Ένας από τους καλύτερους τρόπους για να κατανοήσουμε τους μαθητές μας – με και χωρίς ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες – στις πρώτες τάξεις του Δημοτικού είναι να τους παρατηρήσουμε προσεκτικά την ώρα της γυμναστικής.
Παιδιά που δυσκολεύονται να κατανοήσουν και να ακολουθήσουν οδηγίες, που παραβαίνουν συνεχώς τους κανόνες, που δυσκολεύονται στις κινήσεις αδρής ή/και λεπτής κινητικότητας, που δεν τα καταφέρνουν στην ισορροπία και το συντονισμό, που δεν μπορούν να περιμένουν την σειρά τους, που λατρεύουν τον ανταγωνισμό, που δεν μπορούν να δεχτούν την ήττα, που φοβούνται να δοκιμάσουν νέες ασκήσεις, που δεν τα διαλέγει κανείς για την ομάδα του, που επιλέγουν να βρίσκονται στο επίκεντρο της προσοχής ή που κινούνται όσο το δυνατόν πιο αθόρυβα, που έχουν τρομερή ενέργεια, που κουράζονται εύκολα…
Σκεφτείτε πόσα στοιχεία μπορεί να μαζέψει κανείς για την προσωπικότητα, τις γνωστικές ικανότητες, την φυσική/σωματική τους κατάσταση, την κοινωνική και συναισθηματική τους ανάπτυξη, την θέση του παιδιού στην τάξη του για να τα χρησιμοποιήσει στην εκπαιδευτική του παρέμβαση. Πολύτιμες πληροφορίες για όλους μας!
Ιωάννα Αγγέλου
Ειδική παιδαγωγός- νηπιαγωγός
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου