Δευτέρα 12 Νοεμβρίου 2018

Πώς να αποκωδικοποιείτε τα σχόλια των εκπαιδευτικών για θέματα μάθησης και προσοχής.

Πήγατε ποτέ σε συνάντηση γονέων-εκπαιδευτικών και νιώσατε ότι ο/η εκπαιδευτικός με τα σχόλια του/της εννοούσε κάτι διαφορετικό από αυτό που πραγματικά έλεγε; Ή ότι ήταν ασαφής για μια ανησυχία που είχε; Μερικές φορές οι εκπαιδευτικοί δεν είναι τόσο ευθείς, όσο θα ήθελαν ή θα έπρεπε να είναι. Υπάρχουν πολλοί πιθανοί λόγοι για μια τέτοια συμπεριφορά.
Μπορεί να δεσμεύονται από την επίσημη ή ανεπίσημη πολιτική του σχολείου, που θέτει όρια σε όσα μπορούν να πουν στους γονείς. Ίσως να μην γνωρίζουν πώς λειτουργεί η ειδική αγωγή και να φοβούνται ότι θα δώσουν λανθασμένες κατευθύνσεις. Ή μπορεί να αισθάνονται άβολα όταν πρέπει να πουν κάτι αρνητικό για το παιδί σας. Παράγοντες όπως αυτοί ίσως αποτρέπουν έναν εκπαιδευτικό από το να πει ότι το παιδί σας έχει δυσκολίες στη μάθηση ή στην προσοχή. Μπορεί να τον αποτρέπουν από το να σας προτείνει αξιολόγηση του παιδιού (μολονότι έχει αυτή τη δυνατότητα). Μερικές φορές πρέπει εσείς να «αποκωδικοποιήσετε» τα σχόλια του δασκάλου για να δείτε τι πραγματικά εννοεί. Δείτε μερικές τέτοιες φράσεις, τι σημαίνουν πραγματικά και τι μπορείτε να κάνετε σχετικά – με το πρόβλημα/ δυσκολία που υπονοούν. 


Στις συναντήσεις με τους εκπαιδευτικούς να πηγαίνετε πάντα προετοιμασμένοι, έχοντας σημειώσει τα θέματα που σας απασχολούν και θέλετε να συζητήσετε. Η συζήτηση με τον δάσκαλο του παιδιού σας είναι το πρώτο βήμα που πρέπει να κάνετε για να βοηθήσετε το παιδί σας να τα καταφέρει στο σχολείο. 


Ιωάννα Αγγέλου
Ειδική παιδαγωγός - νηπιαγωγός

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου