Κυριακή 18 Απριλίου 2010

Τι δυσκολεύει έναν δυσλεξικό στα μαθηματικά και πώς μπορούμε να τον βοηθήσουμε

(από το βιβλίο «Δυσλεξία» της Paula Wiltshire των Εκδόσεων Σαββάλας)

Τι δυσκολεύει έναν δυσλεξικό στα μαθηματικά
• Μπορεί να διαβάζει λάθος τις γραπτές οδηγίες, να ξεχνά λέξεις ή αριθμούς ή να τα διαβάζει ανάποδα.
• Μπορεί να διαβάζει ή να γράφει ανάποδα τους αριθμούς : 42 αντί για 24, 6 αντί για 9, 5 αντί για 2, ε αντί για 3 κα
• Δυσκολίες στην οπτική επεξεργασία συχνά οδηγούν σε λανθασμένη ανάγνωση : χ αντί για +, + αντί για – κα. Αυτό μπορεί να συμβεί ακόμη και όταν χρησιμοποιεί κομπιουτεράκι.
• Δυσκολίες με την έννοια της διαδοχής μπορεί να δημιουργήσουν προβλήματα στο μέτρημα και την προπαίδεια.
• Η αδύναμη βραχυπρόθεσμη μνήμη μπορεί να δημιουργήσει προβλήματα στις πράξεις που γίνονται με το μυαλό. Ο δυσλεξικός πιθανόν να χρησιμοποιεί τα δάχτυλά του όταν προσπαθεί να εκτελέσει αριθμητικές πράξεις με το μυαλό του.
• Η δυσκολία στην αντίληψη της σημασίας της θέσης μπορεί να δημιουργεί προβλήματα σε κάποιον που έχει οπτικές δυσκολίες, με αποτέλεσμα συχνά να τοποθετεί αριθμούς σε λάθος στήλες.
• Το αλγεβρικά και τα γεωμετρικά σύμβολα μπορούν επίσης να δημιουργήσουν προβλήματα.


Πώς να βοηθήσεις έναν δυσλεξικό στα μαθηματικά

• Κάνε τα μαθηματικά κατανοητά. Χρησιμοποίησε φυσικά αντικείμενα, χάντρες και ξύλινους κύβους για παράδειγμα, έτσι ώστε το άτομο να μπορεί να καταλάβει το νόημα των αριθμών.
• Χρησιμοποίησε νοηματικές κάρτες, για παράδειγμα αυτές που δείχνουν πώς προκύπτουν οι αριθμοί μέσω διαφόρων πράξεων : 9=8+1, 6+3, 4+5, 3Χ3
• Από τη στιγμή που το άτομο αρχίζει να υπολογίζει με σχετική ακρίβεια, μην το εμποδίζεις να χρησιμοποιεί κομπιουτεράκι. Αν έχει την ικανότητα να καταλάβει ότι η απάντηση είναι λάθος, δεν υπάρχει λόγος να το αφήσεις να παιδεύεται.
• Μπορείς να εξηγήσεις τα κλάσματα και τους δεκαδικούς αριθμούς χρησιμοποιώντας αληθινά τρόφιμα – κέικ, σοκολάτες, μήλα κτλ
• Ποτέ μην εμποδίσεις κάποιον να κάνει αριθμητικές πράξεις με το δικό του τρόπο –αρκεί να τις κάνει σωστά !

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου