Δευτέρα 2 Φεβρουαρίου 2015

Πρόσωπο: Ανδρέας Ελευθεριάδης


Ο Ανδρέας Ελευθεριάδης δεν παραιτήθηκε και δεν αδράνησε εξαιτίας της βαριάς κώφωσης που του δημιουργήθηκε 3 μήνες μετά την γέννησή του. Διεκδίκησε το δικαίωμά του στην ζωή και σήμερα μας εξηγεί το πώς απέκτησε την δική του επιχείρηση.

Ανδρέα, πες μας λίγα λόγια για εσένα.

Λέγομαι Ανδρέας Ελευθεριάδης. Έχω βαριά κώφωση. Δημιουργήθηκε από αντιβίωση που μου χορηγήθηκε για την αντιμετώπιση υψηλού πυρετού 3 μήνες μετά τη γέννηση μου. Η βαριά κώφωση δεν μου επέτρεπε να μάθω ομιλία και να επικοινωνώ. Οι γονείς μου το αντιλήφθηκαν όταν ήμουν 2 χρονών. Ταράχτηκαν. Δεν ήξεραν πώς να βοηθήσουν ως προς τη στιγμή που έμαθαν την άμεση ανάγκη για έγκαιρη και επίμονη ειδική αγωγή. Αγωγή που θα μου επέτρεπε να επικοινωνώ μαθαίνοντας ακόμα και ομιλία, γραφή και ανάγνωση. Τη δύσκολη αυτή στιγμή χέρι Θεού μας οδήγησε να αγωνιστούμε για το ακατόρθωτο. Έφερε κοντά μας την δασκάλα μου κυρία Τασία που από τότε με ανέλαβε και με στήριξε εκπαιδευτικά και ψυχολογικά μέχρι και την αποφοίτησή μου από το τμήμα Ηλεκτρονικής των ΤΕΙ Πειραιά. Είμαι μέλος της Πανελλήνιας Ένωσης Κωφών της οποίας υπήρξα γραμματέας.

Τι είδους επιχείρηση έχεις; πες μας λίγα λόγια.

Είμαστε η εταιρεία Senses Alert. Στόχος μας είναι να υποστηρίξουμε άτομα που έχουν ανάγκη για βοήθεια στην πληροφόρηση και την επικοινωνία με την πώληση και επισκευή Ηλεκτρονικών βοηθημάτων για ΑμεΑ. Κωφούς, ηλικιωμένους και άλλα άτομα που προφανώς έχουν τις ίδιες ανάγκες. Τα προϊόντα της Senses Alert είναι καινοτόμα, τελευταίας τεχνολογίας και τεχνογνωσίας και λειτουργούν με ηχητική σήμανση, δόνηση και φωτεινό δέκτη ειδοποίησης. Η πλειονότητα των προϊόντων της Senses Alert είναι της αμερικανικής εταιρείας Silent Call και έχουν το προνόμιο να συγχρονίζονται μεταξύ τους, δημιουργώντας έτσι το λεγόμενο Έξυπνο σπίτι. Τα προϊόντα της Senses Alert λειτουργούν με οπτική ειδοποίηση (φως), ειδοποίηση αφής (δόνηση) ή ειδοποίηση ακοής (ήχο), ενώ πολλά από αυτά έχουν το προνόμιο να συγχρονίζονται μεταξύ τους. Επίσης έχουμε την αντιπροσωπία RAYOVAC και δημιουργήσαμε την λεγόμενη «ΟΜΑΔΑ ΜΠΑΤΑΡΙΩΝ». Τα μέλη της ομάδας αυτής – κωφοί, ηλικιωμένοι – κλπ. μπορούν να προμηθεύονται τις μπαταρίες των ακουστικών τους σε πολύ χαμηλές τιμές και να έχουν οικονομία σε μια δαπάνη που είναι διαρκής.

Πως πήρες την απόφαση να ανοίξεις την δική σου επιχείρηση;

Κατά την διάρκεια των σπουδών μου διαπίστωσα ότι υπήρχε σε άλλες χώρες τεχνολογία πού θα μπορούσε να μου κάνει την ζωή μου πιο εύκολη αλλά δυστυχώς όχι στην Ελλάδα. Άρχισα να ενδιαφέρομαι όλο και περισσότερο και μόλις αποφοίτησα συνέχισα την έρευνα πάνω σε διάφορα ηλεκτρονικά βοηθήματα για κωφούς, προκειμένου να αντιμετωπίσω αρχικά τις προσωπικές μου ανάγκες. Όταν παντρευτήκαμε με την σύζυγό μου Μαρίνα - που είναι κι αυτή κωφή - έπρεπε να αντιμετωπίσουμε την καθημερινότητά, της καινούριας μας ζωής, με περισσότερη ασφάλεια και αυτονομία. Τα ηλεκτρονικά βοηθήματα που εντόπισα θα μπορούσαν να μας δώσουν την αυτονομία που ζητούσαμε. Προχώρησα στην αναζήτηση τους. Όμως τα περισσότερα από αυτά δεν υπήρχαν στην ελληνική αγορά. Έτσι γεννήθηκε η ιδέα να δημιουργήσουμε μια εταιρεία με σκοπό να βοηθήσουμε και άλλους συνανθρώπους μας που έχουν τις ίδιες με μας ανάγκες και δυσκολίες επικοινωνίας. Να βοηθήσουμε να ανοιχτούν γέφυρες επικοινωνίας με εναλλακτικές αισθητηριακές προσβάσεις στους συνανθρώπους μας που έχουν ανάγκη. Άρχισα να επικοινωνώ με Αμερικανικές εταιρίες σε τεχνικό επίπεδο. Αρχές Δεκεμβρίου μού προσφέρθηκε η ευκαιρία να πάω στην Αμερική και να εκπαιδευτώ σε αυτά τα προϊόντα.

Κατά την διάρκεια της παραμονής μου εκεί έμεινα κατάπληκτος βλέποντας ότι σχεδόν όλες οι εταιρίες πού κατασκευάζανε προϊόντα για κωφούς ανήκαν σε κωφούς. Ήταν πολύ συγκινητικό το θέαμα της αλληλεγγύης που υπήρχε ανάμεσα στους κωφούς. Με αγκαλιάσανε από την πρώτη στιγμή. Απόδειξη είναι ότι βλέποντας τις τεχνικές μου ικανότητες μού προσέφεραν εργασία στο τμήμα service. Φυσικά δεν μπορούσα να το δεχθώ διότι αυτό θα σήμαινε μετανάστευση. Τότε μού έκαναν την πρόταση να τους αντιπροσωπεύσω στην Ελλάδα, αναλαμβάνοντας και το service.

Έτσι ξεκίνησε η εταιρεία Senses Alert. Στα ελληνικά σημαίνει συναγερμός αισθήσεων.

Τι δυσκολίες αντιμετωπίζεις καθημερινά;

Παρότι γνωρίζω τόσο τη νοηματική όσο και την ομιλούμενη γλώσσα – ομιλώ γράφω και διαβάζω πολύ καλά – είχα κάποια δυσκολία με τις απαιτούμενες ορολογίες – ίσως περισσότερο από κάποιον που ακούει – αλλά το φροντίζω πολύ και το ξεπερνάω. Παρόμοια δυσκολία έχω να περάσω την ορολογία αυτή στους κωφούς και με τη νοηματική. Αλλά και αυτό αντιμετωπίζεται. Κατά τα άλλα αντιμετωπίζω τις δυσκολίες της εποχής μας που είναι εποχή οικονομικής κρίσης σε συνδυασμό με την έλλειψη πρόνοιας να επιχορηγούνται τα βοηθήματα που παρέχονται από τα ταμεία ασφάλισης.

Θεωρείς, ότι υπάρχει πρόβλεψη και μέριμνα από την πολιτεία για άτομα με ειδικές ικανότητες – όπως εσύ, έτσι ώστε να μην αντιμετωπίζονται με προκατάληψη και να διευκολύνονται στις καθημερινές δραστηριότητές τους;

Ουσιαστική πρόβλεψη μέριμνα και διάθεση διευκόλυνσης για τα άτομα με ειδικές δεξιότητες σημαίνει σωστή εκπαίδευση. Εκπαίδευση έγκαιρη και συνεχή πάνω σε επιστημονικά δεδομένα, που θα προσφέρεται σε ειδικά κέντρα ανά τη χώρα. Που θα έχουν ενημερωμένους, καταρτισμένους, με γνώση ευαισθησία και αγάπη δασκάλους. Στη διάθεση των εκπαιδευτικών να υπάρχουν και τα απαραίτητα για το έργο τους βοηθήματα της σύγχρονης τεχνολογίας και τεχνογνωσίας. Οι δάσκαλοι αυτοί ειδικής αγωγής θα κατευθύνουν και θα ενημερώνουν και το άμεσο περιβάλλον του παιδιού. Γιατί ο ρόλος του τελευταίου είναι εξίσου σημαντικός στην εκπαίδευση του παιδιού. Εγώ με την βαριά κώφωση αν έφτασα ως εδώ το χρωστώ στη δασκάλα μου – όπως έχω πει – η οποία είχε συμπαράσταση στο επίμοχθο έργο της και το οικογενειακό μου περιβάλλον στο οποίο έδινε τις απαραίτητες οδηγίες.

Σε τι θα πρότεινες στο κράτος να δώσει μεγαλύτερη έμφαση έτσι ώστε να βελτιώσει την καθημερινότητα ατόμων σαν εσένα;

Το πρώτο και βασικό όπως είπα και προηγουμένως που δυστυχώς δεν γίνεται είναι η σωστή και έγκαιρη εκπαίδευση. Είναι απαραίτητο να υπάρχει σε όλη τη χώρα η δυνατότητα όπου και αν βρίσκεται κάθε άτομο με ειδικές ικανότητες από τη νηπιακή του ηλικία να εκπαιδεύεται από επιστημονικά καταρτισμένους δασκάλους. Επίσης θα έπρεπε τα ηλεκτρονικά βοηθητικά μηχανήματα που είναι απαραίτητα για την ποιοτική αναβάθμιση της ζωής και της καθημερινότητας των ανθρώπων με ειδικές ανάγκες, να επιχορηγούνται από τα Ταμεία όπως συμβαίνει π.χ. με τα ακουστικά βαρηκοΐας.

Υπήρξαν άνθρωποι ή φορείς που σου συμπαραστάθηκαν όταν απευθύνθηκες σε αυτούς για βοήθεια; Το κράτος τι στάση είχε απέναντί σου;

Σε ότι αφορά την ανεύρεση εργασίας υπάρχει κάποια συμπαράσταση ο Νόμος 2643/98. Είναι όμως αριθμητικά περιορισμένη αφού οι προσφερόμενες θέσεις είναι πολύ λιγότερες από τον αριθμό των ατόμων που ζητούν εργασία. Τώρα στο ξεκίνημα της εταιρείας, παίρνω τμηματικά κάποια οικονομική ενίσχυση από τον ΟΑΕΔ βάσει του προγράμματος για επιχορήγηση Νέων Ελεύθερων Επαγγελματιών ανέργων ατόμων ΑμεΑ. Προσωπικά εγώ έχω την αγάπη, βοήθεια και συμπαράσταση της οικογενείας μου και συγγενών. Είμαι ευγνώμων στο Θεό γι αυτό. Είναι πολύτιμη η στήριξη που μου προσφέρει ο αδερφός μου Σάββας και ο εξάδελφος μου Γιώργος που από χρόνια είναι εγκατεστημένος στις Η.Π.Α.

Ποια είναι τα μελλοντικά σου σχέδια;

Να κατορθώσω να ολοκληρώσω αυτή την προσπάθεια που έχω ξεκινήσει και τότε θα έχω την ικανοποίηση της προσωπικής μου επαγγελματικής αποκατάστασης αλλά συγχρόνως και τη χαρά ότι θα συμπαρίσταμαι και θα προσφέρω δυνατότητες σε άτομα με ειδικές ανάγκες που ένα από αυτά είμαι και εγώ.

Τι θα συμβούλευες όσους διαβάσουν την συνέντευξή σου και ενώ είναι άτομα με ειδικές δεξιότητες – ονειρεύονται να γίνουν επιχειρηματίες;

Ο τολμών νικά. Να ξεκινήσει με τόλμη και αισιοδοξία. Δυστυχώς υπάρχει και η γνωστή γραφειοκρατία όπως βέβαια την αντιμετωπίζουν όλοι οι Έλληνες πολίτες που θέλουν να εργασθούν στον επιχειρηματικό χώρο. Ας έχουμε όμως πίστη στο Θεό και στον εαυτό μας και όρεξη για εργασία.

Τι θα ήθελες να πεις σε όσους έχουν μια δυσπιστία και μια προκατάληψη απέναντι σε άτομα που είναι σαν εσένα;

Αν ο άλλος είναι εγκλωβισμένος στην προκατάληψη του και το μυαλό του είναι κλειστό και εγώ είμαι απελευθερωμένος από αυτήν την προκατάληψη που έχει για μένα τότε με την αυτοπεποίθηση μου θα του έχω δώσει απάντηση. Εξάλλου δεν υπάρχει άνθρωπος πάνω στη Γή που είναι τέλειος και δεν μειονεκτεί σε κάτι.

Σας ευχόμαστε κάθε επιτυχία στο εγχείρημά σας και σας ευχαριστούμε θερμά για την παραχώρηση της συνέντευξης και για το παράδειγμά σας για άλλους συνανθρώπους μας.

Η εταιρεία Senses Alert εδρεύει στο Κορωπί επί της οδού Γ. Αναγνώστου 25Α, τηλ. 2106628623, e-mail: info@sensesalert.gr, website: www.sensesalert.gr.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου