Τετάρτη, 18 Ιουλίου 2018

Σχολεία της Θεσσαλονίκης ανοίγουν τις πύλες τους στους κατοίκους

Τα “Ανοιχτά Σχολεία στη Γειτονιά”, μια πρωτοβουλία της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης και Αθλητισμού του Δήμου Θεσσαλονίκης σε συνεργασία με την ΑΜΚΕ Creativity Platform (Πλατφόρμα Δημιουργικότητας), η οποία συντονίζει το πρόγραμμα και αποκλειστικό δωρητή το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, συνεχίζουν δυναμικά τη δράση τους μέχρι και τη πρώτη εβδομάδα του Αυγούστου.

Το πρόγραμμα “Ανοιχτά Σχολεία στη Γειτονιά” υλοποιείται σε έξι επιλεγμένα σχολεία του δήμου Θεσσαλονίκης διατηρώντας τις αυλές και τις αίθουσες των σχολείων ανοιχτές προς τους κατοίκους της πόλης. Το πρόγραμμα στοχεύει να αποτελέσει τον συνδετικό κρίκο ανάμεσα στην τοπική κοινωνία και στη σχολική μονάδα, εξασφαλίζοντας την επιμόρφωση και τη δια βίου μάθηση των κατοίκων της περιοχής, αλλά και να προωθήσει σύγχρονες ιδέες και πρακτικές αναφορικά με την έννοια της κοινότητας και του δημόσιου χώρου.

Οι ανοιχτές αυλές των έξι σχολείων του δήμου Θεσσαλονίκης περιμένουν μικρούς και μεγάλους να συμμετέχουν στις οργανωμένες δράσεις που προσφέρουν τα “Ανοιχτά Σχολεία στη Γειτονιά” από ειδικά εκπαιδευμένους εμψυχωτές και παιδαγωγούς. Οι δράσεις απευθύνονται σε όλες τις ηλικιακές ομάδες και πραγματοποιούνται τις καθημερινές και κυρίως τις απογευματινές ώρες. Οι αυλές φυλάσσονται και παραμένουν ανοιχτές από τις 14.00-22.00 το βράδυ. Η συμμετοχή είναι δωρεάν και ανοιχτή προς όλους, ενώ για την παρακολούθηση ορισμένων εργαστηρίων σεμιναριακού χαρακτήρα ζητείται προεγγραφή. Στόχος είναι μέσω της δημιουργικής απασχόλησης, παιδιά και ενήλικες, να εξοικειωθούν με το δυνητικό ρόλο του σχολείου και κατ’ επέκταση με τις έννοιες της γειτονιάς και του δημόσιου χώρου. Ο κάτοικος συμμετέχει στις δραστηριότητες που πραγματικά τον ενδιαφέρουν κατέχοντας έτσι έναν ενεργό ρόλο στη μάθηση και στο πρόγραμμα αντίστοιχα. Οι δράσεις χωρίζονται σε ομάδες ηλικιακές (παιδιά -έφηβοι- γονείς/κάτοικοι) ενώ δε λείπουν και οι μικτές δράσεις (ενήλικες/γονείς-παιδιά).

Οι δράσεις ανά φορέα:

«Τέχνη, Τεχνολογία, Επικοινωνία», (Ναύαρχος Βότσης/ActArt/Tempo). Το πρόγραμμα «Τέχνη, Τεχνολογία, Επικοινωνία» απευθύνεται σε παιδιά, εφήβους και ενήλικες και επιδιώκει να γεμίσει τις σχολικές αίθουσες και αυλές με πρωτότυπα υλικά, παιχνίδια, πειράματα. Η χρήση της τεχνολογίας γίνεται αφορμή για συνάντηση και δημιουργικότητα, οι μπαταρίες, τα κυκλώματα, οι ηλεκτρονικές πλακέτες γίνονται τα μέσα για να μιλήσουμε και να παίξουμε όλοι και όλες μαζί. Το πρόγραμμα στοχεύει να αυξήσει τις ευκαιρίες για ενίσχυση της ομαδικότητας και της συνεργασίας στις τοπικές κοινότητες μέσω της διαδραστικής τεχνολογίας. Στον χώρο των σχολείων στήνεται ένα κατάλληλο περιβάλλον για την προσιτή μη τυπική εκπαίδευση στην τέχνη και την τεχνολογία σύμφωνα με εργαλεία που έχουν αναπτυχθεί για την εκπαίδευση STEAM (Science Technology Engineering Art Maths).

«Παιχνίδια της Αυλής» (Praksis). Στόχος του εργαστηρίου είναι ο σχεδιασμός, οργάνωση και διεξαγωγή ομάδων δημιουργίας παιχνιδιών που θα αποτελούνται από απλά καθημερινά υλικά και θα σχεδιάζονται από τους ίδιους τους συμμετέχοντες. Η δράση απευθύνεται σε παιδιά, έφηβους, γονείς, αλλά και πολίτες ποικίλου κοινωνικού οικονομικού και εκπαιδευτικού επιπέδου.

«Μαζί στη Γειτονιάς μας» (ΑΝΤΙΓΟΝΗ/ AddART). Ένα εργαστήρι που καλεί τους κατοίκους της περιοχής να επανασχεδιάσουν συμμετοχικά τη γειτονιά τους καταγράφοντας προβληματικές και προοπτικές μέσω μιας σειράς ανοιχτών συναντήσεων.

«Στο Βάθος Κήπος» (Πeripatos). Επαφή με τη φύση! Στόχος της δράσης η επαναπροσέγγιση της σχέσης του παιδιού με τη φύση και ό,τι αυτή προσφέρει στη καθημερινότητά του, δηλαδή τη διατροφή και την ποιότητα του περιβάλλοντος στο οποίο ζει. Ενδεικτικά, το πρόγραμμα περιλαμβάνει δραστηριότητες όπως η καλλιέργεια της γης και η δημιουργία λαχανόκηπου, εξιστόρηση μύθων και παραμυθιών με θέμα τη γεωργία και τη φύση, ζωγραφική, «ανακυκλώσιμη σκυταλοδρομία», κ.α.

«ΠοΙηΜα: Πρωτότυπες Ιστορίες Μιας Αυλής» (ΑΡΣΙΣ). Ένα πρόγραμμα που αποτελείται από μια συλλογή δράσεων και απευθύνεται σε μικρούς και μεγάλους με στόχο να ενισχυθεί ο διαπολιτισμικός διάλογος και η έννοια της αλληλεγγύης στη γειτονιά.

«Το δέντρο που κινείται» (Die Wolke Arte Group). Πρόκειται για μια μουσικοκινητική δράση με βάση τον αυτοσχεδιασμό και την επαφή με το ρυθμό στο πλαίσιο της ομάδας, υπό την καθοδήγηση επαγγελματιών χορευτών και μουσικών.

«Community Pop-Up» (Youthnest). Έξι community workshops, τα οποία θα υλοποιηθούν στα 6 επιλεγμένα σχολεία, αξιοποιώντας τις μεθόδους του συμμετοχικού σχεδιασμού (μία σε κάθε σχολείο). Στόχος της δράσης είναι η συλλογή ιδεών για τις χρήσεις της αυλής που εκφράζουν τα θέλω της τοπικής κοινότητας. Μια προσπάθεια να αποτυπωθεί όσο το δυνατόν καλύτερα η φυσιογνωμία της περιοχής, οι τοπικοί επαγγελματίες καθώς και χώροι ή οργανισμοί που γειτνιάζουν άμεσα με το κάθε σχολικό συγκρότημα μέσω ενός διαδραστικού παιχνιδιού. Τα εργαστήρια χρησιμοποιούν τον συνεργατικό σχεδιασμό για την ανάπτυξη της επικοινωνίας και την από κοινού δημιουργία καλλιτεχνικών έργων.

Όλες οι δραστηριότητες υλοποιούνται σε έξι επιλεγμένα δημοτικά σχολεία του Δήμου Θεσσαλονίκης:

Α΄ Κοινότητα: 55ο Δημοτικό Σχολείο (Κ. Κρυστάλλη 10)

Β΄ Κοινότητα: 64ο Δημοτικό Σχολείο (Κων/νου Μαζαράκη 1)

Β΄ Κοινότητα: 67ο Δημοτικό Σχολείο (Δ. Παπαθανασίου 41)

Β΄ Κοινότητα: Δημοτικό Σχολείο Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης (Νικ. Καπάτου 13)

Δ΄ Κοινότητα: 77ο Δημοτικό Σχολείο (Καβείρων 6)

Ε΄ Κοινότητα: 11ο Δημοτικό Σχολείο (Αμαλίας 60)

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το πρόγραμμα και τις ώρες διεξαγωγής των δραστηριοτήτων επικοινωνήστε στο τηλ. +30 6946 265 653.

Site: www.openschoolsthess.gr

FB Page: Ανοιχτά Σχολεία στη Γειτονιά/openschoolsthess

Πηγή: dailythess

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου