Κυριακή 6 Νοεμβρίου 2022

Υπομονή (Ιστορίες αυτισμού)

Mimi & Eunice

Κάθε φορά το μάθημά μας με τον Κ. αρχίζει με τα αγαπημένα του καρτελάκια: 52 υπέροχες εικόνες ζώων που ονομάζει ολόσωστα και μου τα δίνει ένα ένα για να τα βάλω το ένα δίπλα στο άλλο στο θρανίο.

Πότε πότε ανάμεσα στα ονόματα των ζώων ηχολαλεί και κάποιον διάλογο που του έχει μείνει από τα παιδικά της τηλεόρασης. Τον λέει φωνάζοντας και κοιτώντας μακριά, ακολουθεί μια παύση λίγων δευτερολέπτων και μετά συνεχίζει κανονικά την δραστηριότητά του.

Στο τελευταίο μας μάθημα, το πρώτο πρώτο καρτελάκι έτυχε να είναι ο πρωταγωνιστής ενός επεισοδίου της αγαπημένης του σειράς. Στο παιδικό, ο κύριος Ρινόκερος έχει γενέθλια, αλλά η τούρτα έχει τελειώσει πριν φάει εκείνος. Έτσι τα ζωάκια του δάσους του εύχονται απλώς χρόνια πολλά.

«Ωχ, όχι! Δεν έχει τούρτα για τον κύριο Ρινόκερο. Χρόνια πολλά, κύριε Ρινόκερε» ακούστηκε η φωνή του Κ. που αντί να ακολουθήσει τη γνωστή διαδικασία, αποφάσισε ότι δίκαιο και σωστό ήταν να πούμε χρόνια πολλά σε όλα τα ζωάκια που είχαν γενέθλια και δεν είχαν τούρτα.

«Ωχ, όχι! Δεν έχει τούρτα για τον κύριο Ελέφαντα. Χρόνια πολλά, κύριε Ελέφαντα».

«Ωχ, όχι! Δεν έχει τούρτα για την κυρία Χελώνα. Χρόνια πολλά, κυρία Χελώνα».

52 φορές ο ίδιος διάλογος με έναν Κ. να χαίρεται σε κάθε ευχή που δίνει. Και εσύ απλά να κάνεις υπομονή, ξέροντας ότι αν διακόψεις την διαδικασία θα τον ταράξεις τόσο πολύ που το μάθημά σου θα πάει περίπατο.

Η διδασκαλία σε ένα παιδί στο Φάσμα του Αυτισμού θέλει υπομονή, αγάπη στην επανάληψη και στη ρουτίνα και αργό ρυθμό. Χρειάζεσαι χρόνο για να το παρατηρήσεις, να το καταλάβεις, να κερδίσεις την εμπιστοσύνη του. Και χρειάζεται άπειρη υπομονή για να αντέξεις την επανάληψη των ίδιων εκφράσεων και των ίδιων κινήσεων ξανά και ξανά και ξανά και ξανά…

Χρόνος και υπομονή: οι δύο σύμμαχοί μας για να τους προσφέρουμε ό,τι καλύτερο μπορούμε.

Ιωάννα Αγγέλου
Ειδική Παιδαγωγός (Παν. Θεσσαλίας)
Νηπιαγωγός (Α.Π.Θ.)
MEd - Μεταπτυχιακό Δίπλωμα στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου