αργολίδας ως πρωταγωνιστής του αρχαιολογικού πάρκου της περιοχής

Oι άθλοι του Ηρακλή στην πράξη: πώς άρπαξε τα άγρια άλογα του Διομήδη, πώς σκότωσε με τις σαΐτες του τις Στυμφαλίδες όρνιθες, πώς έκλεψε τα μήλα των Εσπερίδων αλλά και πώς εξόντωσε τη Λερναία Υδρα, το τέρας με τα εννέα κεφάλια που σκορπούσε τη συμφορά στους ανθρώπους που ζούσαν γύρω από τη λίμνη Λέρνα. Κάποιες... χιλιετίες μετά ο Ηρακλής ξαναγυρίζει στη Λέρνα της Αργολίδας ως πρωταγωνιστής του αρχαιολογικού- θεματικού πάρκου που θα δημιουργηθεί στην περιοχή.

Ψηφιακή επανάσταση έρχεται στα σχολεία


Ενα νέο σχολείο που θα ενθαρρύνει τις ηλεκτρονικές εργασίες και τα διαγωνίσματα και θα πιστοποιεί τη γνώση ξένων γλωσσών και πληροφορικής ετοιμάζει το υπουργείο Παιδείας. 

Η υπουργός Αννα Διαμαντοπούλου ανακοίνωσε χθες στο Υπουργικό Συμβούλιο τις βασικές κατευθύνσεις των αλλαγών με το σύνθημα «Πρώτα ο μαθητής», οι οποίες ωστόσο αφορούν και τους εκπαιδευτικούς, τονίζοντας ότι παρά τις περικοπές που ανακοινώθηκαν υπάρχουν σχεδόν 1,4 δισ. ευρώ από κοινοτικούς και εθνικούς πόρους για την υλοποίηση των προτάσεών της. Βασικά χαρακτηριστικά του νέου σχολείου είναι τα νέα αναλυτικά προγράμματα, η ψηφιακή τάξη (με ψηφιοποίηση όλων των βιβλίων) και η μείωση ύλης και μαθημάτων. Εμφαση δίνεται στη διδασκαλία των ελληνικών, των μαθηματικών, της ξένης γλώσσας και της πληροφορικής. Παράλληλα, από τις κύριες προτεραιότητες είναι η αύξηση του αριθμού των Ολοήμερων Σχολείων.