Έχετε σκεφτεί πόσα παιχνίδια μπορείτε να παίξετε με τα παιδιά σας με έναν απλό φακό; Δείτε μερικές ιδέες για να περάσετε όμορφα και δημιουργικά τον ελεύθερο χρόνο σας, τις δύσκολες στιγμές μιας διακοπής ρεύματος ή ένα βαρετό βράδυ σε ένα μέρος χωρίς παιχνίδια και ταυτόχρονα να καλλιεργήσετε τη φαντασία, τη δημιουργικότητα, να βελτιώσετε τον οπτικοκινητικό συντονισμό, την παρατηρητικότητα, τη διατήρηση της προσοχής και τον χρόνο αντίδρασης των παιδιών.
1)» Δημιουργήστε σκιές ζώων στον τοίχο»: το κλασικότερο ίσως παιχνίδι σκιών που έχουμε παίξει όλοι κάποια στιγμή στη ζωή μας. Κεφάλια λύκων, πεταλούδες και ό,τι άλλο μπορεί να φανταστεί κανείς ζωντανεύουν με τη βοήθεια των χεριών, της φαντασίας και ενός φακού!
2) “Κλέφτες σε σκοτεινό δωμάτιο»: Κρύψτε στο δωμάτιο αντικείμενα «αξίας» πχ κολιέ, χρήματα κτλ, σβήστε το φως και δώστε 2 λεπτά στο παιδί για να τα ανακαλύψει και να τα κλέψει βάζοντάς τα σε ένα σακούλι. Αν θέλετε να το κάνετε πιο ενδιαφέρον, δημιουργήστε «παγίδες» που θα ενεργοποιούν τον συναγερμό πχ πλαστικά κυπελάκια στο πάτωμα, μάλλινες κλωστές (νήματα) δεμένες σε διάφορα σημεία του δωματίου από όπου το παιδί θα πρέπει να περάσει από πάνω ή από κάτω χωρίς να τις ακουμπήσει.
3) «Σημάδι»: Σκορπίστε διάφορα αντικείμενα μικρά και μεγάλα στο πάτωμα ή πάνω στα έπιπλα και ζητήστε από το παιδί να σημαδεύει με το φακό γρήγορα το αντικείμενο που του ζητάτε.
4) «Τρελές ιστορίες»: Φτιάξτε τρελές ή αστείες ιστορίες με τα αντικείμενα του δωματίου. Το παιχνίδι μπορεί να παιχτεί με έναν ή δύο παίκτες. Κάθε παίκτης παίρνει με τη σειρά τον φακό και τον στρέφει πάνω σε κάποιο αντικείμενο. Το αντικείμενο αυτό όπου έπεσε η δέσμη φωτός αποτελεί το επόμενο στοιχείο που πρέπει να συμπεριλάβει στην ιστορία του .
5) «Μάντεψε τι ζωγράφισα/ μάντεψε τι έγραψα»: Με τη δέσμη φωτός του φακού, κάθε παίκτης καλείται να γράψει μια λέξη ή να ζωγραφίσει κάτι που οι υπόλοιποι παίκτες πρέπει να βρουν.
6) «Κυνηγώντας τη δέσμη φωτός»: παιχνίδι κίνησης που μπορεί να παιχτεί σε έναν μεγάλο χώρο ή ακόμα και πάνω σε ένα τραπέζι. Ένας παίκτης χειρίζεται τον φακό και τον στρέφει σε κάποιο σημείο του χώρου. Οι άλλοι παίκτες καλούνται να «αγγίξουν» την δέσμη φωτός (πχ με το δάχτυλο, με το χέρι, να την πατήσουν κοκ).
7) «Πάτα πάνω στις γραμμές»: με έναν χοντρό μαρκαδόρο, κιμωλία ή κολλητική ταινία σχηματίζουμε γραμμές και σχήματα σε ένα χαρτί, πίνακα, στον τοίχο ή στο πάτωμα και ζητάμε από το παιδί να ρίξει τη δέσμη φωτός πάνω στο περίγραμμα των σχημάτων ακολουθώντας τις γραμμές.
8) «Πες μου τι το κάνουμε»: ο ένας παίκτης ρίχνει τη δέσμη του φακού σε ένα αντικείμενο και ο άλλος παίκτης καλείται να απαντήσει γρήγορα πώς το χρησιμοποιούμε κανονικά ή πώς θα μπορούσαμε να το χρησιμοποιήσουμε με έναν πιο αντισυμβατικό/φανταστικό τρόπο πχ ένα καρότο το κάνουμε σαλάτα, το βάζουμε στη σούπα, το δίνουμε να το φάει ένας λαγός ή το κάνουμε πύραυλο για να πάει ένα μικρό ποντίκι στο διάστημα!
Ιωάννα Αγγέλου
Ειδική Παιδαγωγός (Παν. Θεσσαλίας)
Νηπιαγωγός (Α.Π.Θ.)
MEd - Μεταπτυχιακό Δίπλωμα στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου