Παρασκευή, 4 Ιουλίου 2014

Πώς θα εμποδίσετε την απώλεια όσων έμαθε το παιδί στο σχολείο (δεξιοτήτων, γνώσεων) κατά τους μήνες των καλοκαιρινών σχολικών διακοπών.

Οι διακοπές του καλοκαιριού είναι περίοδος για χαλαρωτικές διακοπές, εξωτερικές δραστηριότητες και πολλή διασκέδαση. Αυτό, ωστόσο, δεν σημαίνει ότι το παιδί σας πρέπει ακαδημαϊκά να πάει πίσω. Με λίγη προσπάθεια οι γονείς μπορούν να βοηθήσουν τα παιδιά τους να αποφύγουν αυτό το πισογύρισμα στον ακαδημαϊκό τομέα. 

Μ. Μακρόπουλος: Τα Ζώα που Μιλάνε στη Λογοτεχνία

Ό,τι υπάρχει για τον άνθρωπο, υπάρχει μέσ' από τα μάτια του ανθρώπου. Και τα ζώα γίνονται κατανοητά στον άνθρωπο γενόμενα άνθρωποι. Όποιος έχει σκύλο ή γάτα και βγει κάπως έξω απ' τον εαυτό του και τον παρατηρήσει από απόσταση, θα καταλάβει πολύ καλά τι λέω. Μιλάει στο ζώο του, σαν αυτό να 'ναι άνθρωπος• μονάχα έτσι μπορεί να το καταλάβει. Πώς αλλιώς; Κι όσο πιο «άνθρωπος» είν' ένα ζώο στα χαρακτηριστικά του, στη ματιά, στο φέρσιμό του, τόσο μας είναι πιο κοντινό και τόσο πιο εύκολο μας είναι να το εξανθρωπίσουμε και να το νιώσουμε «δικό μας». Όχι δικό μας ζώο, μα σαν «δικό μας άνθρωπο». Έτσι, ερήμην των άλογων πλασμάτων, και με τον εξανθρωπισμό τους απ' τον άνθρωπο, έχουν συμπορευτεί άνθρωποι και ζώα στον πολιτισμό, στον πόλεμο, στη λογοτεχνία.

Κινητά, tablets, ΤV έχουν περιορίσει πολύ το παιχνίδι

Το παιχνίδι είναι σοβαρή υπόθεση. Το επιδερμικά αντιφατικό αυτό μήνυμα ήταν η κεντρική ιδέα της χθεσινής παρουσίασης της Ελίντας Καλπογιάννη, παιδιατρικής εργοθεραπεύτριας και ιδρύτριας της αστικής μη κερδοσκοπικής επιστημονικής εταιρείας «Παίζοντας», σε παιδαγωγούς του Δήμου Αθηναίων. Η οργάνωση έχει αναλάβει, με τη χρηματοδότηση του Ιδρύματος «Σταύρος Νιάρχος», την υλοποίηση της πρωτοβουλίας «Η Δύναμη του Παιχνιδιού», που έχει σκοπό την ανάδειξη της σημασίας του παιχνιδιού για την υγιή ανάπτυξη των παιδιών προσχολικής ηλικίας. Το εγχείρημα θα διαρκέσει 10 μήνες και επικεντρώνεται στους βρεφονηπιακούς σταθμούς της Αθήνας και της Καλλιθέας, δηλαδή σε 500 παιδαγωγούς, 6.250 παιδιά και περίπου 10.000 γονείς.

Καταφύγιο Γυναίκας: Εκστρατεία οικονομικής ενίσχυσης 1 έως 15 Ιουλίου 2014

Αν το παιδί αρνείται να επικοινωνήσει με τον άλλον γονιό

Μπαίνεις στο δωμάτιό του, κρατώντας την ανάσα σου για να παραβλέψεις τη γκρίνια, το κλάμα, τα παρακάλια. Λες στο παιδί ότι ήρθε η ώρα να μιλήσει ή να δεί τον μπαμπά ή τη μαμά κι αρχίζει να διαμαρτύρεται. Το παιδί καταρρέει και το στομάχι σου, επίσης!

Προσπάθησες να μιλήσεις με τον/τη πρώην σύζυγο αλλά θεωρεί πως εσύ είσαι το πρόβλημα και πως έχεις επηρεάσει το παιδί, υπενθυμίζοντάς σου τη δικαστική απόφαση. Κι ενώ έχεις ευθύνη και χρέος να στηρίξεις τη σχέση του παιδιού σου με τον άλλον γονιό, το να αναγκάζεις το παιδί είναι ένας ρόλος που δεν ταιριάζει σε έναν γονιό, σωστά; Αν έχεις κουραστεί και αγχωθεί, δες τι επιλογές έχεις και τι μπορείς να κάνεις!

Οι πιο συνηθισμένες παιδικές ασθένειες του καλοκαιριού.Αντιμετώπιση των συμπτωμάτων

Οι περισσότεροι από εμάς καταλαβαίνουμε ότι ήρθε ο χειμώνας με την πρώτη γρίπη, η άνοιξη με την έξαρση της αλλεργίας και το φθινόπωρο μόλις αισθανθούμε ένα «γρατζουνισματάκι» στο λαιμό.

Τι γίνεται όμως με το καλοκαίρι; Είναι μήπως η εποχή που οι αρρώστιες πάνε διακοπές και αφήνουν ήσυχα τα παιδιά μας, τουλάχιστον για λίγους μήνες; Αυτό θα ήταν πολύ ωραίο! Δυστυχώς όμως υπάρχουν πολλές κοινές ασθένειες και το καλοκαίρι και δεν πλημμυρίζουν μόνο οι παραλίες από παιδιά αλλά και τα παιδιατρεία με αποτέλεσμα οι γονείς να ανησυχούν αρκετά.

Πού θα κυμανθούν οι βάσεις των Πανελλαδικών Εξετάσεων

Συγκρατημένη άνοδο των βάσεων στο δεύτερο επιστημονικό πεδίο (θετικές επιστήμες), το τρίτο (επιστήμες υγείας) και το τέταρτο επιστημονικό πεδίο (τεχνολογικές επιστήμες) και οριακές αυξομειώσεις στο πρώτο επιστημονικό πεδίο (ανθρωπιστικές επιστήμες, νομικές), δείχνουν τα στατιστικά στοιχεία των βαθμολογιών των υποψηφίων για τα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ της χώρας, με τις εφετινές πανελλαδικές εξετάσεις. Στο πρώτο επιστημονικό πεδίο αναμένεται πτώση εφέτος στα Παιδαγωγικά τμήματα. Αντιθέτως, στο πέμπτο επιστημονικό πεδίο (οικονομία και διοίκηση) το εντυπωσιακό νούμερο των 20,6 % λιγότερων υποψηφίων σε σχέση με την περυσινή εξεταστική διαδικασία, οδηγεί τις βάσεις στο πεδίο αυτό σε πτώση και μάλιστα σε «γκρέμισμα» στις χαμηλές σχολές του.

Κινδυνεύουν να μείνουν στην ίδια τάξη μαθητές του 18

Δραματική αύξηση των μαθητών της Α’ Λυκείου, που παραπέμπονται για επαναληπτικές εξετάσεις το Σεπτέμβριο, καταγράφηκε φέτος σε σχέση με πέρσι στα σχολεία της Θεσσαλονίκης, εξαιτίας του νέου εξεταστικού συστήματος και της Τράπεζας Θεμάτων. Μάλιστα, μεταξύ των μετεξεταστέων, υπάρχουν και αριστούχοι με μέσο όρο βαθμολογίας 18.

Αυτό καταγγέλλουν οι καθηγητές των ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης, που χαρακτηρίζουν το νέο σύστημα «παράλογο και αδιέξοδο».