Σάββατο 14 Μαρτίου 2015

Βarbie: Μιλάει και... κρυφακούει

Η Barbie έγινε 56 ετών και το «γιορτάζει» με μια νέα κούκλα ικανή να καταγράφει όσα (κρυφα)ακούει. Γονείς και οργανώσεις καταναλωτών, ωστόσο, διαμαρτύρονται βλέποντας κινδύνους για την ιδιωτικότητα και την ασφάλεια

Οι τοίχοι μπορεί σε γενικές γραμμές να μην έχουν αυτιά, αλλά η νέα Barbie έχει και τα χρησιμοποιεί για να «μαρτυράει» όσα ακούει στα κεντρικά των εταιρειών «Mattel» και «ToyTalk» στην Καλιφόρνια.

Η τελευταία «μετενσάρκωση» της θρυλικής κούκλας, που προ ημερών συμπλήρωσε 56 χρόνια ζωής (ήταν 9 Μαρτίου του 1959 όταν έκανε την παρθενική της εμφάνιση), ακούει στο όνομα «Hello Barbie», φέρει ενσωματωμένο υπολογιστή, συνδέεται σε δίκτυο WiFi, και μπορεί να απαντάει σε όσα... ακούει αλλά και να τα αποθηκεύει για... μελλοντικές συζητήσεις.

Υπάρχει συγκεκριμένα ένα κουμπί στη ζώνη της που όταν το πατάς αυτή στήνει αυτί και «ηχογραφεί» όσα της λες. Εν συνεχεία, στέλνει τα ηχητικά ντοκουμέντα στα κεντρικά των κατασκευαστών της, όπου αυτά αποθηκεύονται και περνούν από ειδική επεξεργασία, για να σταλούν τελικώς πίσω ως έξυπνες απαντήσεις, προκαλώντας έτσι ενθουσιασμό στο παιδί, που ξαφνικά βλέπει την κούκλα του να ανταποκρίνεται σε όσα της λέει. Διαφημισμένη και ως «η πρώτη διαδραστική κούκλα στον κόσμο», η «Hello Barbie», προϊόν της συνεργασίας των εταιρειών «Mattel» και «ToyTalk», παρουσιάστηκε τον Φεβρουάριο σε έκθεση παιχνιδιών στη Νέα Υόρκη και αναμένεται να φτάσει στα ράφια των καταστημάτων τα Χριστούγεννα.

Ωστόσο, ήδη έχει ξεσπάσει σάλος αντιδράσεων από γονείς και οργανώσεις καταναλωτών διεθνώς, που υποστηρίζουν πως η κούκλα παραβιάζει την ιδιωτικότητα των παιδιών και των οικογενειών τους, εκθέτοντας προσωπικά δεδομένα και κάνοντας τα παιδιά ευάλωτα σε πιθανές επιθέσεις από χάκερ (που θα μπορούσαν θεωρητικά ακόμη και να παρέμβουν στη διαδικασία στέλνοντας τα δικά τους μηνύματα μέσω της κούκλας). «Τα παιδιά που παίζουν με τη Hello Barbie δεν μιλούν απλώς σε μια κούκλα, μιλούν απευθείας σε έναν κολοσσό της παιχνιδοβιομηχανίας», σημειώνει η Σούζαν Λιν, διευθύντρια της οργάνωσης «Campaign for a Commercial-Free Childhood», που έχει ξεκινήσει διαδικτυακή εκστρατεία με στόχο την απόσυρση του συγκεκριμένου προϊόντος. «Mattel» και «ToyTalk» πάντως υπερασπίζονται τη διαδραστική κούκλα τους ως απολύτως ασφαλή.

Στο επίκεντρο έντονης κριτικής

Αν και γενικώς αγαπητή, η Barbie έχει στο παρελθόν βρεθεί πολλές φορές στο επίκεντρο έντονης κριτικής ως αμφιλεγόμενο πρότυπο για τα παιδιά: άλλοτε ως ανορεξικά λεπτή, άλλοτε ως υπέρ το δέον σέξι, άλλοτε ως ανήλικη μητέρα ή ανήλικη με τατουάζ κ.ά. Σε τέτοια συχνότητα μάλιστα, ώστε κάποιοι να υποστηρίζουν ότι κάθε φορά που η Barbie γίνεται θέμα στις ειδήσεις είναι για κακό.

ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΚΑΦΙΔΑΣ
Πηγή: Έθνος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου