(από το βιβλίο «Δυσλεξία» της Paula Wiltshire των Εκδόσεων Σαββάλας)
ΑΝΑΓΝΩΣΗ
• Ρώτησέ τον τι είδους βοήθεια χρειάζεται. Η απόφαση είναι του αναγνώστη.
• Αν διαβάζει με ευχέρεια και έχει μια γενική εικόνα του κειμένου, μη διορθώνεις το παραμικρό λάθος του.
• Αν έκανε ένα λάθος που αλλάζει το νόημα, περίμενε να τελειώσει την πρόταση και ύστερα ζήτησέ του να την ξαναδιαβάσει και να ελέγξει τη λέξη που έκανε λάθος.
• Αν παιδεύεται με μια λέξη, ενθάρρυνέ τον να διαβάσει από τα αριστερά προς τα δεξιά λέγοντας δυνατά τα γράμματα και ταιριάζοντάς τα σε συλλαβές.
• Να χρησιμοποιείς πάντα τους ήχους και όχι τα ονόματα των γραμμάτων.
• Αν δεν καταφέρνει να διαβάσει μια λέξη, μην τον αφήνεις να παιδεύεται. Πες του εσύ τη λέξη και συνεχίστε.
• Μερικές φορές είναι χρήσιμο να του διαβάσεις εσύ δυνατά την πρώτη πρόταση ή παράγραφο για να του δώσεις τη γενική εικόνα και το ύφος του βιβλίου ή του κειμένου.
• Πρότεινέ του να ακούσει βιβλία σε κασέτα ή να τα δει σε βίντεο πριν ξεκινήσει να τα διαβάζει, έτσι ώστε να έχει μια γενική ιδέα για την υπόθεση και τους χαρακτήρες.
ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑ
• Να σπας τη λέξη σε μικρότερα τμήματα
- Πρώτα να λες τις λέξεις ολόκληρες
- Έπειτα να λες τις συλλαβές ξεχωριστά
- Να παίρνεις την πρώτη συλλαβή και να προφέρεις τους ήχους των γραμμάτων ξεχωριστά
- Να ταιριάζεις τους ήχους και να επαναλαμβάνεις τη συλλαβή
- Να τον ενθαρρύνεις να λέει τους ήχους καθώς τους γράφει
• Ο δυσλεξικός πρέπει να είναι πάντα εκείνος που ελέγχει τι έχει γράψει.
• Μην του δείχνεις τα συγκεκριμένα λάθη που έχει κάνει. Αντί αυτού, να του δείχνεις τον τύπο των λαθών που έχει κάνει.
• Ζήτησε από τους δασκάλους του να μην του βάζουν κακούς βαθμούς για την ανορθογραφία, το γραφικό χαρακτήρα ή τη στίξη.
• Να είσαι πάντα θετικός και να τον ενθαρρύνεις.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου