Πέμπτη 26 Σεπτεμβρίου 2013

Πρόσωπο: Αντώνης Τσαπατάκης

Αναπηρία σημαίνει έλλειψη κάποιου σωματικού μέλους. Όχι όμως πνεύματος
Αντώνης Τσαπατάκης, Χανιώτης παραολυμπιονίκης

Συνέντευξη Ματθαίος Φραντζεσκάκης
-Πως ξεκίνησε η εμπλοκή σου με τον αθλητισμό;
Η εμπλοκή μου με τον αθλητισμό και συγκεκριμένα με την κολύμβηση, ξεκίνησε κάπου στα μέσα του 1993 καθώς το κολυμβητήριο βρίσκεται κοντά στο σπίτι μου θεωρώντας έτσι οι γονείς μου σωστό ότι είναι ένα καλό κίνητρο για ασχοληθώ με την κολύμβηση.

- Τι σε γοητεύει στην κολύμβηση;
Αυτό που με γοητεύει, είναι το καλό που μπορεί να σου προσφέρει σωματικά όσο και το καλό που σου προσφέρει πνευματικά καθώς η μονή επικοινωνία που έχεις μέσα στο νερό είναι αυτή με τον εαυτό σου!

-Ποια είναι τα σημαντικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζει ένας αθλητής με αναπηρία που ζει στην περιφέρεια;
Τα προβλήματα έχουν να κάνουν κυρίως με την προσβασιμότητα. Όσο ανεξάρτητος και αν είσαι, η έλλειψη αυτή, δεν σε αφήνει να ξεδιπλώσεις αυτή σου την δυνατότητα.

-Σε ποιο βαθμό οι αθλητές με αναπηρία έχουν υποστήριξη από το κράτος; Υπάρχει η κατάλληλη υποδομή, σοβαρός προγραμματισμός και αθλητικά προγράμματα;
Καμία η υποστήριξη του κράτους προς του αθλητές ΑΜΕΑ! Λόγω της δραστηριότητας μου στο χώρο της παγκόσμιας κολύμβησης γνωρίζω από πρώτο χέρι το τι προσφέρουν οι άλλες χώρες στου αθλητές τους, και η στην σύγκριση αυτή υπάρχει χάσμα ανάμεσα στην προσφορά της χώρας μου και αυτή των άλλων χωρών!

-Τα τελευταία χρόνια, ιδίως μετά του Παραολυμπιακούς Αγώνες της Αθήνας, έχει σημειωθεί αύξηση στον αριθμό των ατόμων με αναπηρία που ασχολούνται με τον αθλητισμό. Που οφείλεται;
Η αύξηση της ένταξης των ατόμων με αναπηρία, ειδικά μετά από τους Ολυμπιακούς οφείλεται στο γεγονός ότι Πολλοί άνθρωποι δεν γνώριζαν για ότι μπορεί ένα άτομο με ειδικές ανάγκες να αθληθεί όπως ένας αρτιμελής άνθρωπος. Έτσι βάση αυτού του καινούργιου δεδομένου για εκείνους, ώθησαν ή άρχισαν να ασχολούνται με τον αθλητισμό.

-Τι σημαίνουν για σένα οι μεγάλες αθλητικές διακρίσεις σου;
Για μένα είναι η ικανοποίηση και αξιοποίηση των κόπων μου! Περισσότερο με ενδιαφέρει όμως η δύναμη και το κουράγιο που δίνουν στον κόσμο που έρχεται και με συγχαίρει (άγνωστος ή γνωστός) βλέποντας μέσα από αυτούς και εμένα, ανάλογα προβλήματα που περνάνε!

- Σε ποιους θα «χάριζες» τις όμορφες στιγμές των διακρίσεων σου;
Φυσικά τις διακρίσεις μου θα της χάριζα στους ανθρώπους που με στήριξαν και με στηρίζουν από την αρχή του ατυχήματος μου και δεν είναι άλλοι από την οικογένεια μου, τον προπονητή μου Κώστα Νικολαντωνάκη αλλά και αυτούς που δεν φαίνονται, αυτοί είναι οι φίλοι μου, που με την στήριξη τους ίσως και να μην ήμουν εδώ και να σας απαντώ τώρα!

Σε καλούν συχνά σε σχολεία έχεις σκεφτεί το γιατί;
Το να πηγαίνω στα σχολεία και μιλάω στα παιδιά είναι κάτι το οποίο με κάνει νιώθω ζωντανός και αυτό γιατί έχω κάτι να τους προσφέρω! Κάτι που η πολιτεία με τις απαρχαιωμένες μεθόδους της τους το έχει στερήσει! Έτσι λοιπόν επίσης θεωρώ ότι το θεμέλιο κάθε πολιτείας είναι η παιδεία, θεωρώ ότι εφόσον έχω αυτή την δυνατότητα, του να δείξω στα παιδιά, όχι μόνο το πως εντάξουν στο κοινωνικό σύνολο τα άτομα με ειδικές ανάγκες αλλά, το πως κάθε πρόβλημα που συναντούν στη ζωή τους πρέπει να το αντιμετωπίζουν με επιμονή και θάρρος και κυρίως Αγάπη για τους εαυτούς τους αλλά το κυριότερο για την Αγάπη που πρέπει να έχουν στους γύρω τους!

Μιλάς συχνά με παιδιά, θυμάμαι το ποιο δύσκολο πράγμα που σε έχουν ρωτήσει;
Έχεις κάτι που θέλεις κάθε φορά να μεταφέρεις στα παιδιά για την εμπειρία σου με το ατύχημα, τον αθλητισμό, την ζωή μετά το ατύχημα.

Όλα αυτά όμως τους τα αποσαφηνίζω πρωτάσοντας το ατύχημα που είχα!
Όσο για την ερώτηση που με έκανε να την σκεφτώ παραπάνω από τις άλλες είναι "αν θα γύριζα το χρόνο πίσω"!

Πιστεύεις ότι η διαφορετικότητα είναι μια λέξη που φοβίζει;
Η λέξη διαφορετικότητα πρέπει να απασχολήσει περισσότερο τους άλλους...

Τι είναι για σένα η αναπηρία;
Αναπηρία σημαίνει έλλειψη κάποιου σωματικού μέλους. όχι όμως πνεύματος. Εκεί πρέπει να δίνουν βάση όλοι!

Ποιο είναι το πράγμα εκείνο που συνεχίζει να σε χαλάει στην καθημερινότητα σου;
Αυτό που με πειράζει, και από ότι βλέπω θα συνεχιστεί για πολύ ακόμα καθώς η πληθώρα των πολιτικών που απαρτίζουν την κυβέρνηση μας είναι κοντόφθαλμοι, είναι ο παραγκωνισμός των ατόμων με αναπηρία.

Ποια είναι τα όνειρα σου, τα σχέδια σου, για το μέλλον;
Τα σχέδια για τον μέλλον είναι ένα μετάλλιο στους Παραολυμπιακούς του Ρίο το 2016!

Πηγή: pyxida

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου