Σάββατο, 13 Φεβρουαρίου 2010

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΕΟΑΚ

"Σήμερα , 9 Φεβρουαρίου , δημοσιεύτηκαν τις αθλητικές εφημερίδες το δελτίο τύπου της ΕΟΑΚ , όπως δείτε παράκατω :
Το Σάββατο 6 Φεβρουαρίου , το μεσημέρι πραγματοποιήθηκε συνάντηση με τον Γενικό Γραμματέα κυρ. Μπιτσάξη , στην ΓΓΑ , με τη παρουσία του προέδρου κυρ. Στουφή Ι. , του Τεχνικού Σύμβουλου κυρ. Γαζή και του Νομικού Συμβούλου κυρ. Καϊμακάμη , το όποιο συζητήθηκε το θέμα της διοργάνωσης των ολυμπιακών αγώνων κωφών Αθήνα 2013 και λοιπά θέματα .
Ο Γ.Γραμματέας κυρ. Μπιτσάξης , ανάφερε ότι το 2013 , υπάρχουν δυο μεγάλα γεγονότα , τα όποια θα επιβαρυνθούν ψηλά το κόστος όπως οι μεσογειακοί αγώνες κι οι ολυμπιακοί αγώνες κωφών που θα γίνει το καλοκαίρι με διάστημα διάφορα ενός μηνός περίπου , ζήτησε πρώτα από όλα να ακυρωθούν οι αγώνες των κωφών λογω το υπουργείο οικονομικών έχει δοθεί εντολή να περικοπεί σχεδόν τις δαπάνες κι δεν δέχεται να δοθεί το συνολικό των 17 εκατομμύρια ευρώ που πρέπει να καταβληθεί από το δημόσιο που είχαν εγκριθεί η προηγούμενη κυβέρνηση .
ως ΠΡΌΕΔΡΟΣ της ΕΟΑΚ , θεωρώ ότι γίνεται μια διάκριση , ανάμεσα τους μεσογειακούς και τους Deaflympics , δεν έχει ξεκινήσει η υπάρχουσα επιτροπή υπό τη πρόεδρο κυρ. Βαρδινογιάννη που ακόμη δεν έχει καταθέσει αντιπρόταση , που παράλληλα οι άλλες οργανώσεις δεχτήκαν κάποιες περικοπές ή αναθεωρήσεις. Η Ο.Ε. θεωρείται από την ΕΟΑΚ ως μην λειτουργική και αναναποστελματική , επειδή κάποιοι μελή που επιλεχτήκαν από τη προηγούμενη πολιτική κυρίως τις επιλογές του κυρ. Ιωαννίδη κι του κυρ. Δουβη , τα παραίτησαν μέσα σε μια νύχτα αφήνοντας τα άδυτα νερά τη σημαντική διοργάνωση των κωφών αθλητών. Η ομοσπονδία θέλει να τη διαδώσει με όσα νομικά μέσα γίνεται.
Παρακαλειται να επιστρέψει πισω τη σημαία των αγωνων DEAFLYMPICS , που τη παρελαβε ο κυρ. Σάλκος Αντιπροεδρος της Ο.Ε. , την ΕΟΑΚ εκει που ανηκει οι αγωνες σε αυτή κι θα παλεψει με νυχια κι δοντια να ΓΙΝΕΙ οι ολυμπιακοι αγωνες των κωφων στην Ελλαδα !! δεν θα υποχωρησουμε πισω...
Ζήτησε να μειωθεί όσο δυνατόν κι να προτείνει η Ομοσπονδία των Κωφών νέο προϋπολογισμό να μην υπερβαίνει τουλάχιστον τα 8 εκατομμύρια , σε αντίθετη περίπτωση προτείνεται να μην διεξάγουν . Η πολιτική της ΓΓΑ στρέφεται κυρίως σε κατά προτεραιότητα να γίνουν οι μεσογειακοί αγώνες τις πόλεις Λάρισα κι Βόλο όπου θα δαπανηθούν μεγάλα ποσά .
Ο νομικός σύμβουλος κυρ. Καϊμακάμης , ζήτησε να δοθεί πίστωση χρόνου να προετοιμαστεί το προϋπολογισμό κι αν είναι δυνατόν με τα 8 εκατομμύρια να γίνουν οι αγώνες. Και θα καταθέσει η ΕΟΑΚ νέα πρόταση προϋπολογισμού και μετά θα γίνει η σύσταση της επιτροπής .
Σχετικά με τις τροπολογίες του αθλητικού νομού η ΕΟΑΚ κατάθεσε πρόταση για προσθήκη της ονομασίας των ολυμπιακών αγώνα κωφών διότι υπάρχει προβλήματα με το πινάκα διακρίσεως που αιτήθηκαν οι κωφοί αθλητές μας από τους ολυμπιακούς αγώνες κωφών Ταιβάν 2009. Είναι μια σοβαρή παράλειψη του συγκεκριμένου παραγράφου του άρθρου του ΦΕΚ όπου λένε μόνο για ολυμπιακοί κι παρολυμπιακοι αγώνες ."

Μόνο 20 μαθητές από 21.000 μπήκαν στα πανεπιστήμια

Pεκόρ «διαρροής» των μαθητών από την τεχνική - επαγγελματική εκπαίδευση καταγράφεται τα τελευταία χρόνια. Tα Eπαγγελματικά Λύκεια και Σχολές, που λειτούργησαν για πρώτη φορά το σχολικό έτος 2006-2007, «βουλιάζουν» σε μια δίνη προβλημάτων, με αποτέλεσμα ο μαθητικός πληθυσμός τους να συρρικνώνεται ολοένα και περισσότερο.
Tα στοιχεία τα οποία προκύπτουν από μελέτη που διενήργησε ο κ. Θέμης Kοτσιφάκης, μέλος του Δ.Σ. της OΛME, καταδεικνύουν ξεκάθαρα την απαξίωση του σημερινού συστήματος της επαγγελματικής εκπαίδευσης.
Διάβάστε ολόκληρο το άρθρο εδώ

Φιλολογικά βραδινά...

Διαλέξεις στο πλαίσιο των φιλολογικών βραδινών του συλλόγου αποφοίτων της Φιλοσοφικής Σχολής του Α.Π.Θ., "Φιλόλογος"

1 Μαρτίου, Δευτέρα, ώρα 8.15΄ μ..μ.
Βιβλιοπωλείο Μαλλιάρης-Παιδεία, Καμάρα
Άννα Αναστασιάδη-Συμεωνίδη
"Κατασκευαστικά στοιχεία της ελληνικής γλώσσας: η σημασία και η συμβολή τους"

8 Μαρτίου, Δευτέρα, ώρα 8.15΄μ.μ.
Βιβλιοπωλείο Μαλλιάρης-Παιδεία, Καμάρα
Φάνης Κακριδής
"Γλωσσικές μόδες"

15 Μαρτίου, Δευτέρα 8.15΄μ.μ.
Βιβλιοπωλείο Μαλλιάρης-Παιδεία, Καμάρα
Δημήτριος Στασινός
"Γλώσσα και χιούμορ: τέχνη και γοητεία στην καθημερινή κουλτούρα"

Ραδιόφωνο κάθε Κυριακή

Ο ραδιοφωνικός σταθμός Μελωδία φιλοξενεί την ομάδα "Μαγικές Σβούρες", η οποία αναλαμβάνει ραδιοφωνική δράση κάθε Κυριακή από τις 9 έως τις 10π.μ. Στην εκπομπή ακούγονται παραμύθια απ' όλη την Ελλάδα και παράξενα απ' όλο τον κόσμο, ενώ παράλληλα διεξάγεται και ο διαγωνισμός "οι μικροί Σαίξπηρ", στον οποίο θα βραβευτεί το καλύτερο θεατρικό κείμενο μικρής διάρκειας. Για περισσότερες πληροφορίες συντονιστείτε στη συχνότητα του Μελωδία 99,2 FM.

Δημιουργικά εργαστήρια: Παιχνίδι στην "Πύρνα"

Η "Πύρνα" σας προσκαλεί και φέτος σε μια σειρά εκπαιδευτικών και πάνω από όλα διασκεδαστικών δραστηριοτήτων. Το πρόγραμμά της περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, θεατρικές παραστάσεις, εργαστήρια ζωγραφικής και κατασκευών, μαθήματα χορού, θεατρικά εργαστήρια, ξεναγήσεις σε μουσεία και παιχνίδια στη φύση. Από την Παρακευή 19 φεβρουαρίου έως τις 4 Ιουνίου, όσοι αγαπάτε το θέατρο και είστε 4 έως 7 χρονών μπορείτε να παρακολουθήσετε τα εργαστήρια θεατρικού παιχνιδιού.
Για δηλώσεις συμμετοχής και πληροφορίες σχετικές με τα προγράμματα απευθυνθείτε στη γραμματεία της "Πύρνας", καθημερινά από τις 10:00πμ. μέχρι τις 2:00μ.μ. και τα απογεύματα 5-7μ.μ. εκτός Τετάρτης και Παρασκευής.
Πύρνα: Κοκκιναρά 43, Κηφησιά
τηλ. 2106230913

ΠΩΣ ΝΑ ΑΠΟΤΡΕΨΕΤΕ ΕΝΑ ΠΑΙΔΙ ΜΕ ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ ΚΑΙ ΥΠΕΡΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΝΑ ΧΤΥΠΑΕΙ ΑΛΛΑ ΑΤΟΜΑ.


Το παιδί σας με ΔΕΠ/Υ συνηθίζει να χτυπάει, να σπρώχνει, να κλωτσάει, να δαγκώνει ή να πετάει αντικείμενα σε εσάς ή σε άλλα άτομα;
Αγνοεί τις προειδοποιήσεις, τις παρακλήσεις σας, τις τιμωρίες που του επιβάλλετε κάθε φορά που αντιδρά με αυτό τον τρόπο και τείνει να συμπεριφέρεται βίαια και επιθετικά;
Όσο δύσκολο και αν σας φαίνεται (και είναι) το παιδί με ΔΕΠ/Υ μπορεί να μάθει να ελέγχει αυτή του την παρόρμηση και να αντιδρά με πιο ήρεμο και κοινωνικά αποδεκτό τρόπο.

Παρακάτω αναφέρονται 8 απλά πράγματα που μπορείτε να κάνετε ως γονείς ή ως εκπαιδευτικοί για να βοηθήσετε το παιδί με ΔΕΠ/Υ να αντιδρά με μη επιθετικό / βίαιο τρόπο:

Ορίστε το πρόβλημα: Κάθε φορά που το παιδί σας γίνεται επιθετικό, εξηγείστε του τι ακριβώς κάνει λάθος και πείτε του πώς μπορεί να αντιδράσει με άλλο τρόπο στο μέλλον όταν δημιουργηθεί ανάλογη κατάσταση. ΠΧ μόλις ηρεμήσει το παιδί εξηγείστε του ότι καταλαβαίνετε ότι θύμωσε επειδή το κορόιδευαν, αλλά δεν έπρεπε να αρχίσει να χτυπάει τα άλλα παιδιά. Έπρεπε να πάει στον δάσκαλο και να του εξηγήσει το πρόβλημά του.
Συγκρατήστε τα συναισθήματα σας: Μολονότι είναι δύσκολο να ακούτε κάθε φορά τα ίδια παράπονα από άλλους γονείς ή εκπαιδευτικούς, μην εκνευριστείτε. Διδάξτε με το παράδειγμά σας, μιλώντας ήρεμα και σταθερά, αντί να αρχίσετε τις φωνές, τις απειλές ή τις σωματικές τιμωρίες (πχ χαστούκια). Έτσι θα δείξετε στην πράξη πώς αντιδρούμε ακόμα και όταν είμαστε θυμωμένοι. Θυμηθείτε ότι αν αρχίσετε το ξύλο και τις φωνές, διδάσκετε ότι είναι αποδεκτό να αντιδρά κανείς έτσι όταν θυμώνει.
Δείξτε στο παιδί ότι το καταλαβαίνετε: Δείξτε του ότι καταλαβαίνετε πόσο δύσκολο είναι να ελέγξει την επιθετικότητά του. Μόλις ηρεμήσει πείτε κάτι του τύπου «Ξέρω ότι θύμωσες γιατί έχασες στο παιχνίδι, αλλά με το να χτυπάς δεν κερδίζεις τίποτα. Τα παιδιά δεν θα θέλουν να ξαναπαίξουν μαζί σου». Ακούστε προσεχτικά τι θα σας απαντήσει, έτσι ώστε να μπορείτε να το υποστηρίξετε συναισθηματικά και πρακτικά.
Βρείτε μαζί κατάλληλους τρόπους αντίδρασης: Συμβουλεύοντας το παιδί να λέει «Σταμάτα, με ενοχλείς», ίσως δεν έχει αποτέλεσμα. Σε συναισθηματικά φορτισμένες καταστάσεις, τα παιδιά με ΔΕΠ/Υ δυσκολεύονται να ανακαλέσουν από την μνήμη τους συγκεκριμένες εκφράσεις. Αντί για αυτό, ρωτείστε το παιδί τι νομίζει ότι μπορεί να κάνει για να περιορίσει την επιθετικότητά που νιώθει όταν κάτι το ενοχλεί.
Αναγνωρίστε και επαινέστε την καλή συμπεριφορά. Εκτός από τον λεκτικό έπαινο, παραχωρείστε στο παιδί ένα ιδιαίτερο προνόμιο όταν αντιμετωπίζει με μη επιθετικό τρόπο τις διάφορες στρεσογόνες καταστάσεις. Τα προνόμια μπορεί να είναι μια ταινία από το βιντεοκλάμπ, μια βόλτα στο πάρκο, επιπλέον ώρα με τους φίλους του κτλ
Εξηγείστε τις συνέπειες που θα ακολουθούν όταν συμπεριφέρεται με επιθετικό τρόπο πχ στέρηση προνομίων, time – out ή υποχρέωση να γράψει ένα απολογητικό γράμμα στο παιδί που χτύπησε. Το παιδί θα πρέπει εκ των προτέρων να γνωρίζει αυτές τις συνέπειες και να ξέρει ότι θα γίνουν πραγματικότητα (πρέπει δηλαδή να είστε σταθεροί, συνεπείς στην επιβολή των κυρώσεων).
Εντοπίστε τις περιστάσεις/ συνθήκες που ωθούν το παιδί να αντιδρά βίαια και επιθετικά πχ στα πάρτι, στα ψώνια, όταν υπάρχουν πολλά παιδιά κτλ. Έτσι θα μπορέσετε να προβλέψετε πιθανά προβλήματα και να τα αποτρέψετε ή να τα περιορίσετε πριν πάρουν διαστάσεις, πχ μη λαμβάνοντας μέρος σε τέτοιες καταστάσεις ή τροποποιώντας όσο γίνεται τις «επικίνδυνες» μεταβλητές.
Μετά από μια έκρηξη επιθετικότητας το παιδί θα είναι σε άσχημη ψυχολογική κατάσταση. Ίσως αισθάνεται ότι σας απογοήτευσε ή απέτυχε στο να ελέγξει τον εαυτό του και την συμπεριφορά του. Πείτε του ότι το αγαπάτε και ότι είναι καλό παιδί. Θυμίστε του άλλες περιπτώσεις που κατάφερε να συγκρατηθεί και πείτε του ότι είστε σίγουροι ότι και την επόμενη φορά θα τα καταφέρει.

Απόδοση από το άρθρο How to stop ADHD kids from Hitting. Περιοδικό ADDITUDE, τεύχος Χειμώνας 2009.

Η τεχνολογία δημιουργεί μέγα χάσμα μεταξύ γενεών


"Ενιωσα μεγάλη έκπληξη όταν η μόλις δύο ετών κόρη μου έδειξε το Kindle μου και είπε «το βιβλίο του μπαμπά». Ενα παιδί, που μόλις άρχισε να μιλάει, αποκάλυψε το πελώριο χάσμα που μας χωρίζει από τους νεότερους. Αναγνώρισε το Kindle ως το μέσο που θα αντικαταστήσει τα έντυπα. Η ηλεκτρονική συσκευή είναι δική μου, αλλά ακόμα δεν έχω εξοικειωθεί με την ιδέα. Η ζωή μας, ποιος μπορεί να το αρνηθεί αυτό, θα διαμορφωθεί από τις νέες τεχνολογίες, όπως το Kindle, ο νέος υπολογιστής της Apple, και τα υπερ-έξυπνα κινητά τηλέφωνα. Το παιδί μου θα γνωρίσει τον κόσμο από τα ηλεκτρονικά βιβλία, τις βιντεοδιασκέψεις μέσω Skype και τα παιχνίδια που μπορεί ακόμα και σήμερα να παίξει στο iphone. Σίγουρα θα δει τον κόσμο πολύ διαφορετικά από τους γονείς της."

διαβάστε το άρθρο εδώ







Τα πιο σημαντικά διεθνώς βιβλία για την κώφωση δεν κυκλοφορούν στην Ελλάδα...

Είναι κάμποσα τα σημαντικά βιβλία της διεθνούς βιβλιογραφίας σχετικά με την κώφωση. Ορισμένα απ’ αυτά είναι τόσο συναρπαστικά που θεωρούνται μνημειώδη. Βιβλία – ντοκουμέντα, η ανάγνωση των οποίων θεωρείται αποφασιστικό βήμα μύησης στους κωδικούς που συγκροτούν τον άγνωστο στους πολλούς κόσμο των κωφών. Αυτά τα ντοκουμέντα εδώ και χρόνια έχουν εκδοθεί και κυκλοφορούν σε όλες τις λεγόμενες προηγμένες χώρες, όχι όμως και στην χώρα μας. Ανταποκρινόμενοι σε αίτημα αναγνωστών της σελίδας, παραθέτουμε 5 τίτλους συνοδευόμενους από μικρό σχόλιο. Με την ελπίδα ότι κάποιοι από τους λεγόμενους μεγάλους εκδοτικούς οίκους θα ενδιαφερθούν να τα διαθέσουν και στην εγχώρια αγορά ...

Αποκριάτικο πάρτυ !!!

Στις 13 Φεβρουαρίου (Σάββατο) στις 7.00 το απόγευμα, το Εργαστήρι Ανάπτυξης ΑΡΓΩ και ο Σύλλογος Ατόμων με αυτισμό, Αsperger και ΥΛΑ - Asperger Ηellas - σας καλούν στο αποκριάτικο πάρτυ που διοργανώνουν στο χώρο του κέντρου ΑΡΓΩ (Λ. Ηρακλείου 508, Ν. Ηράκλειο, 1ος όροφος). Καλεσμένοι είναι όλοι οι φίλοι μας, πάντα με τους γονείς τους.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ : στο site http://www.ergastiri-argo.gr/ και στο forum http://www.aspergerhellas.org/