Δευτέρα 7 Μαρτίου 2016

Παζλ και ανάπτυξη δεξιοτήτων

Τα puzzle έχουν κερδίσει με την αξία τους περίοπτη θέση σε παιδικά δωμάτια, σχολικές αίθουσες, χώρους αναμονής και κυρίως στις καρδιές μικρών και μεγάλων παιδιών. Εκτός από μια απολαυστική δραστηριότητα που γεμίζει με πολύ όμορφο και δημιουργικό τρόπο τον ελεύθερο χρόνο, συμβάλλουν στη γνωστική, συναισθηματική, ακόμα και κοινωνική ανάπτυξη των παιδιών, αφού συντελούν:

- Στην ανάπτυξη της λεπτής κινητικότητας και του οπτικοκινητικού συντονισμού: αν και το μέγεθος των κομματιών ποικίλει ανάλογα με την ηλικία των παιδιών, η τοποθέτησή τους στη σωστή θέση απαιτεί επιδέξιες κινήσεις.

- Στην ανάπτυξη της παρατηρητικότητας του παιδιού που καλείται να λάβει υπόψη του τα χρώματα, τα αντικείμενα που απεικονίζονται στο παζλ, αλλά και το σχήμα των κομματιών, τα οποία τις περισσότερες φορές έχουν ανεπαίσθητες διαφορές μεταξύ τους. 

- Στην ανάπτυξη της ικανότητας συγκέντρωσης 

- Στην ανάπτυξη ενός μεθοδικού τρόπου εργασίας και στην κατανόηση της αξίας της προσέγγισης των δραστηριοτήτων μέσω στρατηγικών (πχ πρώτα χωρίζουμε τα κομμάτια που αποτελούν το γύρω γύρω από τα κομμάτια τού εσωτερικού, στη συνέχεια κάνουμε τα κομμάτια τού γύρω γύρω, χωρίζουμε τα κομμάτια τού εσωτερικού κατά χρώμα κοκ).

- Στην ανάπτυξη της ικανότητας επίλυσης προβλημάτων

- Στην κατανόηση της αξίας ολοκλήρωσης των έργων, αφού η ολοκλήρωση ενός παζλ γίνεται άμεσα και εύκολα αντιληπτή και δεν απαιτεί – συνήθως- πολύ χρόνο με κίνδυνο να απογοητευτεί ή να κουραστεί το παιδί. Η χαρά και η ικανοποίηση που αισθάνεται το παιδί όταν βλέπει τελειωμένο το puzzle συμβάλλει είναι ο καλύτερος τρόπος για να μάθει να μην αφήνει στη μέση τις δραστηριότητες με τις οποίες καταπιάνεται. 

- Στην κατανόηση της τάξης και του συμμαζέματος των υλικών, αφού ακόμα και αν χαθεί μόνο ένα κομμάτι το παζλ δεν μπορεί να ολοκληρωθεί. Με αυτόν τον τρόπο το παιδί μαθαίνει να προσέχει και να σέβεται τα παιχνίδια του και να μην τα πετάει αριστερά και δεξιά, καθώς υπάρχει ο κίνδυνος να χαθούν. 

- Στην ανάπτυξη της ικανότητας του παιδιού να απασχολείται μόνο του κάνοντας κάτι δημιουργικό 

- Στην ανάπτυξη της ικανότητας συνεργασίας με άλλα παιδιά αν η δημιουργία του παζλ είναι ομαδική υπόθεση. 

- Στη γνωστική ανάπτυξη του παιδιού, καθώς αφενός του δίνεται η ευκαιρία να μιλήσει για την εικόνα του παζλ, και αφετέρου μέσα από τα παζλ ειδικής θεματολογίας μπορεί να γνωρίσει αριθμούς, γράμματα, ζώα, αντίθετα κοκ

Ιωάννα Αγγέλου
Ειδική Παιδαγωγός - Νηπιαγωγός

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου