Η επέλαση της τεχνολογίας αλλάζει άρδην πρακτικές ετών και στη διδασκαλία των ιδιαίτερων μαθημάτων. Η τελευταία εξέλιξη ακούει στο όνομα Skype. Πρόκειται για το δημοφιλές λογισμικό που επιτρέπει στους χρήστες του να επικοινωνούν μεταξύ τους μέσω του υπολογιστή με ήχο και εικόνα, με μηδαμινό κόστος. Ήδη στις εφημερίδες (και στην Proslipsis) πληθαίνουν οι αγγελίες για παράδοση μαθημάτων μέσω του προγράμματος.
Καθηγητές που χρησιμοποιούν την εφαρμογή δηλώνουν στην Proslipsis απόλυτα ικανοποιημένοι από τη νέα μέθοδο διδασκαλίας από απόσταση, ενώ διαβεβαιώνουν ότι το ίδιο ευχαριστημένοι είναι και οι μαθητές τους. Ως μεγαλύτερο πλεονέκτημα της μεθόδου αναδεικνύουν το οικονομικό, καθώς διευρύνεται σημαντικά ο κύκλος των πιθανών συνεργασιών και το κόστος των μαθημάτων είναι χαμηλότερο, κυρίως επειδή δεν χάνεται χρόνος στις μετακινήσεις. Αναφέρουν, όμως, και άλλα με κυριότερα την αποφυγή ακυρώσεων μαθημάτων (λόγω ασθενειών και άλλων λόγων) και την άριστη εκμετάλλευση του χρόνου, κυρίως επειδή το διαδίκτυο επιτρέπει την ταχύτατη διακίνηση του εκπαιδευτικού υλικού.
"Ουσιαστικά πρόκειται για τηλε-συνέντευξη, μια πρακτική που χρησιμοποιείται εδώ και χρόνια από τις μεγάλες επιχειρήσεις και δη τις πολυεθνικές, ακόμη και σε υψηλότατο επίπεδο", επισημαίνουν και προσθέτουν: "Μάλιστα χάρις σε αυτή και στο διαδίκτυο έχουν ουσιαστικά καταργηθεί τα σύνορα για πολλούς εργαζόμενους. Ακόμη κι εδώ στην Ελλάδα συναντά κανείς ανώτατα στελέχη μεγάλων πολυεθνικών εταιρειών, με κεντρικό ρόλο, που τα καταφέρνουν μια χαρά στη δουλειά τους χωρίς να μεταναστεύσουν στην έδρα της επιχείρησης. Γιατί, λοιπόν, όχι και ιδιαίτερα μαθήματα από απόσταση σε μαθητές, σπουδαστές και φοιτητές;".
Είναι όμως η ποιότητα της διδασκαλίας μέσω Skype ανάλογη της παραδοσιακής μεθόδου πρόσωπο με πρόσωπο; Οι καθηγητές με τους οποίους μίλησε η Proslipsis εκτιμούν ότι ίσως και να είναι καλύτερη, υπό την απαραίτητη προϋπόθεση ο καθηγητής να γνωρίζει πολύ καλά τη χρήση του διαδικτύου και τα σχετικά προγράμματα (word, excel, acrobat, κ.λπ.) και να έχει οργανώσει σωστά το ηλεκτρονικό εκπαιδευτικό υλικό του. Από την πλευρά τους οι μαθητές το μόνο που έχουν να κάνουν είναι να εγκαταστήσουν στον υπολογιστή τους το λογισμικό Skype και μια διαδικτυακή κάμερα (webcam). "Πολλοί μαθητές τα χρησιμοποιούν ήδη. Είναι εκπληκτικό το πόσο εύκολα παίζουν στα δάχτυλα τις νέες τεχνολογίες τα νέα παιδιά", επισημαίνουν οι καθηγητές.
Οι ίδιοι πιστεύουν ότι πριν την έναρξη των μαθημάτων είναι επιβεβλημένη μια... μη διαδικτυακή συνάντηση γνωριμίας με τον μαθητή, κάτι που μπορεί να γίνεται σποραδικά και κατά τη διάρκεια της συνεργασίας τους, αν και δεν το θεωρούν απαραίτητο. Ισχυρίζονται μάλιστα ότι με καλή οργάνωση του εκπαιδευτικού υλικού κάλλιστα μπορεί κάποιος να παραδίδει ιδιαίτερα μαθήματα ακόμη και με καθαρόαιμο e-learnig, δηλαδή χωρίς καν την διαδικτυακή επαφή καθηγητή - μαθητή, μέθοδο που εφαρμόζουν στην Ελλάδα εδώ και χρόνια ακόμη και πανεπιστημιακοί οργανισμοί, όπως το ΚΕΚ του πανεπιστημίου Αθηνών. Αφήνουν, ωστόσο, ανοικτό το ενδεχόμενο η διδασκαλία μέσω Skype να μην ενδείκνυται για ορισμένα γνωστικά αντικείμενα.
To πρόγραμμα
Το Skype είναι μια μικρή λογισμική εφαρμογή η οποία επιτρέπει στο χρήση να πραγματοποιεί δωρεάν κλήσεις από τον υπολογιστή του με οποιονδήποτε άλλον χρησιμοποιεί το Skype, οπουδήποτε στον κόσμο. Το πρόγραμμα προσφέρει και άλλες υπηρεσίες με πολύ χαμηλή χρέωση, όπως δυνατότητα κλήσεων σε σταθερά και κινητά χωρίς τέλη ενεργοποίησης ή συνδρομή.
Εισάγοντας στο Skype τις επαφές σας βλέπετε ποιοί ήδη χρησιμοποιούν το πρόγραμμα και είναι συνδεμένοι. Ακόμη και σε περίπτωση που δεν χρησιμοποιούν Skype, μπορείτε να καλείται τις επαφές που έχετε καταχωρημένους στο Microsoft Outlook μέσω αυτού.
To Skype δουλεύει με τους περισσότερους υπολογιστές (Windows, Mac OS X, Linux και Pocket PCs). Οι κλήσεις, τα chat και οι μεταφορές αρχείων γίνονται μεταξύ όλων των ειδών των υπολογιστών. Το Skype κωδικοποιεί αυτόματα και ανώνυμα κλήσεις, chat και μεταφορές αρχείων πριν την αποστολή τους μέσω του internet, αποκλείοντας το ενδεχόμενο κάποιος να παρακολουθήσει τις συναλλαγές σας.
Πηγή: proslipsis
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου