Κυριακή 1 Νοεμβρίου 2009

Πανελλαδικός Σύνδεσμος Παραπληγικών & Κινητικά Αναπήρων- ανοιχτή επιστολή


Ο Πανελλαδικός Σύνδεσμος Παραπληγικών & Κινητικά Αναπήρων σε ανοιχτή επιστολή που απέστειλε στον Πρωθυπουργό της χώρας αναφέρεται στην ανάγκη κατάρτισης και εφαρμογής Εθνικού Προγράμματος Δράσης για την προώθηση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, της πλήρους συμμετοχής των Ατόμων με Αναπηρία στην κοινωνία και της μετεξέλιξής τους σε ενεργούς Πολίτες.

Αποσπασματικά, παραθέτουμε κάποια βασικά σημεία:

"Αφετηρία και βάση για το σχεδιασμό και υλοποίηση ενός σύγχρονου Εθνικού Προγράμματος Δράσης, για την "Κοινωνική Ένταξη, προστασία και μετεξέλιξη των ΑμεΑ σε ενεργούς πολίτες", αποτελεί η ύπαρξη και δημιουργία ενός "Συντονιστικού φορέα ενιαίου σχεδιασμού" με εξειδικευμένη γνώση και σύγχρονη αντίληψη, που να υιοθετεί την μετάβαση από το ιατρικό μοντέλο στο κοινωνικό των ανθρώπινων δικαιωμάτων, που να προωθεί τα αναγκαία μέτρα και τις αντίστοιχες νομοθετικές ρυθμίσεις, για την ολιστική (και όχι αποσπασματική) αντιμετώπιση των προβλημάτων των ΑμεΑ...
για τους λόγους αυτούς, απαιτείται:


Η δημιουργία νέου θεσμικού πλαισίου με την ίδρυση Υφυπουργείου, παρά τον Πρωθυπουργό ή το ΥΠΕΣΔΑ, για την ολιστική αντιμετώπιση των προβλημάτων των Ατόμων με Αναπηρία

Η συνεχής, λειτουργία Διακομματικής Επιτροπής για τα ΑμεΑ

Η ψήφιση των εκτελεστικών νόμων του Συντάγματος, που αφορά το άρθρο 21 παράγραφο 6 και συναφών διατάξεων, για την ίση μεταχείριση, αυτονομία, την εξαιρετική κοινωνική προστασία και συμμετοχή στην κοινωνική, οικονομική και πολιτική ζωή της χώρας, για τα Άτομα με Αναπηρία

Η άμεση υπογραφή του σχετικού "Προαιρετικού Πρωτοκόλλου" και η επικύρωση της Διεθνούς Σύμβασης του ΟΗΕ, για τα δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία

Η άμεση Νομοθετική παρέμβαση, για την συμπλήρωση της υφιστάμενης Νομοθεσίας, για την καθολική εφαρμογή των Διεθνών Κανόνων Προσβασιμότητας (Ν. 2831/2000) στο δομημένο περιβάλλον και ελεύθερους χώρους και για τις εργασίες διαμόρφωσης της προσβασιμότητας, στα υφιστάμενα, πριν το νόμο, κτίρια και τους κοινόχρηστους χώρους κυκλοφορίας πεζών, εντός συγκεκριμένου χρόνου και με ανάλογες κυρώσεις.

Η ολοκλήρωση και λειτουργία της Κάρτας Λειτουργικότητας για την αξιολόγηση ελλιμμάτων και αναπηριών, σύμφωνα με το Διεθνές Σύστημα Ταξινόμησης ICF.

Η χάραξη και ο εξορθολογισμός, νέας Εθνικής Επιδοματικής Πολιτικής, για τα Άτομα με Αναπηρία, για την κάλυψη των πραγματικών αναπηρικών αναγκών, βασισμένο στο ενιαίο σύστημα αξιολόγησης της αναπηρίας, όπως ορίζει το Διεθνές σύστημα αξιολόγησης ICF για την κάρτα λειτουργικότητας.

Οι υπάρχουσες δομές υγείας και κυρίως αποκατάστασης, απαιτούν εκσυγχρονισμό για τη μετεξέλιξή τους σε αξιόπιστα "Κέντρα Αποκατάστασης" ώστε να σταματήσει και η "μετανάστευση", κυρίως των θυμάτων από τροχαία ατυχήματα, σε ξένα κέντρα της Ευρώπης και της Αμερικής.

Η αναδιάρθρωση του Ν.2643/1998, και η θέσπιση νέου συστήματος ποσόστωσης αποκλειστικά για τα Άτομα με Αναπηρία, είναι απαραίτητη, προκειμένου να βελτιωθεί το τραγικό ποσοστό της υφιστάμενης ανεργίας τους.

Η θέσπιση χρηματοδότησης των αναπηρικών φορέων, με την καθιέρωση επαρκών κανόνων αξιολόγησης, ανάλογα του παραγόμενου έργου των."

Το πλήρες κείμενο μπορείτε να το βρείτε εδώ

Σοβαρό έλλειμμα στη διδακτική κατάρτιση των εκπαιδευτικών



Στο ομότιτλο δημοσίευμα της εφημερίδας "Ημερησία" θίγεται ένα πολύ σοβαρό ζήτημα, αυτό της παιδαγωγικής και διδακτικής κατάρτισης των φοιτητών των λεγόμενων "καθηγητικών" σχολών. Μάλιστα, στις περισσότερες από αυτές, δεν έχει προβλεφθεί η πρακτική τους άσκηση σε πραγματικές συνθήκες διδακτικής πράξης, με αποτέλεσμα όταν βρεθούν στη σχολική τάξη να εφαρμόζουν αυτοδίδακτες πρακτικές και κατ' επέκταση να οδηγούνται σε παιδαγωγικά λάθη.

Μελέτη που διενήργησε ο καθηγητής Σχολικής Παιδαγωγικής στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, κ. Χαράλαμπος Κωνσταντίνου, για τα προγράμματα σπουδών στις "καθηγητικές" σχολές των ελληνικών Πανεπιστημίων κατέληξε ότι από το σύνολο των 48 μαθημάτων (υποχρεωτικών και κατ' επιλογήν), μόλις 1 έως 2 αφορούν στην παιδαγωγική ή διδακτική επιστήμη.

Το γεγονός αυτό επιδρά αρνητικά στην ποιότητα της εκπαιδευτικής διαδικασίας και στον ίδιο το μαθητή (μη δίκαιη και αντικειμενική διαχείριση βαθμολογίας, πειθαρχίας ή κοινωνικής συμπεριφοράς του μαθητή, χρήση μεθόδων διδασκαλίας που προκαλούν αδιαφορία κλπ).

Ο κύριος Κωνσταντίνου κατέθεσε σχετική πρόταση στην ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, στην οποία υποστηρίζει ότι οι σχολές που εκπαιδεύουν τους μελλοντικούς εκπαιδευτικούς θα πρέπει να καθιερώσουν τουλάχιστον 10 υποχρεωτικά μαθήματα παιδαγωγικής και διδακτικής επιστήμης, καθώς και πρακτική άσκηση των φοιτητών. Επίσης, προτείνει να δημιουργηθεί πρόγραμμα για τους εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης, μετά την επιτυχία τους στον ΑΣΕΠ και πριν από την ανάληψη των υπηρεσιακών τους καθηκόντων, το οποίο θα περιλαμβάνει θεωρητική, αλλά κυρίως πρακτική κατάρτιση.

Υπηρεσία διοικητικής εξυπηρέτησης τυφλών πολιτών στο Νοσοκομείου Βόλου


Στο Δελτίο Τύπου του Σωματείου Ατόμων με Αναπηρία Όρασης Ν. Μαγνησίας "Μάγνητες Τυφλοί" της 23ης Οκτωβρίου, γνωστοποιείται ότι "κάθε πολίτης με αναπηρία που θέλει να επισκεφθεί το Νοσοκομείο μπορεί να επικοινωνεί εκ των προτέρων με τα τηλέφωνα 2421077810 και 2421077811. Υπεύθυνη η κα Τζανέτου. Εκεί θα εξυπηρετηθεί πλήρως για οποιαδήποτε διοικητική διεκπεραίωση ή υπηρεσίες συνοδείας."