«Ζωντανό φροντιστήριο» θα έχουν από εφέτος στα κομπιούτερ τους οι μαθητές της Γ΄ τάξης του Λυκείου για την προετοιμασία τους για τις πανελλαδικές εξετάσεις. Ταυτόχρονα όμως και οι μαθητές της Β΄ τάξης του Λυκείου θα μπορούν να παρακολουθήσουν καθηγητές να παραδίδουν online μαθήματα, σε όλα τα αντικείμενα, ενώ θα τους δίδεται η δυνατότητα να κάνουν ερωτήσεις στις οποίες θα παίρνουν απαντήσεις μία με δύο φορές την εβδομάδα.
Το «ψηφιακό σχολείο» μπαίνει από την εφετινή χρονιά σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης και, όπως δηλώνει η υπουργός Παιδείας κυρία Αννα Διαμαντοπούλου στο «Βήμα», τοποθετεί τη χώρα μας ένα βαγόνι μπροστά στην «παγκόσμια ατμομηχανή». «Το μεγάλο στοίχημα είναι ανεξαρτήτως κρίσης και συνθηκών να ανταποκριθούμε στις νέες ανάγκες τού σήμερα και του αύριο» προσθέτει η κυρία Διαμαντοπούλου. «Το “ψηφιακό σχολείο” είναι η μεγάλη αλλαγή που αφορά όλα τα παιδιά» καταλήγει.
«Ολα αυτά δεν είναι λόγια. Οι αλλαγές αρχίζουν να φαίνονται από εφέτος. Εχει ξεκινήσει η μεγάλη ψηφιακή πλατφόρμα με διαδραστικό εκπαιδευτικό υλικό, καθώς και η επέκταση της ψηφιακής τάξης» προσθέτει μιλώντας στο «Βήμα» η υφυπουργός Παιδείας κυρία Εύη Χριστοφιλοπούλου .
Από την εφετινή χρονιά όλα τα μαθήματα της Ε΄ και της Στ΄ Δημοτικού καθώς και τα μαθήματα του Γυμνασίου και του Λυκείου βρίσκονται αναρτημένα στο Διαδίκτυο και σύντομα θα ανακοινωθεί η ιστοσελίδα στην οποία θα μπορούν να τα βρουν οι ενδιαφερόμενοι από ολόκληρη τη χώρα. Πρόκειται για ιστότοπο της νέας ηλεκτρονικής σελίδας του υπουργείου Παιδείας (www. minedu.gov.gr) ο οποίος ολοκληρώνεται αυτές τις ημέρες.
Μέσω αυτού ο μαθητής θα μπορεί, με διαδραστικό τρόπο, να περιηγηθεί στις σελίδες των βιβλίων του και να λύσει τις ασκήσεις τους με τεστ πολλαπλών επιλογών. Θα μπορεί όμως και να παρακολουθεί βίντεο με πειράματα ή παραδόσεις σε εργαστήρια, στα μαθήματα της Θετικής Κατεύθυνσης. Παράλληλα, από εφέτος οι διαδραστικοί πίνακες αντικαθιστούν τον γνωστό μας μαυροπίνακα και μπαίνουν πιλοτικά σε 1.250 γυμνάσια σε ολόκληρη τη χώρα.
«Στόχος είναι ο μαθητής στις τελευταίες τάξεις του Λυκείου να μη χρειάζεται φροντιστήριο, ούτε βοήθεια» δήλωσε χθες η κυρία Διαμαντοπούλου. «Το “ψηφιακό σχολείο” είναι μια δέσμη πολιτικών που αφορούν τη βελτίωση των υποδομών στα σχολεία, την προμήθεια των υπολογιστών, την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών για την παιδαγωγική χρήση νέων τεχνολογιών, την ανάπτυξη ψηφιακού περιεχομένου, αλλά- τελικά- και τη βελτίωση των διαδικασιών διοίκησης στα σχολεία» λέει σχετικά στο «Βήμα» ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Παιδείας κ. Β. Κουλιάδης . Στο επίπεδο αυτό θα αρχίσει να λειτουργεί από εφέτος ο θεσμός της «κάρτας σχολείου», όπου θα καταγράφονται στο Διαδίκτυο οι ελλείψεις, τα προβλήματα αλλά και οι επιτυχίες κάθε σχολείου. Παράλληλα, το υπουργείο Παιδείας ολοκληρώνει σύντομα τη δημιουργία ψηφιακών βοηθημάτων γα παιδιά με ειδικές ανάγκες.
Η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών
«Οι αλλαγές αρχίζουν να φαίνονται από εφέτος. Εχει ξεκινήσει η μεγάλη ψηφιακή πλατφόρμα με διαδραστικό εκπαιδευτικό υλικό, καθώς και η επέκταση της ψηφιακής τάξης» δήλωσε η υφυπουργός Παιδείας κυρία Εύη Χριστοφιλοπούλου Σε εξέλιξη είναι όμως και μεγάλο πρόγραμμα επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών στις νέες τεχνολογίες που έχει ξεκινήσει από πέρυσι και από το οποίο έχει «περάσει» ήδη μεγάλος αριθμός εκπαιδευτικών.
«Σε όλους τους τομείς, δεν γίνεται να λες μεγάλα λόγια και να κάνεις μεγάλους νόμους, όταν δεν μπορούν να υλοποιηθούν. Πρέπει να δημιουργείς τον καμβά πάνω στον οποίο θα χτίζεις» δήλωσε η κυρία Διαμαντοπούλου. «Το “ψηφιακό σχολείο” αλλάζει πάρα πολλά πράγματα. Υπάρχει ένα ερώτημα που μπαίνει συχνά από τους δημοσιογράφους για τα προβλήματα υποδομών. Θα αφήσουμε μια γενιά παιδιών πίσω, θεωρώντας ότι πρέπει να κάνουμε πρώτα το τέλειο σχολείο, και μετά να βάλουμε τον υπολογιστή; Εμείς θέλουμε αυτή η γενιά να είναι μια γενιά που θα έχει στα χέρια της όλα αυτά που χρειάζεται για να ανταγωνιστεί σε παγκόσμιο επίπεδο» υπογράμμισε.
Σχετικά με τους φορητούς υπολογιστές που δόθηκαν πέρυσι σε μαθητές του Γυμνασίου, η κυρία Διαμαντοπούλου δήλωσε ότι η Ευρωπαϊκή Ενωση ζητεί τα λεφτά πίσω, διότι δόθηκαν χωρίς να υπάρχει ψηφιακό περιεχόμενο, χωρίς να υπάρχει μάθημα και εκπαίδευση των εκπαιδευτικών.
Πηγή: Βήμα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου