Δημοσιεύθηκε η Εγκύκλιος με τις οδηγίες για τις "Πανελλαδικές εξετάσεις υποψηφίων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες" από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων. Για ακόμα μια χρονιά το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων δεν λαμβάνει υπόψη το αίτημα του Πανελλήνιου Σωματείου Ατόμων με ΔΕΠ-Υ ADHD Hellas να συμπεριληφθούν οι μαθητές με ΔΕΠ-Υ στους υποψήφιους που χρήζουν ειδικών παρεμβάσεων στην εξέτασή τους ώστε να αποδώσουν τις γνώσεις που κατέχουν.
Το Πανελλήνιο Σωματείο Ατόμων με Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής – Υπερκινητικότητας ADHD Hellas, καλεί την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων να αφουγκραστεί το χρόνιο αίτημα και να στηρίξει έμπρακτα τους μαθητές με Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής – Υπερκινητικότητας (ΔΕΠ-Υ) κατά τις πανελλαδικές εξετάσεις.
Οι μαθητές με ΔΕΠ-Υ ανήκουν στους μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες σύμφωνα με το νόμο 3699/2008. Παρόλα αυτά κατά τις πανελλήνιες εξετάσεις δεν τους εξασφαλίζονται οι απαραίτητες ρυθμίσεις ώστε να αποδώσουν σύμφωνα με τις γνώσεις και τις ικανότητές τους.
Επισημαίνουμε πως για τους υποψήφιους με ΔΕΠ-Υ που δεν έχουν επιπλέον ειδικές μαθησιακές δυσκολίες όπως δυσλεξία, δυσγραφία, δυσαριθμησία, δυσαναγνωσία, δυσορθογραφία, τραυλισμό ή δεν ανήκουν στο φάσμα του αυτισμού, δεν υπάρχει καμία αναφορά ούτε πρόβλεψη να τύχουν των σχετικών ρυθμίσεων και των ειδικών συνθηκών για να εξωτερικεύσουν τις γνώσεις, τις οποίες λόγω της πάθησής τους αδυνατούν να εξωτερικεύσουν όπως οι άλλοι υποψήφιοι.
Πρόκειται για μαθητές/τριες ικανούς/ές να παρακολουθήσουν το πλήρες Αναλυτικό Πρόγραμμα της τάξης τους και εμποδίζονται από δυσκολίες στη διαχείριση του χρόνου, του γραπτού λόγου και στην απόδοση των γνώσεών τους με τους κοινούς τρόπους εξέτασης.
Οι περισσότεροι μαθητές με ΔΕΠ-Υ ακολουθούν συστηματικά παρεμβάσεις, που χρειάζονται χρόνο και επιμονή για να βελτιώσουν τη συμπτωματολογία της διαταραχής.
Το Πανελλήνιο Σωματείο Ατόμων με ΔΕΠ-Υ θεωρεί πως η Πολιτεία, σεβόμενη τις προσπάθειες των ίδιων των υποψηφίων με ΔΕΠ-Υ αλλά και των οικογενειών τους, είναι απαραίτητο να εξασφαλίσει την ισότιμη μεταχείριση τους στις πανελλαδικές εξετάσεις.
Πηγή: ADHD Hellas
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου