Οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να αγκαλιάζουν περισσότερο τα ενδιαφέροντα των ατόμων με αυτισμό, αναφέρουν οι ερευνητές, εξηγώντας ότι αυτές οι προτιμήσεις μπορεί να είναι κατευναστικές και να αποτελούν τη βάση για την επαγγελματική σταδιοδρομία του ατόμου.
Τα άτομα στο Φάσμα του Αυτισμού συχνά επιδεικνύουν ιδιαίτερα έντονα ενδιαφέροντα σε θέματα όπως οι υπολογιστές, τα ζώα ή τα τρένα. Παραδοσιακά, πολλοί ειδικοί πίστευαν ότι τέτοιου είδους ενδιαφέροντα αποτελούσαν εμπόδιο στην κοινωνική ανάπτυξη του ατόμου.
Ωστόσο, σε μια νέα μελέτη 80 ενηλίκων με αυτισμό, ηλικίας 18-70 ετών, οι ερευνητές αναφέρουν ότι κατέληξαν σε διαφορετικά ευρήματα.
«Πολλοί συμμετέχοντες στην έρευνα αναφέρονταν στα ενδιαφέροντα αυτά σαν σανίδα σωτηρίας» αναφέρει η Kristie Patten Koenig του Πανεπιστημίου της Νέας Υόρκης που ηγήθηκε της μελέτης που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Occupational Therapy in Mental Health.
Συνολικά, το 92% των συμμετεχόντων στη μελέτη ανέφεραν ότι οι περιοχές των ενδιαφερόντων τους έχουν κατευναστική επίδραση επάνω τους (τους ηρεμούν). Επιπλέον, η συντριπτική πλειοψηφία (86%) ανέφεραν ότι έχουν εργασία ή φοιτούν σε εκπαιδευτική δομή που σχετίζεται με αυτή την περιοχή ενδιαφέροντός τους.
Από τους ενήλικες συμμετέχοντες, οι περισσότεροι ανέφεραν ότι τα ενδιαφέροντά τους δεν έμειναν σταθερά/ στατικά στο χρόνο, με το 68% να αναφέρει ότι έχουν διαφορετικά ενδιαφέροντα/ προτιμήσεις ως ενήλικες από εκείνα που είχαν όταν ήταν μικρότεροι.
Ενώ το 50% των συμμετεχόντων ανέφεραν ότι οι γονείς τους ήταν υποστηρικτικοί όσο αφορά τα ενδιαφέροντά τους, μόνο το 16% ανέφερε ανάλογη θετική στάση από τους εκπαιδευτικούς τους.
«Αυτό αναδεικνύει ένα σημαντικό κενό στις εκπαιδευτικές πρακτικές υποστήριξης των μαθητών στο φάσμα του Αυτισμού και στις δυνατότητες ενσωμάτωσης των ενδιαφερόντων τους στην τάξη», δηλώνει η Koenig.
Απόδοση του άρθρου Study: For Those With Autism, Fixations Can Be Beneficial
Ιωάννα Αγγέλου
Ειδική παιδαγωγός - νηπιαγωγός
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου