Τετάρτη 27 Ιανουαρίου 2010

Έναρξη τον Ιούνιο για τα πρωτάκια του Γυμνασίου



Στην ανάρτησή μας "Ο φόβος του πρωτάρη στο Γυμνάσιο" είχαμε αναφέρει τα ερευνητικά αποτελέσματα των δρ. Αναστασάτου και κ. Κεχαγιά, οι οποίοι διερεύνησαν πώς βίωναν οι μαθητές τη μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο.
Σήμερα, σε άρθρο της Katherine Sellgren, δημοσιεύονται οι προτάσεις άλλων ερευνητών, οι οποίοι υποστηρίζουν ότι οι μαθητές που μεταβαίνουν στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση είναι προτιμότερο να αρχίζουν το σχολικό τους έτος τον Ιούνιο και όχι τον Σεπτέμβριο.
Σύμφωνα με τους ερευνητές, ο επιπλέον χρόνος θα δώσει τη δυνατότητα στους μαθητές να εξοικειωθούν με το νέο τους περιβάλλον που ενδέχεται να τους φοβίζει,  το διαφορετικό ωρολόγιο πρόγραμμα και τα εξειδικευμένα μαθήματα.
Η έρευνα, που διεξήχθει από το Πανεπιστήμιο του Μπρίστολ σε συνεργασία με το Ίδρυμα Quartet Community, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι πολλά παιδιά δεν έχουν τα απαραίτητα συναισθηματικά εφόδια για να διαχειριστούν αυτές τις αλλαγές. Οι συμμετέχοντες επιστήμονες προειδοποιούν μάλιστα ότι αυτό το γεγονός μπορεί να επηρεάσει έντονα τα ακαδημαϊκά τους επιτεύγματα.
Παρά το γεγονός ότι η μετάβαση στο Γυμνάσιο αντιμετωπίζεται από κάποιους μαθητές ως ευκαιρία διεύρυνσης των οριζόντων τους και απόκτηση ανεξαρτησίας, η έρευνα εστιάζεται στην ανάγκη των υπόλοιπων μαθητών, οι οποίοι χάνουν την αυτοπεποίθησή τους στο θέμα της μάθησης και δεν ακολουθούν την αναμενόμενη διαδρομή προόδου.
Οι ερευνητές προτείνουν οι μαθητές να περνούν τρεις ημέρες την εβδομάδα στο μελλοντικό τους γυμνάσιο και δύο ημέρες  στο δημοτικό που φοιτούσαν.  Μάλιστα, το συνδέουν και με τη μη παραγωγική περίοδο της τελευταίας τάξης του δημοτικού που ξεκινάει με την πραγμάτωση του ειδικού διαγωνίσματος  προβίβασης SAT, το Μάιο. Με την ολοκλήρωση των εξετάσεων αυτών, ο μαθητής μπορεί να μεταβεί σε μία νέα φάση στην εκπαίδευσή του που να αποτελεί πρόκληση.
Η μελέτη αυτή θα παρουσιαστεί τους προσεχείς μήνες στους αρμόδιους εκπαιδευτικής πολιτικής από τους καθηγητές Sutherland και Stewart.




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου