Εισαγωγικά:
Τα παιδιά στην πλειοψηφία τους αγαπούν πολύ τη ζωγραφική. Μέσα από τις ζωγραφιές τους τα παιδιά προβάλλουν τον εαυτό τους, τα άγχη τους, τις αγωνίες τους και τους προβληματισμούς της ηλικίας τους , μέσα σε ένα πλαίσιο ικανοποίησης, χαράς και ασφαλούς εκτόνωσης του συναισθηματικού τους κόσμου. Υπάρχουν πολλές τεχνικές για την ερμηνεία του παιδικού σχεδίου, ανάλογα και με τη θεωρητική σχολή του κάθε επαγγελματία. Ωστόσο, αν και πολλά είναι τα σύμβολα της παιδικής ζωγραφικής που παρουσιάζουν παγκοσμίως κοινά χαρακτηριστικά, η διήγηση του παιδιού πάνω στη ζωγραφιά του σχετίζεται με τα υποκειμενικά βιώματά του και με τον τρόπο που το ίδιο ερμηνεύει τον κόσμο. Έτσι, για να μπορέσουμε να κατανοήσουμε και να αναλύσουμε τα μηνύματα που απεικονίζονται στην παιδική ζωγραφιά, πρέπει να κοιτάμε τα παιδικά σχέδια με τα <<μάτια>> του παιδιού που όλοι κρύβουμε μέσα μας. Το σεμινάριο απευθύνεται σε όποιον απασχολείται ή επιθυμεί να απασχοληθεί στο μέλλον με παιδιά και στόχος του είναι, η εξοικείωση των συμμετεχόντων με τις θεωρίες και τεχνικές ανάλυσης του παιδικού σχεδίου, η κατανόηση του θεωρητικού υλικού μέσα από κλινικά παραδείγματα και η βιωματική ερμηνεία των παιδικών σχεδίων.
Σε ποιους απευθύνεται:
• Νηπιαγωγούς
• Εκπαιδευτικούς
• Παιδαγωγούς
• Ψυχολόγους
• Κοινωνικούς λειτουργούς
• Φοιτητές επαγγελμάτων ψυχικής υγείας
• Γονείς
Στο σεμινάριο θα αναπτυχθούν τα παρακάτω θέματα:
• Τα εξελικτικά στάδια ανάπτυξης του παιδικού ιχνογραφήματος.
• Η ιστορική πορεία του ιχνογραφήματος – από τις πρώτες μουντζούρες στο χαρτί μέχρι το <<ολοκληρωμένο>> σχέδιο.
• Η ψυχαναλυτική ερμηνεία των παιδικών σχεδίων.
• Αναδρομή των σημαντικότερων ερευνών για το παιδικό σχέδιο:
Το παιδικό σχέδιο ως ενδεικτικό της παιδικής νοημοσύνης
Τest de <>
Test du bonhomme
Το παιδικό σχέδιο ως προβολική δοκιμασία
o Το σχέδιο της ανθρώπινης φιγούρας
o D 10
o Το σχέδιο <<σπίτι- δέντρο- άνθρωπος>>
o Το σχέδιο της οικογένειας
o Το σχέδιο της φανταστικής οικογένειας
o Το σχέδιο της ζωόμορφης οικογένειας
• Η αξία του παιδικού σχεδίου στην διάγνωση (σχέδιο στον αυτισμό, την ψύχωση, την νοητική καθυστέρηση, τα σεξουαλικώς κακοποιημένα παιδιά κτλ).
• Συζήτηση για τον ρόλο του παιδικού σχεδίου στην καθημερινότητα των συμμετεχόντων (οι συμμετέχοντες μπορούν να φέρουν ζωγραφιές παιδιών για συζήτηση και ερμηνεία).
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΕΣ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗΣ: ΣΑΒΒΑΤΟ 19/10/2013
ΩΡΕΣ: 17:00-22:00 (5 ΩΡΕΣ)
ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ 60 ΕΥΡΩ (50 ΕΥΡΩ ΓΙΑ ΦΟΙΤΗΤΕΣ & ΑΝΕΡΓΟΥΣ)
ΚΡΑΤΗΣΕΙΣ ΣΤΑ 211-2143425 ΚΙΝ 6972152645
ΕΙΣΗΓΗΤΡΙΑ: ΑΙΜΙΛΙΑ ΜΠΟΥΖΑ Η Μπουζά Αιμιλία είναι πτυχιούχος του τμήματος Ψυχολογίας του Παντείου Πανεπιστημίου Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών.Έχει εκπαιδευτεί στη χορήγηση του Fairy Tale Test, ένα ψυχοδιαγνωστικό εργαλείο που αποσκοπεί στην εις βάθος διερεύνηση της προσωπικότητας των παιδιών, στα Children Apperception Test (CAT) και Thematic Apperception Test (TAT), που είναι τεστ προσωπικότητας, για παιδιά και ενήλικες αντίστοιχα, και αποσκοπούν στη διάγνωση και το σχεδιασμό της θεραπευτικής προσέγγισης του υποκειμένου, στη χορήγηση της ημιδομημένης ψυχιατρικής συνέντευξης K-SADS-PL και στην χορήγηση, βαθμολόγηση και ερμηνεία των Ελληνικών Κλιμάκων WISC-III για την αξιολόγηση της νοημοσύνης του παιδιού και του εφήβου. Ειδικεύεται στην Εφαρμοσμένη Συμβουλευτική και την Ατομική και Ομαδική Ψυχοθεραπεία Ψυχοδυναμικού Τύπο
Πηγή: Facebook
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου