Τρίτη 4 Μαρτίου 2014

Τα iPads βοηθούν τα παιδιά με αυτισμό να μάθουν να μιλάνε

Τα παιδιά με αυτισμό μπορούν να μάθουν να μιλάνε αργότερα από ό,τι πιστεύαμε και οι ερευνητές υποστηρίζουν ότι τα iPads μπορεί να είναι το κλειδί για αυτή την κατάκτηση. 

Τα αρχικά ευρήματα μιας νέας έρευνας υποδεικνύουν ότι τα iPads μπορούν να βοηθήσουν τα παιδιά με αυτισμό ακόμα και στα 8 τους χρόνια να αποκτήσουν γλώσσα. 

Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό επειδή πολλά παιδιά στο φάσμα του αυτισμού δεν διαθέτουν επαρκή λόγο ακόμα και κατά τη σχολική ηλικία. Για πολλά χρόνια πιστεύαμε ότι τα παιδιά δεν μπορούν να αναπτύξουν λόγο αν δεν το έχουν κάνει μέχρι τα 5 ή 6 τους χρόνια. 

Για την έρευνα, οι μελετητές στο Vanderbilt University δούλεψαν με 61 παιδιά με αυτισμό ηλικίας 5-8 ετών που επικοινωνούσαν ελάχιστα με προφορικό λόγο και χρησιμοποιούσαν εφαρμογές παραγωγής λόγου στο iPad για να επικοινωνήσουν. Εκτός από το να αγγίζουν σύμβολα στην οθόνη του tablet προκειμένου να παράγουν προφορικό λόγο, τα παιδιά ενθαρρύνονται να μιμηθούν και να προφέρουν και εκείνα τις λέξεις. 

Με την εκπαίδευση όλα τα παιδιά της μελέτης έμαθαν να λένε νέες λέξεις και κάποια άρχισαν να χρησιμοποιούν και μικρές προτάσεις, λένε οι ερευνητές. «Για κάποιους γονείς αυτή ήταν η πρώτη φορά που μπόρεσαν να συνομιλήσουν με τα παιδιά τους» λέει η Ann Kaiser από το Vanderbilt που ηγήθηκε της μελέτης. 

Το να χρησιμοποιούμε το iPad στην εκπαίδευση είναι ιδιαίτερα βοηθητικό για πολλούς λόγους, αναφέρει η Kaiser. Δεν είναι ιδιαίτερα ακριβά και τα έχουν πολλοί άνθρωποι, πράγμα που σημαίνει ότι δεν στιγματίζεται το αυτιστικό παιδί  όταν κουβαλάει μαζί του τη συγκεκριμένη συσκευή. Επιπλέον, η σταθερή φωνή που διαθέτουν οι εφαρμογές παραγωγής λόγου στο iPad είναι ένα σημαντικό στοιχείο. 

«Κάθε φορά που το iPad λέει μια λέξη, ακούγεται ακριβώς το ίδιο, γεγονός πολύ σημαντικό για τα  αυτιστικά παιδιά, τα οποία χρειάζονται να είναι τα πράγματα όσο πιο σταθερά γίνεται» λέει η Kaiser. 

Περισσότερα αποτελέσματα από την έρευνα αναμένονται τον επόμενο χρόνο. Επιπλέον, η Kaiser πρόκειται να συμμετέχει σε μια πενταετή μελέτη μαζί με ερευνητές από τρία άλλα πανεπιστήμια που θα αξιολογήσουν ποια είναι η καλύτερη μέθοδος για να ενθαρρύνουν τα παιδιά να μιλήσουν με τη βοήθεια της τεχνολογίας του iPad.

Απόδοση του άρθρου "iPads Helping Kids With Autism Learn To Speak" της  MICHELLE DIAMENT

Ιωάννα Αγγέλου
Ειδική Παιδαγωγός

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου