Παρασκευή 18 Μαρτίου 2016

Τέσσερις αίθουσες για έξι τάξεις σε ειδικό δημοτικό σχολείο Ιωαννίνων

Σε διήμερη κινητοποίηση θα προχωρήσουν οι γονείς και εκπαιδευτικοί του 2ου Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ιωαννίνων εξαιτίας των σοβαρών κτιριακών προβλημάτων που αντιμετωπίζουν εδώ και πέντε χρόνια.

«Δεν στέλνουμε τα παιδιά μας στο σχολείο ώσπου να βρεθεί από τους αρμόδιους λύση» αναφέρουν σε ανακοίνωσή τους μέλη του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου. Όπως αποφασίστηκε ομόφωνα την περασμένη εβδομάδα σε γενική συνέλευσή τους, σήμερα, Πέμπτη, και αύριο, Παρασκευή, θα συγκεντρωθούν στις 8.00 στην πόρτα του σχολείου στην προσπάθειά τους να γνωστοποιήσουν με κάθε τρόπο για μια ακόμα φορά το πρόβλημα στην τοπική κοινωνία και τους αρμόδιους φορείς.

Εδώ και πέντε χρόνια το 2ο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Ιωαννίνων αντιμετωπίζει σοβαρότατα στεγαστικά προβλήματα. υγκεκριμένα το σχολείο στεγάζεται στο ισόγειο του διδακτηρίου του σχολικού συγκροτήματος του Κάστρου Ιωαννίνων όπου συστεγάζονται το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Παιδιών με προβλήματα όρασης καθώς και το 9ο Διαπολιτισμικό Δημοτικό Σχολείο Ιωαννίνων.

Αξιοποιεί τέσσερις αίθουσες συνολικής χωρητικότητας 60,48 τ.μ., ένα γραφείο (10,68 τ.μ.) ως γραφείο της διεύθυνσης και του 16μελούς προσωπικού του αλλά ουσιαστικά είναι και ο προθάλαμος των τουαλετών του προσωπικού του συγκροτήματος. Το αξιοπερίεργο είναι, όπως τονίζουν οι γονείς, πώς γίνεται οι έξι τάξεις να χωρέσουν σε τέσσερις αίθουσες. Και όμως, στεγάζουν τέσσερα τμήματα και χωρίζονται με βιβλιοθήκες, γεγονός που δημιουργεί τεράστια λειτουργικά και παιδαγωγικά προβλήματα.

Όπως καταγγέλλουν μέλη του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων, «δεν υπάρχουν γραφεία λογοθεραπείας, κοινωνικού λειτουργού, ψυχολόγου, εργοθεραπείας, γυμναστήριο, με αποτέλεσμα οι ειδικότητες αυτές να πραγματοποιούν τις συνεδρίες τους στους διαδρόμους, γεγονός που ακυρώνει ουσιαστικά, το πολύ σημαντικό έργο τους».

Η στενότητα χώρου, αναλογεί λιγότερο από 1 τ.μ. ανά μαθητή ΑμεΑ, δημιουργεί κινδύνους για την ασφάλεια των μαθητών, καθώς κάποιοι από αυτούς παρουσιάζουν, ορισμένες φορές, κρίσεις επιθετικότητας.

Όπως σημειώνουν σε ανακοίνωσή τους τα μέλη του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων «ο αριθμός των μαθητών έχει προοδευτικά αυξητική τάση τα τελευταία χρόνια, λόγω κυρίως του πολύ σημαντικού εκπαιδευτικού έργου και αν δεν υπήρχε το κτιριακό πρόβλημα, θα ήταν σίγουρα μεγαλύτερος. Έρχονται γονείς που επίμονα ζητούν να εγγράψουν τα παιδιά τους στο σχολείο, οι οποίοι όμως ενημερώνονται ότι αυτό είναι αδύνατο να γίνει, γιατί "δεν υπάρχει χώρος"».

Δυστυχώς όμως γονείς και παιδιά περίμεναν κάτι να γίνει μετά τις δυο ερωτήσεις που έχουν γίνει στη Βουλή τα δυο προηγούμενα χρόνια και τις δυο επιστολές που έστειλαν την περασμένη χρονιά στον υπουργό Παιδείας (εκ των οποίων καμία δεν απαντήθηκε). Όπως και μετά την επίσκεψη στο σχολείο τον Νοέμβριο και τη διαπίστωση των προβλημάτων από την περιφερειακή διευθύντρια εκπαίδευσης Ηπείρου και τον διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ιωαννίνων αλλά και τις αλλεπάλληλες συσκέψεις που έκαναν πριν τα Χριστούγεννα με τον αντιδήμαρχο Παιδείας· μετά το την υπόσχεση του δημάρχου ότι θα δρομολογηθεί άμεσα λύση και τις υποσχέσεις που δόθηκαν ότι μετά τα Χριστούγεννα θα κατατεθεί από τον αντιδήμαρχο πρόταση που θα συμβάλει στην επίλυση του στεγαστικού προβλήματος

«Όμως για μια ακόμη φορά οι προσδοκίες μας διαψεύστηκαν. Η σχολική χρονιά κοντεύει να τελειώσει, τα παιδιά μας εκπαιδεύονται σε τριτοκοσμικές συνθήκες και λύση δεν φαίνεται να δίνεται. Επιπλέον όπως μας ενημέρωσε ο διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, είναι πολύ δύσκολο να παραχωρηθούν χώροι στο 2ο Ειδικό Σχολείο, γιατί "υπάρχει σκέψη στο συστεγαζόμενο σχολείο να έρθουν προσφυγόπουλα επειδή είναι διαπολιτισμικό"» αναφέρουν στην ανακοίνωση τους.

Και συνεχίζουν: «Για μας, είναι απόλυτα κατανοητό ότι παρόμοια στεγαστικά προβλήματα δεν μπορούν να λυθούν από τη μια μέρα στην άλλη. Ωστόσο η νυν αλλά και η πρώην δημοτική αρχή δεν έχει καμιά δικαιολογία. Πέντε χρόνια είχαν όλο το χρόνο στη διάθεσή τους να δρομολογήσουν μια λύση. Δεν υπάρχει πλέον άλλο περιθώριο αναμονής».

Πηγή: Βήμα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου