Παρασκευή 21 Φεβρουαρίου 2025

Η νέα έκθεση της UNESCO ζητά πολυγλωσσία στην εκπαίδευση και τη συμπερίληψη.

Φέτος, σηματοδοτείται η 25η επέτειος της Διεθνούς Ημέρας Μητρικής Γλώσσας, γιορτάζοντας ένα τέταρτο του αιώνα προσπαθειών για τη διατήρηση και την προώθηση της χρήσης της μητρικής γλώσσας.

Μία νέα έκθεση της UNESCO, με τίτλο Languages matter: Global guidance on multilingual education, δημοσιεύτηκε με αφορμή τη Διεθνή Ημέρα Μητρικής Γλώσσας στις 21 Φεβρουαρίου 2025, και η οποία τονίζει την αναγκαιότητα της πολυγλωσσίας στα εκπαιδευτικά συστήματα, ούτως ώστε τα παιδιά να μαθαίνουν σε μία γλώσσα που καταλαβαίνουν.

21 Φεβρουαρίου: Διεθνής Ημέρα Μητρικής Γλώσσας

Θέμα 2025: Αργυρή Επέτειος της Διεθνούς Ημέρας Μητρικής Γλώσσας

Οι γλώσσες είναι θεμελιώδεις για την εκπαίδευση και τη βιώσιμη ανάπτυξη, καθώς αποτελούν το κύριο μέσο μέσω του οποίου μεταδίδεται η γνώση και διατηρούνται οι πολιτισμοί. Με περίπου 8.324 γλώσσες παγκοσμίως σήμερα, πολλές διατρέχουν τον κίνδυνο εξαφάνισης λόγω της παγκοσμιοποίησης και των κοινωνικών αλλαγών.

Ερευνα HuffPost: Είναι η ΔΕΠΥ διαταραχή ή απλά μειονέκτημα - Παρέμβαση της υφυπουργού Παιδείας

Αυξημένος κατά 1 εκατομμύριο από το 2016 είναι ο αριθμός των παιδιών που διαγνώσθηκαν με ΔΕΠΥ (διαταραχή ελλειμματικής προσοχής και η υπερκινητικότητα) το 2022 σύμφωνα με έρευνα των Κέντρων Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων (ΗΠΑ). Συγκεκριμένα, το 11,4% των παιδιών ηλικίας 3-17 ετών διαγνώσθηκαν με ΔΕΠΥ, κάτι που αντιστοιχεί σε 7 εκατομμύρια παιδιά.

Ωνάσεια Σχολεία: Τα δώδεκα σχολεία που θα λειτουργήσουν από τον Σεπτέμβριο - Δύο στη Θεσσαλονίκη

Οριστικοποιήθηκαν τα πρώτα δώδεκα σχολεία (έξι γυμνάσια και έξι λύκεια) που θα λειτουργήσουν από το νέο σχολικό έτος, τον Σεπτέμβριο του 2025, ως Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία.

Δήμος Παύλου Μελά: Πέντε νέα σχολεία και βελτιωτικές παρεμβάσεις σε άλλα επτά

Πέντε νέες σχολικές μονάδες, μία εκτεταμένη κτιριακή αναβάθμιση και σημαντικές βελτιωτικές παρεμβάσεις σε επιπλέον επτά σχολεία υλοποιεί η διοίκηση του δήμου Παύλου Μελά. Ο δήμαρχος Παύλου Μελά, Δημήτρης Ασλανίδης, έχει θέσει υψηλά στην ατζέντα του το ζήτημα της σχολικής στέγης, με στόχο να δημιουργηθεί ένα καλύτερο σχολικό περιβάλλον για τα παιδιά, όπως επισημαίνεται στην ανακοίνωση του δήμου.

FIFA: Νέος οδηγός για την υποστήριξη του ποδοσφαίρου των ατόμων με αναπηρία παγκοσμίως

Η FIFA δημοσίευσε έναν εκτενή οδηγό- FIFA Disability Football Toolkit- για να υποστηρίξει την αυξημένη συμμετοχή στο ποδόσφαιρο των ατόμων με αναπηρία παγκοσμίως και να παρέχει περισσότερες ευκαιρίες

Πώς θα φτιάξετε τη διάθεση ενός βρέφους που περνάει μια ασθένεια

Όσες μαμάδες έχουν βρεφάκια γνωρίζουν πόσο δύσκολη είναι η περίοδος μίας ασθένειας. Το γεγονός μάλιστα ότι δεν μπορούν να μιλήσουν ώστε να επικοινωνήσουν για αυτό που τους ενοχλεί, κάνει την κατάσταση ακόμα πιο αγχωτική και ψυχοφθόρα.

Ανησυχία για το μέλλον των Κέντρων Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών με Αναπηρία

Τον τελευταίο καιρό υπάρχει έντονη ανησυχία για τη συνέχισή ή όχι της λειτουργίας των ΚΔΑΠ -ΑΜΕΑ στη χώρα μας. Σύμφωνα με την ανακοίνωση του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, στο τέλος του έτους θα λήξει το πρόγραμμα χρηματοδότησης τους. Ο Βουλευτής Φθιώτιδας κ. Σαρακιώτης, αναφέρεται σε δήλωση της αρμόδιας Υπουργού στη Βουλή για μείωση των ευρωπαϊκών πόρων ανά διετία και ανασφάλεια για το αν τελειώνει το ευρωπαϊκό πρόγραμμα χρηματοδότησης.

Βρετανία: Οι αρχές θα ξεκινήσουν έρευνα για τις επιπτώσεις που έχει στην υγεία παιδιών η χρήση ηλεκτρονικού τσιγάρου

Η Βρετανία θα ερευνήσει τις μακροχρόνιες συνέπειες που έχει το άτμισμα σε παιδιά ηλικίας ακόμη και οκτώ ετών στο πλαίσιο μιας δεκαετούς μελέτης για την υγεία και τη συμπεριφορά τους, ανακοίνωσε  η κυβέρνηση.

Healing Marks: Η δύναμη της αυτοαποδοχής και η κατάρριψη στιγματιστικών προτύπων ομορφιάς

Το Healing Marks είναι μια προσβάσιμη και συμπεριληπτική πρωτοβουλία, αφιερωμένη στον επαναπροσδιορισμό της ομορφιάς, στην προώθηση της αυτοαποδοχής και στη δημιουργία μιας πλατφόρμας όπου οι άνθρωποι μπορούν να διεκδικούν ίσες ευκαιρίες για όλες, όλους και όλα. Μέσα από φωτογραφίες και βίντεο, το έργο φωτίζει τις ιστορίες ανθρώπων με ουλές και σωματικές διαφορετικότητες που διαμορφώθηκαν από τις εμπειρίες και τις προκλήσεις τους - δίνοντας τους φωνή και βήμα για να ακουστούν.