Κάποιοι μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες είναι σκέτη πρόκληση. Δέχονται να δουλέψουν μόνο με υλικό που πληροί συγκεκριμένα κριτήρια: δεν μοιάζει με κλασικό μάθημα, είναι ενδιαφέρον, έχει το στοιχείο του ανταγωνισμού και δεν είναι «μωρουδίστικο». Πώς μπορείς όμως να το καταφέρεις, όταν ο μαθητής πρέπει να αποκτήσει στοιχειώδεις γνώσεις που διδάσκονται στην Α΄ Δημοτικού; Πώς μπορείς να διδάξεις τα ζευγαράκια του 10 σε ένα παιδί Δ΄ Δημοτικού που αρνείται να γράψει σε φυλλάδια και βρίσκει «μωρουδίστικα» τα καρτελάκια (flash cards); Μα μέσω της Ναυμαχίας, ενός υπέροχου παιχνιδιού στρατηγικής που πραγματικά μπορεί να γίνει εργαλείο στα χέρια μας.
Πριν από δύο βδομάδες, ο Μ. δεν μπορούσε να «βρει» πλοίο μου για να χτυπήσει και ζήτησε βοήθεια, καθώς είχε αρχίσει να κουράζεται. Και τότε μου παρουσιάστηκε μια μοναδική ευκαιρία. «Οκ, θα σου πω σε ποιον αριθμό έχω πλοίο. Έχω πλοίο σε αυτόν τον αριθμό που αν προσθέσεις το 7 κάνει 10».
Αυτό ήταν. Από τότε καθιερώθηκε. Όταν περνάνε 2-3 γύροι χωρίς να καταφέρουμε να χτυπήσουμε πλοίο του αντιπάλου μας, ζητάμε βοήθεια και την παίρνουμε με τη μορφή μαθηματικών πράξεων.
Και έτσι, το κέρδος μας είναι πολλαπλό.
Και μαθαίνουμε μαθηματικά.
Και διασκεδάζουμε.
Και δεν απογοητευόμαστε.
Και τελειώνουμε γρήγορα τις παρτίδες!
Ιωάννα Αγγέλου
Ειδική Παιδαγωγός (Παν. Θεσσαλίας)
Νηπιαγωγός (Α.Π.Θ.)
MEd - Μεταπτυχιακό Δίπλωμα στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου