H υποβάθμιση του Λυκείου με στοιχεία: πάνω από τους μισούς μαθητές Λυκείου έκαναν... κοπάνα από τα μαθήματά τους τον Απρίλιο, με προφανή στόχο να μελετήσουν για τις πανελλαδικές εξετάσεις.Σύμφωνα με τα στοιχεία απάντησης του υπουργού Παιδείας Νίκου Φίλη, σε ερώτηση των βουλευτών Θεόδωρου Φορτσάκη και Μάξιμου Χαρακόπουλου, του τομέα Παιδείας της Ν.Δ. στη Βουλή, ο συνολικός αριθμός των μαθητών που φοίτησαν κατά το προηγούμενο σχολικό έτος 2015-2016 στην τελευταία τάξη των σχολείων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας είναι 100.689. Κατά τη διάρκεια του Απριλίου 38.102 μαθητές πραγματοποίησαν έως 50 ωριαίες απουσίες, 17.765 μαθητές πραγματοποίησαν 50-100 απουσίες (ώρες) και 346 μαθητές πραγματοποίησαν παραπάνω από 100 απουσίες (ώρες). Δηλαδή, 56.213 μαθητές –το 55,8%– έκαναν τουλάχιστον μία ώρα απουσίας. Μάλιστα, εκείνοι που... δεν πήγαν καθόλου στο σχολείο ήταν το 17,6%. Η οξύτητα του προβλήματος καταδεικνύεται εάν αναλογισθούμε ότι ο φετινός σχολικός Απρίλιος διήρκεσε τρεις εβδομάδες, καθώς η Μεγάλη Εβδομάδα ξεκίνησε στις 25 Απριλίου, οι εργάσιμες σχολικές ημέρες ήταν 16 και ο σχολικός χρόνος ήταν λίγο πάνω από 100 ώρες (το εβδομαδιαίο πρόγραμμα της Γ΄ Γενικού Λυκείου έχει 32 ώρες).
Το θέμα δεν είναι εύκολο αντιμετωπισθεί από το υπουργείο Παιδείας, χωρίς να τεθεί μηνιαίο πλαφόν απουσιών και χωρίς να οργανώνονται καλύτεροι έλεγχοι των δικαιολογητικών των απουσιών. Βεβαίως, σημαντικός παράγοντας για την αντιμετώπισή του είναι η στάση των εκπαιδευτικών αλλά και των γονιών.
Την ίδια στιγμή, την ίδρυση ενός νέου τύπου σχολείου για την Ειδική Εκπαίδευση προανήγγειλε ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης, απαντώντας σε ερώτηση που του έκανε έφηβη βουλευτής, μαθήτρια ειδικού σχολείου της Πρότυπης Βιοτεχνικής Μονάδας ΟΑΕΔ Λακκιάς, για το γεγονός ότι το πτυχίο της δεν έχει επαγγελματικά δικαιώματα. Ο νέος τύπος σχολείου θα ονομάζεται Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο-Λύκειο και θα λειτουργεί υπό ενιαία διεύθυνση με τέσσερα χρόνια γυμνάσιο και τέσσερα χρόνια λύκειο, ενώ οι απόφοιτοί του θα έχουν ίσα δικαιώματα με τους αποφοίτους ΕΠΑΛ. Στα μέτρα που παρουσίασε ο Νίκος Φίλης για την ενίσχυση της Ειδικής Εκπαίδευσης εντάσσονται, η επέκταση της Τάξης Μαθητείας και για τους μαθητές των Ειδικών ΕΠΑΛ, η σύσταση σχολικών συνεταιρισμών σε Ειδικά Σχολεία και η λειτουργία ΣΕΚ και ΙΕΚ Ειδικής Αγωγής.
Τέλος, τέσσερα σωματεία των καθηγητών Γαλλικής και Γερμανικής Γλώσσας, σε κοινή επιστολή τους προς τον κ. Φίλη διαμαρτύρονται για την απόφαση να διδάσκεται στην Ε΄ Δημοτικού, ως δεύτερη ξένη γλώσσα μεταξύ Γαλλικών και Γερμανικών, εκείνη η οποία θα επιλεγεί από τους περισσότερους μαθητές (έως τώρα προϋπόθεση ήταν η κάθε γλώσσα να επιλεγεί τουλάχιστον από 12 μαθητές). «Με το μέτρο αυτό πάνω από το ένα τρίτο των μαθητών δεν θα διδαχθεί την ξένη γλώσσα που επιθυμεί», αναφέρουν οι εκπαιδευτικοί στην επιστολή τους.
Το θέμα δεν είναι εύκολο αντιμετωπισθεί από το υπουργείο Παιδείας, χωρίς να τεθεί μηνιαίο πλαφόν απουσιών και χωρίς να οργανώνονται καλύτεροι έλεγχοι των δικαιολογητικών των απουσιών. Βεβαίως, σημαντικός παράγοντας για την αντιμετώπισή του είναι η στάση των εκπαιδευτικών αλλά και των γονιών.
Την ίδια στιγμή, την ίδρυση ενός νέου τύπου σχολείου για την Ειδική Εκπαίδευση προανήγγειλε ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης, απαντώντας σε ερώτηση που του έκανε έφηβη βουλευτής, μαθήτρια ειδικού σχολείου της Πρότυπης Βιοτεχνικής Μονάδας ΟΑΕΔ Λακκιάς, για το γεγονός ότι το πτυχίο της δεν έχει επαγγελματικά δικαιώματα. Ο νέος τύπος σχολείου θα ονομάζεται Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο-Λύκειο και θα λειτουργεί υπό ενιαία διεύθυνση με τέσσερα χρόνια γυμνάσιο και τέσσερα χρόνια λύκειο, ενώ οι απόφοιτοί του θα έχουν ίσα δικαιώματα με τους αποφοίτους ΕΠΑΛ. Στα μέτρα που παρουσίασε ο Νίκος Φίλης για την ενίσχυση της Ειδικής Εκπαίδευσης εντάσσονται, η επέκταση της Τάξης Μαθητείας και για τους μαθητές των Ειδικών ΕΠΑΛ, η σύσταση σχολικών συνεταιρισμών σε Ειδικά Σχολεία και η λειτουργία ΣΕΚ και ΙΕΚ Ειδικής Αγωγής.
Τέλος, τέσσερα σωματεία των καθηγητών Γαλλικής και Γερμανικής Γλώσσας, σε κοινή επιστολή τους προς τον κ. Φίλη διαμαρτύρονται για την απόφαση να διδάσκεται στην Ε΄ Δημοτικού, ως δεύτερη ξένη γλώσσα μεταξύ Γαλλικών και Γερμανικών, εκείνη η οποία θα επιλεγεί από τους περισσότερους μαθητές (έως τώρα προϋπόθεση ήταν η κάθε γλώσσα να επιλεγεί τουλάχιστον από 12 μαθητές). «Με το μέτρο αυτό πάνω από το ένα τρίτο των μαθητών δεν θα διδαχθεί την ξένη γλώσσα που επιθυμεί», αναφέρουν οι εκπαιδευτικοί στην επιστολή τους.
Πηγή : Καθημερινή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου