Τρίτη 14 Μαΐου 2024

Στ. Στρατηγάκης στο Πρώτο: Οι σπουδές δεν συνδέονται πια άρρηκτα με το επάγγελμα

Οι εξετάσεις και μάλιστα οι Πανελλαδικές-μιας και πλησιάζουμε στη λήξη των μαθημάτων για τα λύκεια-ήταν το κεντρικό θέμα συζήτησης στο Πρώτο Πρόγραμμα της Ελληνικής Ραδιοφωνίας 91,6 και 105,8 και στην εκπομπή «ZOIGR», όπου η Χριστίνα Βίδου συνομίλησε με τον Στράτο Στατηγάκη, Μαθηματικό, Ερευνητή και Σύμβουλο Σταδιοδρομίας.

Όπως χαρακτηριστικά δήλωσε αρχικά ο κ. Στρατηγάκης στη δημοσιογράφο «ξεκινούν οι απολυτήριες εξετάσεις για τα παιδιά της Γ’ Λυκείου, οι οποίες γίνονται μέσα στο σχολείο με τράπεζα θεμάτων σε πέντε μαθήματα: είναι η Νεοελληνική Γλώσσα και η Λογοτεχνία, τα τρία μαθήματα της ομάδας προσανατολισμού που διδάχτηκαν τα παιδιά και αυτό που λέμε κόντρα μάθημα. Το κόντρα μάθημα είναι τα Μαθηματικά για τα παιδιά των ανθρωπιστικών και Ιστορία για όλους τους άλλους. Αυτές οι εξετάσεις γίνονται με θέματα εκ των οποίων τα μισά αντλούνται από την Τράπεζα Θεμάτων. Μετά τη λήξη αυτών τα παιδιά παίρνουν το απολυτήριο και όντας απόφοιτοι Λυκείου πια, έχουν δικαίωμα να συμμετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις. Έχουν δηλαδή δύο γύρους εξετάσεων: το απολυτήριο και τις Πανελλαδικές. Το καλό είναι ότι ουσιαστικά τα τέσσερα από τα πέντε μαθήματα τα εξετάζονται και στις Πανελλαδικές. Άρα, το διάβασμα που κάνουν για τις πανελλαδικές θα τους δώσει και το απολυτήριο. Και το λέω αυτό για να μη ζορίζονται οι γονείς. Και για να σας το πω απλά είναι μία καλή προπόνηση για τις Πανελλαδικές οι απολυτήριες εξετάσεις».

Ερωτηθείς εν συνεχεία, για το μεγάλο κεφάλαιο που αφορά τα επαγγέλματα, με ποια κριτήρια πρέπει να επιλέξουν τα παιδιά τις σχολές κτλ, ο κ. Στρατηγάκης υπογράμμισε το εξής «υπάρχει μια κατηγορία επαγγελμάτων τα οποία είναι αυτά που λέω λαμπερά επαγγέλματα. Τα λαμπερά επαγγέλματα είναι όλα τα καλλιτεχνικά από ηθοποιός, σκηνοθέτης, τραγουδιστής, ό, τι μπορείτε να φανταστείτε καλλιτεχνικό, φυσικά είστε και εσείς οι δημοσιογράφοι αλλά είναι και οι αθλητές. Ποιο είναι το πρόβλημα με αυτά τα επαγγέλματα; Το πρόβλημα είναι ότι πολύ λίγα παιδιά τελικά τα καταφέρνουν. Για παράδειγμα, αν εξαιρέσουμε τους 50-100 ηθοποιούς που γυρνάνε από σίριαλ σε σήριαλ, η ανεργία των ηθοποιών είναι πάνω από 90%. Καταλαβαίνετε λοιπόν ότι ένα παιδί όταν ξεκινάει να γίνει ηθοποιός ή ξεκινάει να γίνει αθλητής, δεν ξέρει τι κατάληξη θα έχει αυτός ο δρόμος και ούτε μπορεί κανείς να το προβλέψει. Διότι, εκτός από το ταλέντο χρειάζεται και η τύχη κλπ. Τι κάνουμε λοιπόν σε αυτές τις περιπτώσεις; Πρέπει να υπάρχει planB.Με άλλα λόγια, αν θες να γίνεις ηθοποιός το πρωί να σπουδάζεις κάτι στο πανεπιστήμιο και το απόγευμα θα πας σε μια δραματική σχολή.Θες να γίνεις δημοσιογράφος; Το πρωί θα σπουδάζεις κάτι στο πανεπιστήμιο πχ οικονομικά, το οποίο θα σε βοηθήσει να κάνεις το οικονομικό ρεπορτάζ και το απόγευμα θα πας σε ένα εργαστήριο για να μάθεις να γράφεις.PlanB σημαίνει λοιπόν ότι πατάμε σε δύο βάρκες μέχρι η ζωή να μας δείξει που θα πάμε».

«Το επάγγελμα δεν συνδέεται άρρηκτα με τις σπουδές. Αυτό σημαίνει ότι αυτή τη στιγμή τα παιδιά διαλέγουν σπουδές και σε δεύτερο χρόνο θα διαλέξουν επάγγελμα» επισήμανε ο κ. Στρατηγάκης στη δημοσιογράφο συμπληρώνοντας παράλληλα «διότι στην επιλογή του επαγγέλματος δεν είναι μόνο οι σπουδές, παίζουν και άλλα πράγματα ρόλο που είναι οι εργασιακές αξίες». Τέλος, όσον αφορά το κριτήριο βάση του οποίου πρέπει να αποφασίζουν οι μαθητές τις σπουδές τους, ανέφερε «το βασικότερο κριτήριο από όλα πρέπει να είναι το πρόγραμμα σπουδών του τμήματος. Πιο συγκεκριμένα, να μπορεί το παιδί να ανταποκριθεί και ευχάριστα σε αυτό το πράγμα. Τι σημαίνει αυτό; Τα παιδιά δεν έχουν μάθει να κοιτάζουν τι μαθήματα θα διαβάζουν μέσα στο πανεπιστήμιο και αυτό είναι πάρα πολύ κρίσιμο, διότι αν δεν τους αρέσουν τα μαθήματα που θα κληθούν να διαβάζουν, δεν θα τα διαβάσουν και αυτό σημαίνει ότι δεν θα πάρουν πτυχίο ποτέ (…). Το θέμα λοιπόν, είναι αν θα κάνει το παιδί ένα κατώτερο ή ανώτερο επάγγελμα ή αν θα είναι ευτυχισμένο;».

Πηγή: ertnews

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου