Πόσες φορές έχουμε προσπαθήσει να καταλάβουμε αν κάποιο παιδί στο φάσμα του αυτισμού και χωρίς προφορικό λόγο, ξέρει τα χρώματα; Και ενώ αποτυγχάνει σταθερά να τα αναγνωρίσει στο υλικό που χρησιμοποιούμε και τα εντάσσουμε στο πρόγραμμα διδασκαλίας, έρχεται ξαφνικά μια στιγμή και αποκαλύπτεται ότι τα ξέρει και μάλιστα πολύ καλά.
Ένας ιδιαίτερα αποτελεσματικός τροπος για αξιολόγηση της γνώσης των χρωμάτων (αλλά και της διδασκαλίας τους) είναι ο παρακάτω: ζωγραφίζουμε στο πάτωμα της αυλής ή σε μεγάλο χαρτί (1-1,5 μέτρων μήκους) κύκλους με τα βασικά χρώματα (3-4 από κάθε χρώμα) και ζητάμε από το παιδί να περπατήσει επάνω τους πχ “περπάτα στους κόκκινους” ή να περάσει με το αυτοκινητάκι του μόνο από τους κόκκινους κύκλους. Η ίδια δραστηριότητα μπορεί να χρησιμοποιηθεί για ανάπτυξη της αδρής κινητικότητας– ισορροπίας, καθώς και για την κοινωνικοποίησή του, αφού μπορεί να πάρει καθαρά παιγνιώδη μορφή (ιδίως στο νηπιαγωγείο, με τους μαθητές με και χωρίς αυτισμό, να πατούν σαν αποστολή πάνω σε κύκλους συγκεκριμένου χρώματος).
Ιωάννα Αγγέλου
Ειδική Παιδαγωγός - Νηπιαγωγός
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου