Όταν το παιδί μπει στο δημοτικό αρχίζουν και τα διαβάσματα. Αντιγραφή, ανάγνωση, γραμματική, μαθηματικά... Πολλοί γονείς είναι από πάνω από τα παιδιά κι ελέγχουν στενά τα διαβάσματα τους. Άλλοι προτιμούν να μάθουν στα παιδιά τους να μελετούν μόνα τους. Πάντως, έρευνα Βρετανών επιστημόνων έδειξε πως έστω και μισή ώρα μελέτης με τη μητέρα λαένο το παιδί να βελτιώνει τις γνωστικές του ικανότητες.
Ερευνητές από το Πανεπιστημιακό Κολέγιο του Λονδίνου και το Πανεπιστήμιο του Έσσεξ στη Βρετανία μελέτησαν στοιχεία από 8.000 παιδιά μέσα σε διάστημα 16 ετών της ζωής τους
Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν πως η μισάωρη βοήθεια της μητέρας στην καθημερινή μελέτη των μικρών παιδιών το βοηθά να γίνει εξυπνότερο.
Συγκεκριμένα, τα παιδιά μεταξύ 3-7 ετών που βοηθούνται από τη μητέρα τους στο διάβασμα φαίνεται πως αναπτύσσουν περισσότερο τις γνωστικές τους ικανότητες σε σχέση με τα υπόλοιπα παιδιά.
Επιπλέον, ο αντίκτυπος της καθημερινής επαφής με τη μητέρα φαίνεται πως είναι σημαντικός και στις κοινωνικές σχέσεις του παιδιού στη μετέπειτα ζωή του.
Όπως τόνισε ο επικεφαλής της έρευνας καθηγητής Marco Francesconi «υπάρχουν δυο σημαντικά ευρήματα που προκύπτουν από αυτή τη μελέτη. Το πρώτο είναι πως τα παιδιά που περνούν χρόνο με τις μητέρες τους σε “εκπαιδευτικές δραστηριότητες” μεταξύ των ηλικιών 3-7, όπως το διάβασμα ή η βοήθεια με τις ασκήσεις τους, τείνουν να αναπτύσσουν περισσότερο τις γνωστικές τους ικανότητες. Το δεύτερο εύρημα είναι πως τα παιδιά που περνούν χρόνο με τις μητέρες τους σε “δημιουργικές δραστηριότητες”, όπως η ζωγραφική ή ο χορός, τείνουν να κοινωνικοποιούνται καλύτερα».
Ο ίδιος συμπλήρωσε πως μισή ώρα ενασχόλησης με το παιδί κάθε μέρα στις παραπάνω δραστηριότητες, αρκεί ώστε να ενισχύσει σημαντικά τόσο την εξυπνάδα όσο και την κοινωνικότητα του παιδιού.
Η μελέτη εστίασε στην επίδραση της επαφής του παιδιού με την μητέρα του, μη καθιστώντας σαφές αν το ίδιο αποτέλεσμα προκύπτει και μέσω της ανάλογης επαφής με τον πατέρα.
Πηγή: healthview
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου