Παρασκευή 15 Ιανουαρίου 2021

Αξιοσημείωτη πρόοδος στην προσβασιμότητα για το 2020

Είτε είναι ευπρόσδεκτες προσθήκες στην πλοήγηση σε κονσόλες επόμενης γενιάς είτε εντυπωσιακές προσθήκες επιλογών προσβασιμότητας σε AAA βιντεοπαιχνίδια, οι βελτιώσεις στα βιντεοπαιχνίδια και την προσβασιμότητα υλικού ήταν ιδιαίτερα εμφανείς το 2020.

Συγκεντρώσαμε μια ομάδα ειδικών της βιομηχανίας για να ψηφίσουμε για τις πιο αξιοσημείωτες εξελίξεις στην προσβασιμότητα φέτος.

Οι κριτές που ψήφισαν σε αυτή την κατηγορία είναι οι Steve Saylor, Courtney Craven, Grant Stoner, Ian Hamilton, Stacey Jenkins και Greg Haynes.

Marvel's Spider-Man: Miles Morales
Με βάση τα χαρακτηριστικά προσβασιμότητας του Spider-Man του 2018, το Miles Morales έφερε το franchise σε ακόμα πιο inclusive επίπεδο. Όχι μόνο όσον αφορά τις επιλογές, αλλά και την εκπροσώπηση: η Hailey η καλλιτέχνης είναι κωφή/βαρήκοη και αλληλεπιδρά με τον Miles στην Αμερικανική Νοηματική Γλώσσα. Χαρακτηριστικά όπως το Chase Assist, τα Contrast Modes με συμπαγείς μονόχρωμους συμμάχους και εχθρούς, και μια πληθώρα επιλογών για υπότιτλους καθιστούν το Miles Morales ένα από τα πιο προσβάσιμα παιχνίδια του 2020.


HyperDot

Ο προγραμματιστής Charles McGregor στρατολόγησε τη βοήθεια του GLICH και του συμβούλου προσβασιμότητας Cherry Thompson για να δημιουργήσει όχι μόνο ένα εξαιρετικά προσιτό παιχνίδι, αλλά και μια διαδικασία ανάπτυξης χωρίς αποκλεισμούς. Μέσω της #HyperDotA11y, μιας ερευνητικής εκστρατείας, η ομάδα συνεργάστηκε με άτομα με ειδικές ανάγκες για να εξασφαλίσει ότι το HyperDot ξεκίνησε με όσο το δυνατόν λιγότερα εμπόδια. Τα αποτελέσματα ήταν ένα εθιστικά διασκεδαστικό παιχνίδι arcade δράσης που κέρδισε διθυραμβικές κριτικές από παίκτες με ειδικές ανάγκες παίκτες.

Immortals Fenyx Rising

Γνωστή για τη δέσμευσή της στην προσβασιμότητα, η Ubisoft είχε μια ακόμη επιτυχία με το Immortals Fenyx Rising. To παιχνίδι περιλαμβάνει χρήσιμες λειτουργίες από προηγούμενα παιχνίδια της Ubisoft, όπως προσαρμόσιμοι υπότιτλοι, πολλαπλά επίπεδα δυσκολίας και αφήγηση μενού, αλλά αυτό που κάνει το Immortals να ξεχωρίζει το 2020 είναι η προσοχή στην προσβασιμότητα των παζλ. Διαθέτει τόσο λεζάντες παζλ, σχεδιασμένες για να ενημερώνουν τους παίκτες για τις συμφραζόμενες πληροφορίες και την τοποθεσία τους, καθώς και μοναδικούς «βοηθούς» για κάθε τύπο παζλ. Σκεφτείτε το ως μια λειτουργία υποβοήθησης για παζλ.

Gears Tactics

Το Gears Tactics πήρε ένα είδος που δεν είναι γνωστό για τις δυνατότητες προσβασιμότητας και το έκανε έτσι ώστε, όσοι δεν είχαν ποτέ τη δυνατότητα να παίξουν παιχνίδια στυλ RTS πριν, να μπορούν να παίξουν αυτό. Λειτουργίες όπως colorblind modes, μεγαλύτερο κείμενο και Text-To-Speech narration ή όπως το αποκαλεί το παιχνίδι «Αφήστε το παιχνίδι να μου διαβάσει», κάνουν το Gears Tactics να ξεχωρίζει. Αυτές οι λειτουργίες μόνο βελτιώθηκαν όταν το Gears Tactics μεταφέρθηκε σε κονσόλες, όπου προστέθηκαν ακόμη περισσότερες ρυθμίσεις όπως zoom και πλήρης υποστήριξη για χειριστήρια.

The Last of Us Part 2

Το Last of Us Part 2 ξεκίνησε με εκπληκτικές 60+ επιλογές προσβασιμότητας, επιτρέποντας στους παίκτες με ειδικές ανάγκες ένα πρωτοφανές επίπεδο προσαρμογής για να σχεδιάσουν μια εμπειρία παιχνιδιού που τους ταιριάζει καλύτερα. Τα πρωτοποριακά χαρακτηριστικά για τυφλούς παίκτες, όπως οι λειτουργίες υψηλής αντίθεσης, το ζουμ, η πλήρης αφήγηση κειμένου σε ομιλία, η βοήθεια πλοήγησης το κάνουν πραγματικά ώστε κάθε τυφλός παίκτης να μπορεί να παίξει και να ολοκληρώσει αυτό το παιχνίδι. Καινοτόμησε επίσης όσον αφορά τους κωφούς/βαρήκοους και τους παίκτες με κινητικά προβλήματα, με πλήρως προσαρμοσμένες επιλογές υπότιτλων, προτροπές για dodge, remapping του χειριστηρίου, auto pickup, auto-aim,και πολλά άλλα.


Πηγή: IGN Greece

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου