Ταινίες, παιχνίδια, δράσεις για το περιβάλλον, τους πρόσφυγες και άλλα «καυτά» κοινωνικά ζητήματα, από τους μαθητές για όλο τον κόσμο!
Σχολεία της Κρήτης κατάφεραν να διακριθούν ανάμεσα σε 342 σχολεία που με τις 867 σχολικές προσεγγίσεις και με τη συμμετοχή 30.427 μαθητών και περισσοτέρων από 42.000 ενεργών πολιτών συμμετείχαν στον τέταρτο χρόνο διοργάνωσης του Bravo Schools, ενός θεσμού που προωθεί την εκπαίδευση και ενημέρωση για τους 17 Παγκόσμιους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης. Στόχος είναι κάθε χρόνο να αναδεικνύει τις εργασίες που αναπτύσσονται στη σχολική κοινότητα.
Οι νικητές
Οι καλύτερες σχολικές προσεγγίσεις στις 3 κατηγορίες
Καινοτόμα Προγράμματα
Μια μέλισσα στο σπίτι της Μελίνας
1o και 2ο Νηπιαγωγείο Παλαιοχώρας
Το σχολείο αναφέρει «παίρνοντας αφορμή από την ιστορία για την κλιματική αλλαγή που δημιουργήσαμε, με πρωταγωνίστρια μια μέλισσα που επισκέπτεται το σπίτι της Μελίνας, κατασκευάσαμε μια μακέτα-κάτοψη σπιτιού, στο οποίο τα παιδιά προγραμματίζουν το ρομπότ-μέλισσα, να προχωρά από δωμάτιο σε δωμάτιο.
Ο ΨΗΛΟΡΕΙΤΗΣ ΚΑΙ Η ΣΠΗΛΙΑ ΤΟΥ ΔΙΑ
Ολοήμερο Νηπιαγωγείο Κυριαννας
Στο Ολοήμερο Νηπιαγωγείο Κυριάννας Ρεθύμνου, το Φεβρουάριο του 2021, τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με τον τόπο τους και τις παραδόσεις του, μέσα από την ίδια τους την τάξη. Μέσα από ένα project τριών εβδομάδων, τα παιδιά γνώρισαν το βουνό του Ψηλορείτη, τους μύθους και τις παραδόσεις γύρω από αυτό, τους ανθρώπους και τη ζωή τους, καθώς και τη μυθική «Σπηλιά του Δία», το Ιδαίον Άντρον. Καθώς η επίσκεψη στο βουνό και στη σπηλιά ήταν αδύνατη λόγω των μέτρων προστασίας κατά του κορωνοϊού, τόσο το βουνό, όσο και η σπηλιά «μπήκαν μέσα στην τάξη». Για λίγες μέρες το σχολείο «μεταμορφώθηκε» και τα παιδιά πήραν πολλές βιωματικές εμπειρίες, που τους ξύπνησαν την αγάπη για τον τόπο τους και το ενδιαφέρον για μάθηση. Το σχολείο αποτελείται από δύο ολοήμερα τμήματα (Νάρκισσοι και Νερολούλουδα), συνολικά 38 παιδιών, εκ των οποίων τα δύο έχουν ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Η οδύσσεια των μεταναστών
Μουσικό Σχολείο Χανίων
Το σχολείο περιγράφει «με αφορμή τη μελέτη του ομηρικού έπους της "Οδύσσειας" και την ανάλυση των περιπετειών του Οδυσσέα, αναρωτηθήκαμε με τους μαθητές αν σήμερα μπορούμε να χαρακτηρίσουμε κάποιον ως σύγχρονο Οδυσσέα. Αναφέρθηκαν τα παραδείγματα των μεταναστών που αναζητούν μια δεύτερη πατρίδα στη χώρα μας ή αλλού για να βελτιώσουν την ποιότητα ζωής τους. Μάθαμε για τις περιπέτειές τους, για τη φτώχεια, τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής, την ελλιπή πρόσβαση σε πόρους, και σύντομα έγινε η σύνδεση με προγόνους πολλών μαθητών οι οποίοι έγιναν μετανάστες στην Αμερική ή την Ευρώπη αναζητώντας μια καλύτερη ζωή. Αφού μοιράστηκαν τα όσα λίγα γνώριζαν από τους γονείς τους, αποφασίστηκε η συγγραφή από μέρους τους μιας ιστορίας που θα βασίζεται στις αναμνήσεις των γονιών, στα οικογενειακά κειμήλια και σε διαδικτυακή έρευνα και θα αφορά τις περιπέτειες ενός Έλληνα μετανάστη στην Αμερική.»
Μαθητικές Δημιουργίες
Δημιουργία Μαθητικής Ταινίας Μικρού Μήκους με τίτλο ” ΑΣΥΝΟΔΕΥΤΟ”
3o Nηπιαγωγείο Βουτών
"Θέλοντας να ευαισθητοποιήσουμε τα παιδιά για ευαίσθητα κοινωνικά θέματα όπως οι κοινωνικές ανισότητες, τα παιδιά χωρίς οικογένεια, τα ασυνόδευτα ,τα παραμελημένα ή κακοποιημένα παιδιά , δημιουργήσαμε αυτή την ιστορία και στη συνέχεια την ταινία μας. Μέσω της βιωματικής μάθησης, της θεατρικής έκφρασης και της ενσυναίσθησης, μπόρεσαν τα παιδιά να κατανοήσουν ευαίσθητα κοινωνικά προβλήματα και να υιοθετήσουν στάσεις και συμπεριφορές, ενσυναίσθησης, αλληλεγγύης και αυτοπροστασίας που θα τα ακολουθούν και στην ενήλικη ζωή τους.
Ένα σκυλάκι απροστάτευτο και μόνο βρίσκεται εκτεθειμένο σε ένα κόσμο εχθρικό, που το περιφρονούν και το χλευάζουν. Το σκυλάκι αυτό καθώς και ένα παιδί που γίνεται φίλος του, μαθαίνουν σε όλους μας, μικρούς και μεγάλους, αλήθειες της ζωής και αξίες όπως η φιλία, η αλληλοβοήθεια, η αλληλεγγύη.
Με αφορμή την προστασία ενός αδέσποτου (;) ,ασυνόδευτου ζώου, μας διδάσκει ότι η αγάπη βρίσκεται παντού, ότι τα παιδιά χωρίς οικογένεια ( «τα ασυνόδευτα»), μπορούν να βρουν αγάπη και στοργή, ότι κανένα πλάσμα δεν πρέπει να είναι καταφρονεμένο και ότι η βοήθεια μπορεί να έρθει από εκεί που δεν την περιμένεις", εξηγεί το σχολείο.
Save The Planet | Εκπαιδευτικό παιχνίδι γνώσεων για android συσκευές με θέμα την Κλιματική Αλλαγή
3ο Γενικό Λύκειο Κομοτηνής
MeduSea
Γυμνάσιο Εκπαιδευτηρίων Δούκα
Δράσεις Συνεργασίας
Τα Αρχαία Ελληνικά Παιχνίδια ως Δημιουργική Ενασχόληση
1ο Ειδικό Δ.Σ. Καλλιθέας & 7 Δ.Σ. Ηρακλείου Αττικής
Στης Εύβοιας το δάSOS όλοι μαζί, το μελισσάκι, εγώ και εσύ
1ο Νηπιαγωγείο Λουτρών Αιδηψού & Νηπιαγωγείο Αυλωναρίου
Συνεργάζομαι, δραστηριοποιούμαι, δημιουργώ συνεκτικούς δεσμούς…
Δημοτικό Σχολείο Ριζίων.
Πηγή (κειμένου και φωτογραφιών): cretalive
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου