Το δρόμο της ένταξης και της ενσωμάτωσης στην τοπική κοινωνία παίρνουν τα παιδιά των προσφύγων που θα εγκριθεί τελικά από την ελληνική πολιτεία το αίτημά τους για χορήγηση ασύλου.
Οι τοπικές διευθύνσεις πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε συνεργασία με την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης που εδράζεται στη Λέσβο, έχουν ξεκινήσει ήδη την καταγραφή των παιδιών που βρίσκονται στη ΒΙ.ΑΛ., στη Σούδα και στο ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ..
Σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία της καταγραφής, ο αριθμός των παιδιών μόνο στη Χίο υπολογίζεται περί τα 1.100 από το στάδιο του νηπίου μέχρι και την ηλικία των 17 ετών.
Ο σχεδιασμός
Όπως ανέφερε ο Διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης «κανένα παιδί δεν πρέπει να περιφέρεται στους δρόμους. Πρέπει να υπάρξει μέριμνα για να πάει στο σχολείο όπως και να έχει». Με βάση αυτή τη λογική μελετάται ο τρόπος που θα μπορέσουν αυτά τα παιδιά να παρακολουθήσουν μαθήματα στα σχολεία του νησιού. Με δεδομένο ότι δεν έχουν καμία προηγούμενη επαφή με την ελληνική γλώσσα και γραμματεία, θεωρείται ότι θα πρέπει να δημιουργηθούν ειδικά τμήματα τα οποία θα λειτουργήσουν εντός των σχολικών κτηριακών εγκαταστάσεων.
«Η εμπειρία με τα αντίστοιχα τμήματα των Ρομά έδειξε ότι δεν πρέπει να απομονωθούν σε χώρους έξω από την πόλη ή έξω από τα σχολεία», ανέφερε από τη Χίο ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης.
Έτσι τα ειδικά τμήματα, στα οποία θα διδάσκεται αρχικά η ελληνική και η αγγλική γλώσσα, θα λειτουργούν σε σχολεία της πόλης, χωρίς όμως να υπάρχουν περισσότερες λεπτομέρειες για τον σχεδιασμό.
Από την πλευρά της πάντως η Διευθύντρια Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ε. Βλυσίδου σημείωσε ότι κατά τον ίδιο σχεδόν τρόπο θα λειτουργήσει και η ένταξή τους στα Γυμνάσια και στα Λύκεια. Για τον συγκεκριμένο σκοπό θα πρέπει, όπως είπε, να αξιοποιηθούν οι καθηγητές των Αγγλικών, των Γαλλικών αλλά και της πληροφορικής αφού η διάχυση της πληροφορίας μέσω της τεχνολογίας είναι σαφώς ευκολότερη.
Καν το όπως η Κιβωτός
Σε ότι αφορά στην τεχνογνωσία που απαιτείται για την ένταξη των παιδιών των προσφύγων στο σχολικό περιβάλλον ο κ. Κελεπερτζής ανέφερε ότι θα γίνει ότι ακριβώς έγινε με την περίπτωση των παιδιών που φιλοξενούνται στις εγκαταστάσεις της «Κιβωτού του Αιγαίου» στο Αίπος.
«Αυτά τα παιδιά μοιράστηκαν στα σχολεία του Βροντάδου και η εμπειρία έδειξε ότι προσαρμόστηκαν και δημιούργησαν δεσμούς φιλίας με τα υπόλοιπα παιδιά. Κάτι ανάλογο θα γίνει και με τα προσφυγόπουλα», είπε ο ίδιος.
Ανοίγουν οι αυλές των σχολείων από 1η Ιουλίου
Στο πλαίσιο της συνέντευξης Τύπου η Ε. Βλυσίδου ανέφερε ότι η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ανταποκρίθηκε θετικά στο αίτημα της Περιφέρειας προκειμένου να παραχωρηθούν αύλειοι χώροι σχολείων της Χίου για εργαστήρια δημιουργικής εκπαίδευσης των προσφυγόπουλων.
«Εμείς είπαμε ότι από 1η Ιουλίου μέχρι και 31 Αυγούστου όλα τα σχολεία λειτουργούν ως δημόσιες υπηρεσίες μία φορά την εβδομάδα. Έτσι δεν υπάρχει πρόβλημα στην παραχώρηση των αύλειων χώρων. Είναι σαφές ότι είναι προτιμότερο αυτά τα παιδιά να είναι σε ένα τέτοιο περιβάλλον παρά μέσα στον δρόμο», κατέληξε η κ. Βλυσίδου.
Σε κάθε περίπτωση, ο σχεδιασμός των τοπικών διευθύνσεων είναι σε άμεση συνάρτηση με τον σχεδιασμό της κεντρικής διοίκησης από την οποία αναμένονται και οι σχετικές οδηγίες για το πώς θα γίνει η κατανομή και η ένταξη των προσφυγόπουλων στην τοπική κοινωνία.
Πηγή: Πολίτης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου