Πάνω από το 60% των παιδιών ηλικίας εννέα ετών που φοιτούν σε σχολεία της ΕΕ δεν έχουν ακόμη ψηφιακό εξοπλισμό. Σήμερα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή παρουσιάζει το «Άνοιγμα της εκπαίδευσης», ένα σχέδιο δράσης για την αντιμετώπιση του «ψηφιακού αναλφαβητισμού» σε σχολεία και πανεπιστήμια. Στόχος του προγράμματος είναι η παροχή υψηλής ποιότητας εκπαίδευσης σε ψηφιακές δεξιότητες οι οποίες σημειωτέον θα είναι απαραίτητες για το 90% των θέσεων εργασίας έως το 2020.
Ως εναρκτήρια πρωτοβουλία, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εγκαινιάζει σήμερα ένα νέο δικτυακό τόπο, Ανοιχτή εκπαίδευση Europa, που θα επιτρέπει σε σπουδαστές, επαγγελματίες και εκπαιδευτικά ιδρύματα να μοιράζονται δωρεάν ανοικτούς εκπαιδευτικούς πόρους.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το 50% με 80% των σπουδαστών στις χώρες της ΕΕ δεν χρησιμοποιούν ποτέ ψηφιακά διδακτικά βιβλία, λογισμικό ασκήσεων, εκπομπές/βιντεομηνύματα (podcast), προσομοιώσεις ή εκπαιδευτικά παιχνίδια. Οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης δεν θεωρούν τους εαυτούς τους ικανούς να διδάσκουν αποτελεσματικά ψηφιακές δεξιότητες. Αντίθετα, στη Λετονία, τη Λιθουανία και την Τσεχική Δημοκρατία πάνω από το 90% των μαθητών έχουν πρόσβαση στο Διαδίκτυο στο σχολείο, ποσοστό διπλάσιο από αυτό της Ελλάδας και της Κροατίας που ανέρχεται στο περίπου 45%.
Η τριτοβάθμια εκπαίδευση αντιμετωπίζει επίσης ψηφιακές προκλήσεις: Με τον αριθμό των σπουδαστών της ΕΕ που αναμένεται να αυξηθεί σημαντικά κατά την επόμενη δεκαετία, τα πανεπιστήμια πρέπει να προσαρμόσουν τις παραδοσιακές μεθόδους διδασκαλίας και να παρέχουν ένα συνδυασμό διδασκαλίας πρόσωπο με πρόσωπο και ηλεκτρονικών δυνατοτήτων μάθησης, όπως MOOCs (Massive Open Online Courses) (μαζικά ανοικτά ηλεκτρονικά μαθήματα) που επιτρέπουν στα άτομα να αποκτήσουν πρόσβαση στην εκπαίδευση οπουδήποτε, ανά πάσα στιγμή και μέσω οποιασδήποτε συσκευής. Όμως πολλά πανεπιστήμια δεν είναι έτοιμα για την αλλαγή αυτή.
Το «Ανοιγμα της Εκπαίδευσης» εστιάζεται σε τρεις βασικούς τομείς:
1. Δημιουργία ευκαιριών για οργανισμούς, εκπαιδευτικούς και εκπαιδευόμενους προκειμένου να προχωρήσουν σε καινοτόμες δράσεις
2. Αυξημένη χρήση των Ανοικτών Εκπαιδευτικών Πόρων (Open Educational Resources – OER), εξασφαλίζοντας ότι τα εκπαιδευτικά υλικά που παράγονται με δημόσια χρηματοδότηση είναι διαθέσιμα σε όλους και
3. 3. Βελτίωση της υποδομής των ΤΠΕ (Τεχνολογίες των πληροφοριών και των επικοινωνιών) και της συνδεσιμότητας στα σχολεία.
Πηγή: Σκάι
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου