Διάλειμμα τέλος. Μετά από 15-20 λεπτά απόλυτης τρέλας, το κουδούνι χτυπάει για μέσα. Και ένας νέος πανικός αρχίζει. Μαθητές που τρέχουν για να μπουν στις τάξεις τους και σπρώχνονται για να φτάσουν πρώτοι. Καβγάδες, μικροτραυματισμοί, φασαρίες, ένταση...
Πόσο πιο απλό και αποτελεσματικό είναι ένα σύστημα όπου οι μαθητές, μόλις χτυπάει το κουδούνι, συγκεντρώνονται στο προαύλιο και κάνουν γραμμές, ακριβώς όπως γίνεται στην προσευχή;
Στα σχολεία που εφαρμόζεται το συγκεκριμένο σύστημα διαπιστώνεται ότι έχει θετικά αποτελέσματα, καθώς με αυτό τον τρόπο :
- αποφεύγονται οι καβγάδες και οι τραυματισμοί από παιδιά που τρέχουν και σπρώχνονται,
- οι μαθητές ηρεμούν και χαλαρώνουν πριν μπουν στις ταξεις τους και μπορούν μόλις καθίσουν στις θέσεις τους να συνεργαστούν με τα άλλα παιδιά και τον/την εκπαιδευτικό,
- οι μαθητές με ιδιαίτερες δυσκολίες συγκέντρωσης, κατανόησης, κοινωνικής προσαρμογής ξέρουν ξεκάθαρα πότε πρέπει να μπουν μέσα γιατί τελείωσε το διάλειμμα και δεν μένουν “ξεχασμένα” σε μια αυλή μέχρι να συνειδητοποιήσει κάποιος ότι λείπουν,
- τα παιδιά μαθαίνουν να συμπεριφέρονται με διαφορετικό τρόπο στους εσωτερικούς χώρους του σχολείου σε σχέση με τους εξωτερικούς, ακόμα και στην ώρα του διαλείμματος, Μαθαίνουν ότι μέσα κάνουμε ησυχία και δεν τρέχουμε, όπως μπορούμε να κάνουμε στην αυλή.
- αποφεύγονται οι σοβαροί τραυματισμοί και οι υλικές καταστροφές στο εσωτερικό της τάξης στο χρονικό διάστημα από την στιγμή που μπαίνουν τα παιδιά μέσα μέχρι να έρθει στην τάξη ο/η εκπαιδευτικός.
Μια μικρή αλλαγή στη σχολική ρουτίνα που λύνει πολλά προβλήματα και εφαρμόζεται εύκολα!
Ιωάννα Αγγέλου
Ειδική Παιδαγωγός (Παν. Θεσσαλίας)
Νηπιαγωγός (Α.Π.Θ.)
MEd - Μεταπτυχιακό Δίπλωμα στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου