Τετάρτη 31 Ιανουαρίου 2018

8 βασικές εκτελεστικές λειτουργίες

Οι εκτελεστικές λειτουργίες είναι δεξιότητες που χρησιμοποιούν όλοι οι άνθρωποι για να οργανώσουν τις πληροφορίες που δέχονται και να δράσουν ανάλογα. Αν το παιδί σας έχει δυσκολίες στο συγκεκριμένο τομέα, μπορεί να δυσκολεύεται σε κάποιες ή ακόμα και σε όλες τις παρακάτω δεξιότητες. 

Έλεγχος των παρορμήσεων 
Ο έλεγχος των παρορμήσεων βοηθά το παιδί σας να σκέφτεται πριν να ενεργεί. 
Τα παιδιά με δυσκολίες στον έλεγχο παρορμήσεων μπορεί να κάνει ακατάλληλα/ ανάρμοστα σχόλια και να επιδεικνύει ριψοκίνδυνη συμπεριφορά. 

Έλεγχος συναισθημάτων 
Βοηθά το παιδί να ελέγχει τα συναισθήματά του. Τα παιδιά με δυσκολίες στο συγκεκριμένο τομέα μπορεί να αντιδρούν με υπερβολικό τρόπο. Μπορεί να μην δέχονται την κριτική και να να μην ανασυγκροτούνται εύκολα όταν κάτι πάει στραβά. 

Ευελιξία σκέψης 
Η ευελιξία σκέψης επιτρέπει στο παιδί να προσαρμόζεται για να αντιμετωπίζει απροσδόκητες/ μη αναμενόμενες καταστάσεις. 
Τα παιδιά με «άκαμπτη» σκέψη δεν προσαρμόζονται ανάλογα με τις καταστάσεις. Μπορεί να αναστατώνονται όταν τους ζητείται να σκεφτούν κάτι από άλλη οπτική γωνία. 

Εργαζόμενη μνήμη 
Η εργαζόμενη μνήμη βοηθά το παιδί να συγκρατήσει στο μυαλό του σημαντικές πληροφορίες. 
Τα παιδιά με αδύναμη εργαζόμενη μνήμη δυσκολεύονται πολύ να ακολουθούν οδηγίες – ακόμα και όταν κρατούν σημειώσεις ή τους τις επαναλαμβάνετε πολλές φορές. 

Αυτοπαρακολούθηση (συμπεριλαμβάνεται στην Αυτορρύθμιση)
Επιτρέπει στο παιδί σας να αξιολογεί πώς τα πηγαίνει. 
Τα παιδιά με δυσκολίες στο συγκεκριμένο τομέα μπορεί να εκπλήσσονται όταν παίρνουν κακό βαθμό ή αρνητική ανατροφοδότηση. 

Οργάνωση και προτεραιότητες 
Η οργάνωση και ο ορισμός προτεραιοτήτων βοηθούν το παιδί να θέσει έναν στόχο και να μείνει προσηλωμένο σε αυτόν μέχρι να τον πραγματοποιήσει. Τα παιδιά με αδυναμίες στην οργάνωση και τον ορισμό προτεραιοτήτων μπορεί να μην είναι σε θέση να διακρίνουν ποια μέρη του project είναι τα πιο σημαντικά. 

Ανάληψη δράσης/ έναρξη έργου 
Βοηθά το παιδί σας να αναλάβει δράση και να αρχίσει. 
Τα παιδιά με αδυναμίες στον συγκεκριμένο τομέα μπορεί να «παγώνουν» και να μην κάνουν κάτι, επειδή δεν ξέρουν από πού να αρχίσουν. 

Οργάνωση 
Η οργάνωση επιτρέπει στο παιδί να κρατά τα πράγματα σε σειρά τόσο σαν πραγματικά αντικείμενα, όσο και σαν σκέψεις/ ιδέες. Τα παιδιά με δυσκολίες στην οργάνωση μπορεί να χάνουν τον ειρμό των σκέψεών τους, όπως επίσης και το κινητό ή τις ασκήσεις τους. 


Ιωάννα Αγγέλου
Ειδική Παιδαγωγός - Νηπιαγωγός

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου