Μέσω του προγράμματος «Εξειδικευμένης Εκπαιδευτικής Υποστήριξης για την ένταξη μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες», ένα πρόγραμμα συγχρηματοδοτούμενο από το ΕΣΠΑ, το Υπουργείο Παιδείας ΔΒΜΘ προχώρησε τα τρία τελευταία σχολικά έτη σε νέες προσλήψεις Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής, Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού. Ανάμεσα στις γενικότερες δράσεις, που έχουν ήδη ξεκινήσει να υλοποιούνται, περιλαμβάνονται τα ακόλουθα:
* Ειδική επιμόρφωση των στελεχών της Παράλληλης Στήριξης στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση για την συνεκπαίδευση μαθητών με αναπηρία στο γενικό σχολείο.
* Προσαρμογή σχολικών εγχειριδίων της Α’ και Β’ τάξης του Δημοτικού για να καταστούν προσβάσιμα από μαθητές με διάφορες αναπηρίες (προβλήματα όρασης, ακοής, αυτισμό, κ.ά.).
* Προσαρμογή των βιβλίων Γενικής Αγωγής στις ανάγκες των αμβλυώπων μαθητών.
* Χορήγηση στους κωφούς και βαρήκοους μαθητές ακουστικών βαρηκοΐας καθώς και ηλεκτρονικού εξοπλισμού, εκπαιδευτικών βοηθημάτων και τεχνικών οργάνων, που διευκολύνουν την πρόσβαση στο χώρο και στη μαθησιακή διαδικασία.
Παράλληλα στο στάδιο υλοποίησης βρίσκονται τα ακόλουθα:
* Προμήθεια εξοπλισμού για την κάλυψη των αναγκών όλων των Σχολικών Μονάδων Ειδικής Αγωγής, το οποίο υλοποιείται το 2011 -2012 μέσω των Περιφερειακών Επιχειρησιακών Προγραμμάτων.
* Αξιολόγηση δομών Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης και διαμόρφωση ηλεκτρονικής εφαρμογής διαρκούς παρακολούθησης και αξιολόγησής τους, ώστε να εντοπίζονται άμεσα οι όποιες αδυναμίες ως προς την εξυπηρέτηση των πραγματικών αναγκών των ατόμων με αναπηρία αλλά και των οικογενειών τους.
* Καταγραφή όλων των μαθητών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, με παρακολούθηση της εκπαιδευτικής υποστήριξης τους και ηλεκτρονική υποστήριξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Το Μητρώο καταγραφής των μαθητών θα λειτουργήσει ως εργαλείο στήριξης του θεσμού της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης στα πλαίσια του Νέου Σχολείου.
* Συνεργασία με το Πρόγραμμα των Ζωνών Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας για συντονισμό όσον αφορά στους μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
* Επανασχεδιασμός της Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης.
* Ανασχεδιασμός και εκσυγχρονισμός των δομών και διαδικασιών υποστήριξης των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών, με βάση τις προτάσεις της Διεθνούς Σύμβασης για τα Δικαιώματα των αναπήρων.
* Αναδιοργάνωση του εκπαιδευτικού συστήματος με βάση την αρχή του ενιαίου σχεδιασμού, με στόχο οι υπηρεσίες Ειδικής Αγωγής να προσφέρονται μαθητοκεντρικά, χωρίς λίστες αναμονής, ενδυναμώνοντας τον εκπαιδευτικό ρόλο του σχολείου, για όλους τους μαθητές χωρίς διακρίσεις.
* Διεθνείς συνεργασίες για καλύτερες πρακτικές και πρότυπα σχολικής ένταξης των μαθητών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Πηγή: Πρώτο Θέμα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου