Οι γραμμές βοήθειας για παιδιά αποτελούν συχνά την πρώτη επαφή του νεαρού ατόμου με τις υπηρεσίες προστασίας, και δίνουν τη δυνατότητα στα παιδιά να επικοινωνήσουν όταν εκείνα το χρειάζονται. Άμεσα και σε πραγματικό χρόνο, τα παιδιά μπορούν να μιλήσουν με κάποιον σε ασφαλές και εμπιστευτικό περιβάλλον.
Δωρεάν τηλεφωνικές γραμμές, chat rooms στο διαδίκτυο, μηνύματα από κινητά και emails σε απομακρυσμένες περιοχές παρέχουν στα παιδιά προσβάσιμα και εμπιστευτικά μέσα ώστε να αναζητήσουν βοήθεια. Σε χώρες όπου το σύστημα προστασίας παιδιών είναι ελλιπές, οι γραμμές βοήθειας επεκτείνουν το έργο τους και πραγματοποιούν άμεσες παρεμβάσεις. Για παράδειγμα προσφέρουν καταφύγιο, φροντίδα, στέγαση, φάρμακα, και υπηρεσίες αποκατάστασης και ένταξης σε παιδιά και εφήβους που αναζητούν και χρειάζονται βοήθεια.
'Είναι επιτακτική ανάγκη για ασφαλή, εμπιστευτικά και προσβάσιμα κανάλια για τα παιδιά ώστε να αναζητήσουν βοήθεια και συμβουλευτική' (Martha Santos Pais - Ειδικοί Εκπρόσωποι των Ηνωμένων Εθνών για την Βία των Παιδιών).
Το CHI (Child Helpline International) είναι ένα παγκόσμιο δίκτυο γραμμών βοήθειας το οποίο αποτελείται από 155 μέλη σε 133 χώρες παγκοσμίως και εργάζεται για την προστασία των δικαιωμάτων των παιδιών.
Η παγκόσμια ημέρα γραμμών βοήθειας είναι μια ετήσια γιορτή που οργανώνεται από την Ένωση Διεθνών Τηλεπικοινωνιών. Το 2007 γιορτάστηκε για πρώτη φορά και από τότε όλο και περισσότερες τηλεφωνικές γραμμές συμμετέχουν κάθε χρόνο σ’ αυτήν την γιορτή. Η Παγκόσμια Ημέρα Τηλεφωνικών Γραμμών Βοήθειας για παιδιά είναι μια πολύ σημαντική ευκαιρία παγκοσμίως για τις γραμμές αυτές να παρουσιάζουν τις βασικές αρχές λειτουργίας τους, να ευαισθητοποιήσουν τα παιδιά και το υπόλοιπο
κοινό για θέματα που τους αφορούν, να ενδυναμώσουν τη συνεργασία τους με τον τομέα των τηλεπικοινωνιών, με τους φορείς προστασίας των παιδιών, και άλλους συνεργάτες.
Φέτος γιορτάζεται για έκτη χρονιά με θέμα την προστασία των κοριτσιών από τη βία και την κακοποίηση μέσω των τεχνολογιών – ο ρόλος των γραμμών βοήθειας.
Σαν ομάδα τα κορίτσια και οι γυναίκες γενικότερα, είναι πιο ευάλωτες στο να υποστούν πολλές μορφές κακοποίησης, όπως σεξουαλική κακοποίηση, εμπορευματοποίηση, trafficking. Περίπου ¾ όλων των κλήσεων με θέμα τη σεξουαλική κακοποίηση και αντίστοιχα 2/3 των κλήσεων με θέμα τη σωματική κακοποίηση εμπλέκουν κορίτσια. 6 στις 10 κλήσεις που αναφέρουν σωματική κακοποίηση, παρενόχληση και εκφοβισμό αφορούν κοπέλες.
Το 2010 οι γραμμές βοήθειας για παιδιά σε όλο τον κόσμο δέχτηκαν 28 εκατομμύρια κλήσεις, χωρίς να συμπεριλαμβάνονται οι επαφές από το διαδίκτυο. Περισσότερες από 55% αυτών των επαφών προήλθαν από κορίτσια. Μία στις πέντε επαφές των καλούντων με τη γραμμή αφορούσε τη βία και την κακοποίηση.
Το 2011 ο εκφοβισμός αποτέλεσε την πιο συχνή μορφή κακοποίησης κοριτσιών στην Ευρώπη, την Αμερική και την Καραϊβική. Αντίστοιχα στην Αφρική, η πιο συχνή μορφή κακοποίησης ήταν η σεξουαλική, ενώ στην Μέση Ανατολή, και τον Ειρηνικό Ωκεανό η σωματική κακοποίηση.
Σε συμφωνία με τα διεθνή στατιστικά βρίσκονται και τα στατιστικά δεδομένα της Τηλεφωνικής Συμβουλευτικής Υπηρεσίας της ΕΨΥΠΕ –μέλος του CHI. Η υπηρεσία έχει απαντήσει συνολικά πάνω από 32.000 κλήσεις που αφορούν παιδιά και εφήβους και στις δυο γραμμές. Τα κυριότερα θέματα που έρχονται από τους καλούντες αφορούν κυρίως τις σχέσεις των παιδιών και εφήβων με τους γονείς, συνομηλίκους και άλλους, ενώ επιπρόσθετα σημαντικά θέματα είναι τα θέματα ψυχικής υγείας και σεξουαλικότητας.
Σε ότι αφορά τις κλήσεις που έχουν να κάνουν με βία, εκφοβισμό και κακοποίηση, έχει παρατηρηθεί μεγάλη αύξηση. Πιο συγκεκριμένα, οι κλήσεις αυτές με βάση τα στατιστικά στοιχεία της υπηρεσίας έχουν αυξηθεί σημαντικά από το 4% που ήταν το 2010 στο 11% το 2011. Επιπλέον οι κλήσεις από κορίτσια που έχουν πέσει θύματα κακοποίησης οποιασδήποτε μορφής έχουν επίσης αυξηθεί από το 1% που ήταν το έτος 2010 στο 5% το έτος 2011, με κυρίαρχη μορφή κακοποίησης τη σωματική.
Φέτος, η Τηλεφωνική Συμβουλευτική Υπηρεσία γιόρτασε την Παγκόσμια Ημέρα Τηλεφωνικών Γραμμών Βοήθειας μαζί με τους εφήβους στο 'Γυμνάσιο Π. Φαλήρου'. Στα πλαίσια αυτής της ενημέρωσης οι έφηβοι είχαν την ευκαιρία να εκφραστούν μέσα από ομάδες, να ανταλλάξουν απόψεις αλλά και να δημιουργήσουν υπέροχα έργα με graffiti και μπογιές για το τι σημαίνουν για εκείνους οι γραμμές βοήθειας και το πώς βλέπουν τον ρόλο τους.
Η Τηλεφωνική Συμβουλευτική Υπηρεσία της Εταιρείας Ψυχοκοινωνικής Υγείας του Παιδιού και του Εφήβου (Ε.Ψ.Υ.Π.Ε.) λειτουργεί υπό την επιστημονική ευθύνη του κυρίου Ιωάννη Τσιάντη, Αν. Καθηγητή Παιδοψυχιατρικής της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών και με την επιχορήγηση και εποπτεία του Υπουργείου Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης. Η υπηρεσία έχει πανελλαδική εμβέλεια και περιλαμβάνει τις παρακάτω συμβουλευτικές γραμμές:
'Γραμμή-Σύνδεσμος 801 801 1177' για την ψυχοκοινωνική υγεία παιδιών και εφήβων. Απευθύνεται σε γονείς, εκπαιδευτικούς για θέματα παιδιών και εφήβων. Λειτουργεί από Δευτέρα έως και Παρασκευή από τις 9:30 το πρωί ως τις 20:30 το βράδυ. Οι κλήσεις είναι ανώνυμες και εμπιστευτικές και μπορούν να γίνουν από σταθερό τηλέφωνο με κόστος μια αστική μονάδα.
Η ευρωπαϊκή 'Γραμμή στήριξης παιδιών και εφήβων 116 111' απευθύνεται αποκλειστικά σε παιδιά και εφήβους έως 18 ετών Μπορούν να τηλεφωνήσουν δωρεάν από σταθερό ή κινητό τηλέφωνο. Λειτουργεί Δευτέρα έως και Παρασκευή από τις 14.00 το μεσημέρι έως τις 20.30 το βράδυ και Σάββατο από τις 9.30 το πρωί ως τις 14.00 το μεσημέρι.. Οι κλήσεις είναι ανώνυμες και εμπιστευτικές.
Για περισσότερες πληροφορίες για την Παγκόσμια Ημέρα Γραμμών Βοήθειας Παιδιών: www.tilefonikigrammi.gr , email: grammi1177@epsype.gr, Τηλ: 210 6431488
Facebook group: Τηλεφωνική Συμβουλευτική Υπηρεσία για παιδιά και εφήβους
CHI: www.childhelplineinternational.org/en/May17
Δωρεάν τηλεφωνικές γραμμές, chat rooms στο διαδίκτυο, μηνύματα από κινητά και emails σε απομακρυσμένες περιοχές παρέχουν στα παιδιά προσβάσιμα και εμπιστευτικά μέσα ώστε να αναζητήσουν βοήθεια. Σε χώρες όπου το σύστημα προστασίας παιδιών είναι ελλιπές, οι γραμμές βοήθειας επεκτείνουν το έργο τους και πραγματοποιούν άμεσες παρεμβάσεις. Για παράδειγμα προσφέρουν καταφύγιο, φροντίδα, στέγαση, φάρμακα, και υπηρεσίες αποκατάστασης και ένταξης σε παιδιά και εφήβους που αναζητούν και χρειάζονται βοήθεια.
'Είναι επιτακτική ανάγκη για ασφαλή, εμπιστευτικά και προσβάσιμα κανάλια για τα παιδιά ώστε να αναζητήσουν βοήθεια και συμβουλευτική' (Martha Santos Pais - Ειδικοί Εκπρόσωποι των Ηνωμένων Εθνών για την Βία των Παιδιών).
Το CHI (Child Helpline International) είναι ένα παγκόσμιο δίκτυο γραμμών βοήθειας το οποίο αποτελείται από 155 μέλη σε 133 χώρες παγκοσμίως και εργάζεται για την προστασία των δικαιωμάτων των παιδιών.
Η παγκόσμια ημέρα γραμμών βοήθειας είναι μια ετήσια γιορτή που οργανώνεται από την Ένωση Διεθνών Τηλεπικοινωνιών. Το 2007 γιορτάστηκε για πρώτη φορά και από τότε όλο και περισσότερες τηλεφωνικές γραμμές συμμετέχουν κάθε χρόνο σ’ αυτήν την γιορτή. Η Παγκόσμια Ημέρα Τηλεφωνικών Γραμμών Βοήθειας για παιδιά είναι μια πολύ σημαντική ευκαιρία παγκοσμίως για τις γραμμές αυτές να παρουσιάζουν τις βασικές αρχές λειτουργίας τους, να ευαισθητοποιήσουν τα παιδιά και το υπόλοιπο
κοινό για θέματα που τους αφορούν, να ενδυναμώσουν τη συνεργασία τους με τον τομέα των τηλεπικοινωνιών, με τους φορείς προστασίας των παιδιών, και άλλους συνεργάτες.
Φέτος γιορτάζεται για έκτη χρονιά με θέμα την προστασία των κοριτσιών από τη βία και την κακοποίηση μέσω των τεχνολογιών – ο ρόλος των γραμμών βοήθειας.
Σαν ομάδα τα κορίτσια και οι γυναίκες γενικότερα, είναι πιο ευάλωτες στο να υποστούν πολλές μορφές κακοποίησης, όπως σεξουαλική κακοποίηση, εμπορευματοποίηση, trafficking. Περίπου ¾ όλων των κλήσεων με θέμα τη σεξουαλική κακοποίηση και αντίστοιχα 2/3 των κλήσεων με θέμα τη σωματική κακοποίηση εμπλέκουν κορίτσια. 6 στις 10 κλήσεις που αναφέρουν σωματική κακοποίηση, παρενόχληση και εκφοβισμό αφορούν κοπέλες.
Το 2010 οι γραμμές βοήθειας για παιδιά σε όλο τον κόσμο δέχτηκαν 28 εκατομμύρια κλήσεις, χωρίς να συμπεριλαμβάνονται οι επαφές από το διαδίκτυο. Περισσότερες από 55% αυτών των επαφών προήλθαν από κορίτσια. Μία στις πέντε επαφές των καλούντων με τη γραμμή αφορούσε τη βία και την κακοποίηση.
Το 2011 ο εκφοβισμός αποτέλεσε την πιο συχνή μορφή κακοποίησης κοριτσιών στην Ευρώπη, την Αμερική και την Καραϊβική. Αντίστοιχα στην Αφρική, η πιο συχνή μορφή κακοποίησης ήταν η σεξουαλική, ενώ στην Μέση Ανατολή, και τον Ειρηνικό Ωκεανό η σωματική κακοποίηση.
Σε συμφωνία με τα διεθνή στατιστικά βρίσκονται και τα στατιστικά δεδομένα της Τηλεφωνικής Συμβουλευτικής Υπηρεσίας της ΕΨΥΠΕ –μέλος του CHI. Η υπηρεσία έχει απαντήσει συνολικά πάνω από 32.000 κλήσεις που αφορούν παιδιά και εφήβους και στις δυο γραμμές. Τα κυριότερα θέματα που έρχονται από τους καλούντες αφορούν κυρίως τις σχέσεις των παιδιών και εφήβων με τους γονείς, συνομηλίκους και άλλους, ενώ επιπρόσθετα σημαντικά θέματα είναι τα θέματα ψυχικής υγείας και σεξουαλικότητας.
Σε ότι αφορά τις κλήσεις που έχουν να κάνουν με βία, εκφοβισμό και κακοποίηση, έχει παρατηρηθεί μεγάλη αύξηση. Πιο συγκεκριμένα, οι κλήσεις αυτές με βάση τα στατιστικά στοιχεία της υπηρεσίας έχουν αυξηθεί σημαντικά από το 4% που ήταν το 2010 στο 11% το 2011. Επιπλέον οι κλήσεις από κορίτσια που έχουν πέσει θύματα κακοποίησης οποιασδήποτε μορφής έχουν επίσης αυξηθεί από το 1% που ήταν το έτος 2010 στο 5% το έτος 2011, με κυρίαρχη μορφή κακοποίησης τη σωματική.
Φέτος, η Τηλεφωνική Συμβουλευτική Υπηρεσία γιόρτασε την Παγκόσμια Ημέρα Τηλεφωνικών Γραμμών Βοήθειας μαζί με τους εφήβους στο 'Γυμνάσιο Π. Φαλήρου'. Στα πλαίσια αυτής της ενημέρωσης οι έφηβοι είχαν την ευκαιρία να εκφραστούν μέσα από ομάδες, να ανταλλάξουν απόψεις αλλά και να δημιουργήσουν υπέροχα έργα με graffiti και μπογιές για το τι σημαίνουν για εκείνους οι γραμμές βοήθειας και το πώς βλέπουν τον ρόλο τους.
Η Τηλεφωνική Συμβουλευτική Υπηρεσία της Εταιρείας Ψυχοκοινωνικής Υγείας του Παιδιού και του Εφήβου (Ε.Ψ.Υ.Π.Ε.) λειτουργεί υπό την επιστημονική ευθύνη του κυρίου Ιωάννη Τσιάντη, Αν. Καθηγητή Παιδοψυχιατρικής της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών και με την επιχορήγηση και εποπτεία του Υπουργείου Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης. Η υπηρεσία έχει πανελλαδική εμβέλεια και περιλαμβάνει τις παρακάτω συμβουλευτικές γραμμές:
'Γραμμή-Σύνδεσμος 801 801 1177' για την ψυχοκοινωνική υγεία παιδιών και εφήβων. Απευθύνεται σε γονείς, εκπαιδευτικούς για θέματα παιδιών και εφήβων. Λειτουργεί από Δευτέρα έως και Παρασκευή από τις 9:30 το πρωί ως τις 20:30 το βράδυ. Οι κλήσεις είναι ανώνυμες και εμπιστευτικές και μπορούν να γίνουν από σταθερό τηλέφωνο με κόστος μια αστική μονάδα.
Η ευρωπαϊκή 'Γραμμή στήριξης παιδιών και εφήβων 116 111' απευθύνεται αποκλειστικά σε παιδιά και εφήβους έως 18 ετών Μπορούν να τηλεφωνήσουν δωρεάν από σταθερό ή κινητό τηλέφωνο. Λειτουργεί Δευτέρα έως και Παρασκευή από τις 14.00 το μεσημέρι έως τις 20.30 το βράδυ και Σάββατο από τις 9.30 το πρωί ως τις 14.00 το μεσημέρι.. Οι κλήσεις είναι ανώνυμες και εμπιστευτικές.
Για περισσότερες πληροφορίες για την Παγκόσμια Ημέρα Γραμμών Βοήθειας Παιδιών: www.tilefonikigrammi.gr , email: grammi1177@epsype.gr, Τηλ: 210 6431488
Facebook group: Τηλεφωνική Συμβουλευτική Υπηρεσία για παιδιά και εφήβους
CHI: www.childhelplineinternational.org/en/May17
Πηγή: Iatronet
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου