Παρασκευή 30 Ιανουαρίου 2015

4 πιθανοί λόγοι που εξηγούν γιατί το παιδί σας δεν ακολουθεί οδηγίες.

Η δυσκολία του παιδιού να ακολουθεί οδηγίες και να κάνει αυτό που του λέτε μπορεί να είναι ένδειξη κάποιας δυσκολίας στη μάθηση ή στην προσοχή. Δείτε μερικούς πιθανούς λόγους που μπορεί να κρύβονται κάτω από αυτή την αδυναμία:

Α) Δυσκολίες στη συγκέντρωση/προσοχή. 

Αναρωτιέστε: Με πρόσεχε όταν του μιλούσα; 

Το πρόβλημα: Το παιδί φαίνεται να σας ακούει, αλλά κάνει όσα του λέτε λάθος (πχ δουλειές του σπιτιού, ασκήσεις για το σχολείο).

Πιθανή αιτία: Τα παιδιά με ΔΕΠΥ (Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής) και κάποια δυσκολία μάθησης αντιμετωπίζουν προβλήματα στο να εστιάσουν και να διατηρήσουν την προσοχή τους. Το παιδί ενδέχεται να αρχίσει να ακούει, αλλά να αποσπαστεί η προσοχή του από τις σκέψεις του ή από όσα βλέπει και ακούει. 


Β) Δυσκολίες στην επεξεργασία. 

Αναρωτιέστε: Γιατί δεν το καταλαβαίνει;

Το πρόβλημα: Το παιδί σάς ακούει ή έχει τις οδηγίες μπροστά του, αλλά δεν μπορεί να καταλάβει τι πρέπει να κάνει. 

Πιθανή αιτία: Τα παιδιά με κάποιου τύπου γλωσσική διαταραχή, μπορεί να δυσκολεύονται πολύ να καταλάβουν οδηγίες για διαδικασίες με πολλά βήματα. Ακούν αυτά που τους λέτε, αλλά ο εγκέφαλός τους δυσκολεύεται να επεξεργαστεί τι σημαίνουν οι λέξεις. 


Γ) Δυσκολίες στη μνήμη. 

Αναρωτιέστε: Γιατί δεν θυμάται τι πρέπει να κάνει;

Το πρόβλημα: Το παιδί σάς ακούει και καταλαβαίνει τις οδηγίες, αλλά δεν μπορεί να προχωρήσει πέρα από το πρώτο βήμα. 

Πιθανή αιτία: κάποια παιδιά με δυσκολίες μάθησης και προσοχής έχουν αδύναμη εργαζόμενη μνήμη. Η εργαζόμενη μνήμη είναι αυτή που έχει το ρόλο του «σημειωματαρίου» του εγκεφάλου μας. Η αδύναμη εργαζόμενη μνήμη καθιστά πολύ δύσκολο το να παρακολουθήσουμε τι έρχεται μετά. 


Δ) Γλωσσικές δυσκολίες:

Αναρωτιέστε: Γιατί παίρνει τα λόγια μου τόσο κυριολεκτικά;

Το πρόβλημα: Το παιδί ακούει τις οδηγίες σας και κάνει ακριβώς αυτό που λένε οι λέξεις χωρίς να λαμβάνει υπόψη του τίποτα άλλο. 

Πιθανή αιτία: Μερικά παιδιά έχουν μεγάλη δυσκολία να καταλάβουν τη γλώσσα του σώματος ή τον τόνο της φωνής των συνομιλητών τους. Μπορεί να μην συνειδητοποιούν ότι οι λέξεις μπορεί να έχουν περισσότερες από μια σημασίες ή να χρησιμοποιούνται με μη κυριολεκτικό/ μεταφορικό τρόπο. 


Ιωάννα Αγγέλου
Ειδική παιδαγωγός

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου